ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
החלה שתיית המנדטים

'הליכוד' תוקף הפיצול; "יביא ממשלת שמאל"

בליכוד זועמים מאוד על כך ש'הימין המאוחד' לא הצליח להתאחד עם 'עוצמה יהודית' ומתחילים כבר הערב בשתיית המנדטים מהמפלגות הקטנות: "רק הצבעה לליכוד תבטיח ממשלת ימין"

'הליכוד' תוקף הפיצול; "יביא ממשלת שמאל"
נתניהו מחלק את פרס הפייק ניוז צילום: צילומסך

בעקבות הפיצול בימין לאחר ש'הימין המאוחד' בראשות איילת שקד, לא מצא את הדרך להתאחד תחת רשימה אחת עם 'עוצמה יהודית', כאשר איתמר בן גביר, סירב לקבל את הצעת 'הימין המאוחד' לקב את המקומות 8 ו-12 ברשימה, ב'ליכוד' תוקפים את מפלגות הימין והחלו בשתיית המנדטים.

בהודעה ששיגרו הערב (חמישי) לתקשורת נמסר מ'הליכוד': "הפיצולים בימין יביאו אותנו לאובדן קולות רבים ובכך לממשלת שמאל של לפיד וגנץ", כאמור, בליכוד החלו בשתיית המנדטים ואמרו "חייבים להצביע רק לליכוד, כי רק הצבעה לליכוד תבטיח ממשלת ימין בראשות נתניהו ותמנע ממשלת שמאל שבה יאיר לפיד ראש הממשלה".

כזכור, בשעה האחרונה עוד נעשו מאמצים באמצעות רבנים ופוליטיקאים לאפשר את האיחוד עם 'עוצמה יהודית', בן גביר התייצב מול העיתונאים ונזף בח"כ מוטי יוגב מ'הבית היהודי' שהיה בסביבה: "תוותר על האגו ותזוז מקום אחד ותהיה אחדות" עוד הוסיף: "לבקשת ראש הממשלה אנחנו ממתינים חמש דקות".

אולם משכשלו המגעים, ניגש ראש הרשימה איתמר בן גביר להגיש את רשימתו בנפרד. שם מפתיע ברשימה; ד"ר אדוה ביטון, ששיכלה את בתה אדל הי"ד בפיגוע אבנים.

השר יריב לוין ממקורביו של נתניהו הגיב ותקף את 'הימין החדש': "אי אפשר לנהוג פעם שנייה בחוסר אחריות", אמר לוין. "בנט ושקד, שלא עברו את אחוז החסימה בפעם הקודמת, ובגללם אנחנו בבחירות, עושים אותו הדבר גם הפעם".

לדבריו, "הם קיבלו ארבעה מקומות בעשירייה של הימין המאוחד, והם היו חייבים לוותר על מקום אחד כדי להשיג אחדות. אנחנו נהגנו באחריות, וחבל מאוד שזה לא קורה כך בימין המאוחד".

עוד הוסיף השר: "הציבור צריך להיזכר מה קרה בפעם הקודמת כאשר הוא הצביע ליברמן וקיבל בחירות חדשות, והצביע שקד ובנט שלא עברו את אחוז החסימה, וקיבל בחירות נוספות".

עוצמה יהודית תנועת הליכוד בחירות 2019 רשימת הימין המאוחד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד