י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

אאודי רכשה את יצרנית האופנועים דוקאטי ב-1.1 מיליארד יורו

אנליסטים: העסקה לא כדאית מבחינה כלכלית -נובעת אך ורק מהתלהבותו של יו"ר פולקסווגן, פרדיננד פיש, ממומחיותה של היצרנית האיטלקית בעיצוב ומנועים קלים

  • כ"ז ניסן התשע"ב
צילום: יעקב נחומי
צילום: יעקב נחומי

יצרנית הרכב אאודי, השייכת לחברת פולקסווגן, הודיעה אתמול כי תרכוש את יצרנית האופנועים האיטלקית דוקאטי בעסקה שתרחיב את מגוון המותגים שלה, הכולל מכוניות משפחתיות, משאיות ומכוניות יוקרה. דירקטוריון פולקסווגן אישר את העסקה.

אאודי לא פירטה מה היו תנאי העסקה, אך מקורות מקורבים אליה אמרו לרויטרס ביום שלישי כי הרכישה היתה תמורת 860 מיליון יורו (1.13 מיליארד דולר). החברה מסרה כי היא מתכוונת להשלים את העסקה מהר ככל האפשר, ברגע שיתקבל אישור הרגולטורים.

אנליסטים הטילו ספק בכדאיות העסקה, בטענה כי אין מאחוריה היגיון כלכלי. להערכתם, נובעת אך ורק מהתלהבותו של יו"ר פולקסווגן, פרדיננד פיש, ממומחיותה של היצרנית האיטלקית בעיצוב ומנועים קלים. דוקאטי גם מביאה עמה התחייבויות של פחות מ-200 מיליון יורו, אמר אחד המקורות לרויטרס. "דוקאטי לא תורמת למודל העסקי של אאודי בשום צורה, היא רק גביע נוסף בארון", אמר שטפן ברצל, מנהל המכון למכוניות באוניברסיטת המדעים בברגיש-גלדבך, לרויטרס.
אופנועים אאודי דוקאטי רכישה תחבורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד