י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
נתניהו מוביל בהתאמה לראשות הממשלה

שלושה סקרים: 'הימין המאוחד' עם הישג דו ספרתי; אין גוש מנצח

סקרי סוף השבוע - שלושה במספר, מנבאים הצלחה גדולה לרשימת 'הימין המאוחד' בהובלת איילת שקד, שמשיגה מספר דו ספרתי, זאת למרות חיצי הביקורת מכיוון 'הליכוד' על השארת 'עוצמה יהודית' בחוץ • 23% רוצים ממשלת ימין-חרדים • ליברמן נשאר חזק ואין ממשלה באופק

שלושה סקרים: 'הימין המאוחד' עם הישג דו ספרתי; אין גוש מנצח
סמוטריץ'/בנט/פרץ צילום: מרים אלסטר/יונתן זינדל, פלאש 90

סקרי סוף השבוע שמתפרסמים בצל הגשת הרשימות לכנסת ה-22, עדיין לא מצליחים לנבא ניצחון מוחץ למי מהגושים. למרות שלנתניהו יש רוב ממליצים ברוב הסקרים עד כה, עדיין הוא לא יכול להרכיב ממשלה עם השותפות הטבעיות והוא שוב צפוי להיתקל בקשיים עד הרגע האחרון ואולי אף תיכפה עליו הקמת ממשלת אחדות עם 'כחול לבן' וליברמן ושאר מפלגות, בעוד החרדים והדתיים לאומיים יישארו באופוזיציה. בסקר אחד - גוש השמאל-ערבים משיג יותר מנדטים מגוש הימין, אולם כידוע הערבים אינם נכנסים לממשלה ובוודאי שלא ימליצו על בני גנץ אצל הנשיא.

מסקר שנערך על ידי מכון 'מאגר מוחות' בהובלת הפרופ' יצחק כץ ומתפרסם הבוקר (שישי) בעיתון 'ישראל היום', עולה כי כאילו הבחירות היו נערכות היום, התוצאה בין הגושים היתה תיקו - 55 מנדטים לכל גוש ללא ליברמן שמקבל 10 מנדטים. כן מגלה הסקר כי 'עוצמה יהודית' הפסידה בכך שלא הסכימה ליטול את המקום השמיני ברשימת 'הימין המאוחד', מאחר ועל פי הסקר, הרשימה מביאה הישג נאה במיוחד - 11 מנדטים, לעומת 'עוצמה יהודית' שאינה עוברת את אחוז החסימה, שאילו היתה מצטרפת היתה מוסיפה שני מנדטים ל'ימין המאוחד' שהיה זוכה בבחירות ב-13 מנדטים.

'הליכוד' מקבל בסקר 30 מנדטים, 'כחול לבן' 28 מנדטים, 'הרשימה המשותפת' של המפלגות הערביות - 12 מנדטים, 'הימין המאוחד' בראשות איילת שקד עם 11 מנדטים, 'ישראל ביתנו' - 10 מנדטים, 'המחנה הדמוקרטי' בראשות ניצן הורביץ, סתיו שפיר ואהוד ברק - 9 מנדטים, 'יהדות התורה' - 7 מנדטים, ש"ס גם כן עם 7 מנדטים ו'העבודה' שומרת על כוחה הנוכחי עם 6 מנדטים למרות האיחוד עם אורלי לוי. 'זהות' ו'עוצמה יהודית' מקבלות כל אחת 2% בלבד ולא עוברות את אחוז החסימה.

בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה, בנימין נתניהו ממשיך להוביל בפער ניכר, 40 %, לעומת 28% הסבורים כי בני גנץ ראוי יותר. רק 8% רוצים לראות את אהוד ברק כראש ממשלה. 

סקר 'ערוץ 13' - רוב לגוש השמאל

סקר שערך הפרופ' קמיל פוקס בקרב 703 בעלי זכות הצבעה, עבור 'ערוץ 13', מעריך כי אילו הבחירות היו מתקיימות היום, גוש המרכז-שמאל-ערבים, היה משיג יותר מנדטים, אך עדיין ללא רוב להקמת ממשלה. 

התוצאה היתה כדלהלן: 'הליכוד' היה זוכה ב-30 מנדטים, 'כחול לבן' ב-29, 'הימין המאוחד' בראשות שקד עם 11 מנדטים, 'ישראל ביתנו' עם 11 מנדטים, הרשימה המשותפת עם 11 מנדטים.

'המחנה הדמוקרטי' עם 9 מנדטים, יהדות התורה ב-7 מנדטים, ש"ס עם 6, כך גם 'העבודה' 6 מנדטים. 'עוצמה יהודית', 'זהות' ו'נעם' לא עוברות את אחוז החסימה.

מתוצאות המנדטים עולה כי גוש השמאל ביתרון של מנדט אחד - 55 לעומת 54 לימין + 11 מנדטים של ליברמן שצפונ להיות מחוזר משני הצדדים.

כן נשאלו משתתפי הסקר, מי המתאים ביותר לכהן כראש הממשלה, 43% מהמשיבים השיבו כי נתניהו הוא המתאים ביותר, לעומת 32% שענו כי בני גנץ. 17% ענו שאף אחד מהם אנו מתאים לתפקיד.

הסקר בדק גם כן, איזו ממשלה מעדיף הציבור שתקום לאחר הבחירות; 50% מהנשאלים ענו כי הם מעדיפים ממשלת אחדות של המפלגות הגדולות 'הליכוד' ו'כחול לבן' - ללא המפלגות החרדיות. 13% ענו כי הם היו רוצים לראות ממשלת אחדות 'הליכוד' 'כחול לבן' והחרדים. 23% ממשתפי הסקר ענו כי יעדיפו ממשלת של מפלגות הימין והחרדים בלבד. ואילו 10% ענו כי ירצו ממשלת מרכז-שמאל עם החרדים. 4% ענו שאינם יודעים, או שאינם רוצים לראות את אף אחת מהאפשרויות.

הסקר נערך אתמול (חמישי) על ידי פרופ' קמיל פוקס והוא כלל 703 נשאלים, מהם 603 באוכלוסייה היהודית ומאה נוספים מהמגזר הלא יהודי. התשאול בפאנל אינטרנטי במגזר היהודי נערך ע"י חברת 'פרויקט המדגם' בהנהלתו של ד"ר אריאל איילון. התשאול במגזר הלא יהודי נערך ע"י מכון המחקר "סטט-נט" בהנהלתו של יוסף מקלדה. הסקר נערך בשיטות סטטיסטיות מוכרות, טעות הדגימה 4.0%.

סקר 'מעריב' ורדיו '103FM' - 'הליכוד' 31, 'הימין המאוחד' 11

תוצאות הסקרים מתעתעות והפכפכות, מה שמעיד אולי על אמינותם ויכולתם לקלוע לתוצאה שתתגלה לעין ביום שלישי י"ז באלול, שכן מסקר שערך מכון הסקרים סמית שבהנהלת רפי סמית, עולה כי אילו הבחירות היו המתקיימות היום, גוש הימין-חרדים, היה משיג 57 מנדטים, לעומת גוש השמאל שהיה משיג 53.

והחלוקה היא כדלהלן: 'הליכוד' 31, 'כחול לבן' - 29, 'הימין המאוחד' של שקד - עם 11 מנדטים, הרשימה הערבית המשותפת - 11, 'ישראל ביתנו' - 10, 'המחנה הדמוקרטי' 8, ש"ס 8, 'יהדות התורה' יורדת בכוחה ל-7, מפלגת 'העבודה' כנ"ל מ-6 כיום ל-חמישה מנדטים בלבד.

הסקר בדק ומצא כי אילו היו 'עוצמה יהודית' ו'זהות' מצטרפות ל'ימין המאוחד', הרשימה היתה משיגה 14 מנדטים. אולם כעת שהן רצות לבדן, הן לא צפויות לעבור את אחוז החסימה.

הסקר בוצע שלשום (רביעי) בשיטות סטטיסטיות מקובלות, בשילוב של פאנל אינטרנטי וראיונות טלפוניים בשעות היום והערב, בקרב 601 איש/ה כמדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת בישראל (גילי 18 ומעלה). טעות הדגימה עומדת על 4 אחוזים, כאשר הדגימה היא בשיטת אשכולות דו־שלבי (מספר המתבקשים להשתתף: 4,057).

תוצאות הסקר והפרשנויות יפורסמו היום (שישי) בתוכניתו של העיתונאי והסופר ניסים משעל ברדיו 103FM.

רשימת הימין המאוחד סקר מנדטים סקר בחירות בחירות 2019

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד