י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"לוגו של ספיידרמן"

דרמה בלב טהור: ה-FBI עצר את חוטף הילדים מהכנופיה האכזרית

דרמה ב'לב טהור': כתב אישום חמור כנגד מרדכי יואל מלכה - מאנשי הכנופיה האכזרית שחטפה ילדים תוך חילול שבת ותוך הסוואתם בבגדי גויים ע"מ שלא יעלו על עקבותיו • הסעיפים: חטיפת ילדים, שימוש בדרכון מזויף ועוד • 'בחדרי חרדים' עם כל הפרטים על הדרמה שמתחוללת בכנופיה

דרמה בלב טהור: ה-FBI עצר את חוטף הילדים מהכנופיה האכזרית
מרדכי יואל על רקע אנשי הכת צילום: באדיבות המצלם

קהילת 'לב טהור' חוזרת שוב לכותרות. כרגיל, בצורה שלילית. אתמול (חמישי) הוגש כתב אישום נגד איש הכת, מרדכי יואל מלכה, בגין חטיפת ילדים, שימוש בדרכון מזויף ועוד מספר סעיפים. מרדכי יואל היה חלק מכנופיה אכזרית שחטפה ילדים תוך חילול שבת בנסיעה ברכב ובטיסה, כשהילדים לבושים מחופשים לגויים כדי להסוות את זהותם.

הוא נעצר ביום שלישי האחרון בשעה שניסה להיכנס מגואטמלה לניו יורק עם דרכון מזויף. מרדכי יואל הוא אחיו של יחזקאל משה מתתיהו מלכה, שעצור מזה מספר חודשים יחד עם שאר כנופיית לב "טהור" על חטיפת ילדים.

כאמור, החטיפה אירעה בליל שבת לפני כמה חודשים בעיר וודרידג' שבברוקלין. מנהיגי הכת נראו נכנסים לרכב בסביבות השעה שלוש לפנות בוקר ומשם הם נסעו עם החוטפים למקום לא ידוע.

האחים שנחטפו. צילום: באדיבות המצלם

בהמשך נודע כי הילדים החטופים עזבו את ארה"ב מיד לאחר החטיפה, דרך שדה תעופה הממוקם ליד סקרנטון שבמדינת פנסילבניה. הם לוו באיש שזהותו לא פורסמה, וטסו למקסיקו סיטי תוך חילול שבת. אתמול התברר כי האיש הוא מרדכי יואל מלכה.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי הילדים והמלווה שלהם טסו כשהם מוסווים בבגדים מוזרים שנרכשו רק ימים אחדים קודם לכן, כולל בגדים עם "לוגו של ספיידרמן". הבגדים נרכשו ב'סייקאוס', ניו ג'רזי, על ידי שני גברים חסידים. בגדים לא שגרתיים לחרדים שנרכשו בכוונה תחילה - כדי שלא יעלו על עקבותיהם.

כזכור, חמשת ראשי הכת נעצרו לפני מספר חודשים במקסיקו על ידי ה-FBI והוטסו לארצות הברית לשם העמדה לדין - בגין איומים, חטיפה והתעללות בקטינים. מרדכי יואל מלכה שנעצר נשוי לחיה וינגרטן והוא הגיס של שלושת האחים וינגרטן שמנהלים כיום את הכת בקיצוניות שעולה אף על זו של נחמן הלברנץ ואביו המנוח שלמה הלברנץ.

מרדכי יואל מלכה. צילום: באדיבות המצלם

שלושת גיסיו הם: יעקב נחום, יואל, ושמואל מאיר; כיום הם מנהלים מלחמה עם האמא של שני הילדים בבית המשפט בניו יורק כשאחותם חיה, הנשואה למרדכי יואל שנעצר, מנהלת עבורם את המאבק. לטענת חיה וינגרטן, האמא של הילדים מתעללת בהם. אך הסיכוי שבית המשפט ייעתר לבקשת חיה וינגרטן, קלוש ביותר. וינגרטן גם טענה בבית המשפט דברים קשים ולא נכונים כנגד העסקנים שעזרו לילדים שנחטפו. דברים שקריים בעליל.

היא מילאה עתירה בבית המשפט כי עליה לקבל משמורת על הילדים, היא ואחיה הגישו בשם האבא של הילדים שנמצא בגואטמלה (ההורים גרושים י.פ), בקשה לקבל את הילדים. יצוין כי מצבם של אנשי הכת קשה, אך זה לא פשוט לגרור אותם בכוח החוצה משם, הם התרגלו לחיות תחת משטר. והם לא מוכנים לעזוב את הכת.

כזכור, כתב אישום הוגש נגד נחמן הלברנץ, בנו של המנהיג המנוח שלמה הלברנץ ז"ל, שמת לפני שנתיים בטביעה בנהר במקסיקו כשטבל ביום שישי בסמוך לכניסת השבת.

כתבי אישום נוספים הוגשו נגד שאר חברי הכנופיה: האחים מאיר רוזנר, אהרן רוזנר, יעקב רוזנר ומתתיהו משה מלכה. נגד העצורים ישנם מספר סעיפים פליליים: חטיפה, התעללות, חטיפת קטינים וכן שימוש בזהות מזויפת.

חוקרי ה-FBI ניסו לעלות בחכתם את הנהג החסידי שהסיע את הילדים מביתם לאחר שנחטפו באישון ליל בליל שבת. הם נחטפו בניו יורק והוטסו למקסיקו תוך חילול שבת - שם שוטרים מקסיקנים, יחד עם אנשי ה-FBI, המתינו להם ועצרו אותם.

חוקרי ה-FBI המתינו שהנהג שברח לגואטמלה ישוב לניו יורק וביום שלישי האחרון, הנהג החסידי מרדכי יואל מלכה שחילל שבת בחטיפת שני הילדים, נעצר לאחר שניסה להיכנס עם דרכון מזויף.

לב טהור חטיפת ילדים מרדכי יואל מלכה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד