י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

חשש: הרבנות תספק תעודות כשרות לעסקים הפתוחים בשבת

בעל מסעדה הפתוחה בשבת בשכונת רחביה שבירושלים , טוען כי הרבנות הראשית נאותה לספק לו תעודת כשרות • ברבנות הראשית מכחישים • הצעה שתעלה היום במועצת עיריית ירושלים תבחן אופציה להורות למועצה הדתית לספק תעודות כשרות למקומות הפתוחים בשבת

חשש: הרבנות תספק תעודות כשרות לעסקים הפתוחים בשבת
שאלוט

האם הרבנות הראשית תעניק תעודת כשרות לעסקים הפועלים בשבת? בדיון שנערך לאחרונה ברבנות הראשית בעניין זה, נשמעו קולות חיוביים להצעה.

לפני כחודשיים פורסם ב-TehMarker כי יהונתן ודעי, המחזיק במסעדה בשכונת רחביה בירושלים, עתר לבג"ץ נגד הרבנות הראשית לישראל ודרש לקבל תעודת כשרות למסעדה שלו.

בעתירה אותה ייצג עו"ד אלעד לוביץ מתנועת נאמני תורה ועבודה, נטען כי כמו שהרבנות הראשית מספקת תעודת כשרות למלונות המגישים אוכל בשבתות, כך גם למסעדה שלו מגיע לקבל תעודת כשרות.

מספר שבועות לאחר מכן זימנה הרבנות הראשית את ודעי לדיון בערר על תעודת הכשרות, דיון אותו ניהל מטעם הרבנות, חבר מועצת הרבנות הראשית הרב יצחק רלב"ג.

לדבריו של לוביץ עורך דינו של ודעי, לא התקבלה החלטה בדיון אך הכיוון היה חיובי. במהלך הדיון העלו באי כוחה של הרבנות הראשית, מספר תנאים שבהם צריך ודעי לעמוד, על מנת שיוכל לקבל תעודת כשרות לעסק הפועל בשבת, ובהם קבלת הכסף במוצאי שבת, מלון למשגיח ומפתח שיימסר למשגיח על מנת שיוכל לפקח על הנעשה במסעדה גם מחוץ לשעות הפעילות.

אולם, בפנייה ששלחו בנושא מ-Themarker לרבנות, נטען על ידי הרבנות, כי מדיניות הרבנות היא שלא לאפשר מתן תעודת כשרות לעסקים הפועלים בשבת.

בתוך כך, הודיע חבר מועצת עיריית ירושלים ויו"ר האופוזיציה עופר ברקוביץ, על כוונתו להעלות היום (חמישי) הצעה, לפיה עיריית ירושלים תקרא למועצה הדתית להעניק תעודות כשרות גם למסעדות הפועלות בשבת.

בדברי ההצעה לסדר היום נכתב כי "הרבנות הראשית מעניקה תעודות כשרות למלונות הפועלים תחת השגחתם. במודל דומה, וללא כל שינוי מבחינה הלכתית, ניתן לקדם הענקת תעודות כשרות לבתי עסק הפתוחים בשבת, אך פועלים על פי כללי ההלכה, באמצעות פלטות לחימום, עובדים לא יהודים, ובאמצעות תשלום מוקדם או מאוחר, ולאפשר פעילות משמעותית יותר בעיר בשבתות, הן עבור כאלה שאין להם משפחה ואין להם היכן לסעוד ארוחות שבת, והן עבור אלה הרוצים להיפגש יחד, חילונים ודתיים".

'בחדרי חרדים' ימשיך לעקוב ולעדכן.

הרב רלב''ג הרבנות הראשית תעודת כשרות בג"ץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד