כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
מעקב 'בחדרי חרדים'

סמוטריץ מגיב לדרעי: נפעל להורדת המחירים בטיסות לאומן

סמוטריץ מגיב לבקשתו של השר דרעי וכותב לו: "הסכם השמים הפתוחים שהצעת-לא רלוונטי" • מה שכן, מעדכן שר התחבורה, אנו פועלים ליצירת קרטל מחירים שיוביל להורדת מחירי הטיסות לאומן • מעקב 'בחדרי חרדים'

סמוטריץ מגיב לדרעי: נפעל להורדת המחירים בטיסות לאומן
בצלאל סמוטריץ'/אריה דרעי צילום: יונתן זינדל/הדס פרוש, פלאש 90

בהמשך לחשיפת 'בחדרי חרדים', על אודות המכתב ששלח שר הפנים אריה דרעי לשר התחבורה בצלאל סמוטריץ ובו בקשה לפעול להורדת מחירי הטיסה לאומן לקראת ראש השנה תש"פ, 'בחדרי חרדים' חושף לראשונה, את מכתב התגובה של השר סמוטריץ' לשר דרעי.

ראשית, התייחס השר סמוטריץ' לבעיית המחירים, ואמר כי המחירים נקבעים עצמאית על ידי חברות התעופה, כאשר אחד מהשיקולים שלהם, זהו ההיצע והביקוש. עם זאת, כתב השר סמוטריץ' כי "קיימים גורמים אובייקטיביים שתורמים להתייקרות מחירי הטיסות".

סיבה נוספת להתייקרות הינה, שכמאה טיסות מופעלות על ידי חברות אוקראיניות, המטיסות לישראל מטוסים כמעט ריקים, על מנת להטיסם חזרה לאוקראינה עם החסידים.

בנוסף, מציין שר התחבורה במכתב שהגיע לידי 'בחדר חרדים', שיתופי הפעולה הבינלאומיים, יחד עם האמנות עליהן חתמה ישראל עם מדינות נוספות ברחבי העולם, מונעים ממנה להתערב במחירי הטיסות, על מנת ליצור שוק חופשי.

כן הוא מציין, כי רשות שדות התעופה חתמה הסכם עם אוקראינה, ובמסגרתו יתאפשר לחברות משתי המדינות להטיס נוסעים לאומן, מה שיגרור היצע רב יותר, שיוביל לקרטל מחירים שימתן את המחירים הגבוהים.

לגבי הפעולה בה הוא מתכנן לנקוט, כתב השר סמוטריץ ליו"ר ש"ס השר דרעי, "לאחר פניות רבות שקיבלתי בלשכתי בעניין מחירי הטיסות לאומן, הנחתי את רת"א [רשות התעופה האזרחית. א.ק.] לפעול בדרכים נוספות על מנת להביא להגדלה נוספת של ההיצע, רת"א הציעה לפני מספר ימים לרת"א האוקראינית להגדיל את מכסת המושבים בטיסות המיוחדות לחסידים לאומן ולאפשר לחברות ממדינות נוספות להפעיל טיסות מיוחדות עבור עולי הרגל. מענה חיובי של הרת"א האוקראינית להצעה זו, יאפשר גידול נוסף בהיצע וכן יגדיל את היצע חברות התעופה (כאלו שאינן ישראליות או אוקראיניות) אליהן יוכלו מארגני הנסיעות לפנות על מנת לשווק טיסות חסידים. תשובה בעניין מרת"א האוקראינית טרם התקבלה", כך סמוטריץ'.

בסוף המכתב הוא מתייחס לפנייה שנשלחה אליו ע"י השר דרעי, ובה בקשה ל'הסכם שמים פתוחים' וכותב, "באשר לחלופה של חתימת הסכם 'שמים פתוחים' עם אוקראינה שהצעת במכתבך, חלופה זו תאפשר רק לחברות תעופה מאוקראינה ומישראל להגדיל את היצע המושבים בטיסות המיוחדות, כאשר הצפי הוא לכל היותר לגידול שולי בהיצע המושבים לטסים לאומן. צפי זה נגזר, בין היתר, מקיבולת מושבים זמינה בהיקף מצומצם של חברות תעופה אוקראיניות וחברות תעופה ישראליות. לאור האמור לעיל, לא צפוי כי חתימה על הסכם "שמים פתוחים" עם אוקראינה תוביל להגדלה משמעותית בהיצע ולירידה משמעותית במחירי הטיסות המשרתות את ציבור הטסים לאומן. חשוב גם לציין בהקשר זה, כי האיחוד האירופי, שחתם עם ישראל על הסכם תעופה של "שמיים פתוחים", השעה את המו"מ על הסכם דומה עם אוקראינה, לאחר שהגיע למסקנה כי אוקראינה אינה עומדת בקריטריונים הנדרשים לחתימה על הסכם 'שמים פתוחים'."

קרטל טיסות אומן אריה דרעי בצלאל סמוטריץ'

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד