ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
הקרב בפתח תקווה לשיאים חדשים

גפני תקף את הנציג המקומי, בש"ס משיבים אש: "חמור ומחוצף"

מהלומות בין ש"ס ו'דגל': לאחר שהלכו יד ביד בבחירות לרשויות המקומיות, מלבד פתח תקווה, גפני תוקף בראיון ל'יתד' את מ"מ ראש העיר מטעם ש"ס וסופג מתקפה חריפה | גפני: "הנציג בוסו מסית נגדנו באופן שקרי" | ש"ס: "טרם השלים עם העובדה שהציבור הספרדי לא עובד אצלו"

גפני תקף את הנציג המקומי, בש"ס משיבים אש: "חמור ומחוצף"
גפני/בוסו/דרעי צילום: מרים אלסטר/יונתן זינדל, פלאש 90

הקרבות בעיר פתח תקווה עולים שוב לסערה פוליטית, כשהקרב המקומי הופך לקרב בזירה הארצית, בין ראשי סיעת ש"ס הארצית, לבין יו"ר 'דגל התורה' חבר הכנסת משה גפני, שיצא הבוקר (שישי) למתקפה כנגד התנהלותם של חברי סיעת ש"ס בעיריית בפתח תקווה, כשהוא משווה את ראש העיר רמי גרינברג לראש העיר המודח בחיפה יונה יהב.

בשיחה עם 'יתד נאמן' אמר חבר כנסת גפני כי "הסיפור של פתח תקווה מזכיר לי מאד את מה שקרה בחיפה ואין לי ספק שסופו של רמי גרינברג יהיה בדיוק כמו של יונה יהב", כשלדבריו, "יש כמה אנשים בודדים שהגיעו לראשות העיר ומנצלים את המצב כמו שליברמן עושה במישור הארצי, כדי להסית ולפעול נגד הציבור החרדי במישור המקומי. מי שעומד בראשם הוא רמי גרינברג".

גפני לא חסך במילים, גם נגד נציג ש"ס המקומי אוריאל בוסו ואמר ל'יתד', "לצערי התקבצו סביבו כמה אנשים שמסיתים אותו לנהוג ב'הפרד ומשול' בתוך הציבור החרדי. זה בדיוק מה שהיה בחיפה, וכמו שאצלם זה נגמר בהשלכתו של יהב מראשות העיר, כך יהיה סופו של גרינברג. ההבדל הוא שיהב כיהן כמה קדנציות, ואילו גרינברג ילך הביתה אחרי קדנציה אחת".

גפני האשים את ראש העיר פ"ת, בכך שהוא "מבטל הקצאות, מתנכל לציבור החרדי, ומתהדר ללא שום קשר למציאות, כאילו הוא נותן פה ושם, בשעה שהוא נוקט באופן של הפרד ומשול. עובדתית הציבור החרדי נפגע ממנו קשות. כאמור הוא ביטל הקצאות שהיו מיועדות לציבור החרדי ומה שכן אישר, הגביל לזמן קצר, כדי שכולם יהיו תלויים בו ויבקשו שוב ושוב את אישוריו. כל זה נובע אך ורק בגלל ש'יהדות התורה' הייתה נאמנה לראש העיריה הקודם ברוורמן והלכה איתו בבחירות. מאז גרינברג נוקם ונוטר על כך והדבר מתבטא בכל התנהגותו".

גפני אף מתייחס בראיון לביטאון הבית של מפלגתו, לפרסום ב'בחדרי חרדים', על הסערה סביב ביטול רישיון הסמינר המקומי שסירב לקבל בנות ספרדיות ואומר כי "נושא קבלת התלמידות הוא חינוכי נטו ללא שום השפעה חיצונית כלל וכלל", כשלטענתו "עובדתית זה לא נכון. אני לא מתערב בכך ואני יודע באופן ודאי ומוחלט, שהרב הלדסהיימר – שהוא איש יקר לכל הדעות, אינו נותן לאף אחד להתערב בנושא קבלת התלמידות. זה נושא חינוכי טהור ללא שום השפעה חיצונית".

יו"ר 'דגל' הוסיף לתקוף חזיתית את ממלא מקום ראש העיר ויו"ר ש"ס בפתח תקווה אוריאל בוסו ותהה: "אם יש אפליה עדתית באותן מוסדות, מדוע הנציגים המקומיים וממלא מקום ראש העיריה, אוריאל בוסו בראשם, שולחים את בנותיהם למוסד שבו קיימת כביכול אפליה עדתית. זה רק מראה שהכול שקר מוחלט". לדבריו, "יש בפתח תקווה גם מוסדות לתלמידות מבנות עדות המזרח. מוסדות מצוינים. אבל ממלא מקום ראש העירייה, בוסו, מעדיף לשלוח את ילדיו למוסדות אשכנזים וזה בסדר ולגיטימי. אין באמת שום אפליה עדתית בפתח תקווה. יעידו ומעידים על כך גם הורים מכל החוגים והעדות".

עוד הוסיף גפני למתקפה כנגד בוסו ואמר ל'יתד נאמן', "לצערי הנציג בוסו מנצל מחד את הנושא העדתי כדי לנגח את יהדות התורה על רקע פוליטי בכך שהוא מדליק אש שקרית מסוכנת לצרכי תעמולת בחירות. מאידך הוא מאפשר לעצמו לשלוח אל ילדיו למוסדות אשכנזים, והוא מנסה להסתיר זאת באמצעות הסתה עדתית, שלא תיסלח לו - אי אפשר להסית נגדנו באופן שקרי ובוטה, כאשר כולם יודעים שזה שקר מוחלט. מהסיבה הזו אני חוזר ואומר את הדברים בגלוי: סגן וממלא מקום ראש עיריית פתח תקווה, הנציג בוסו מסית נגדנו באופן שקרי. תבדוק היכן לומדים ילדיו ותבין את הסיבה".  

בעקבות המתקפה של חבר הכנסת גפני, בש"ס יצאו למתקפה נגדית ומתנועת ש״ס הארצית נמסר: "הגיע הזמן שהרב גפני ילמד להפסיד בכבוד. דגל התורה שנאלצה מאילוצים פנימיים לתמוך במועמד לראשות העיר שהפסיד בפתח תקוה, מסרבת להכיר בהפסדה ותוקפת את שלוחא דרבנן יו"ר ש"ס בפתח תקוה הרב אוריאל בוסו הפועל בהנחייתם הברורה של מרנן ורבנן חברי מועצת חכמי התורה שליט"א. הגיע הזמן לכבד את גדולי ישראל מכל החוגים והעדות".

עוד נמסר כי "תנועת ש"ס תמשיך לפעול למען ציבור בני התורה וגם למען מצביעי דגל התורה בפתח תקוה. הציבור הספרדי נגמל זה מכבר מהפטרונות הליטאית וצועד כבר עשרות שנים בדרך עצמאית לאורם של רבותינו חכמי הדור".

בסיעת ש"ס המקומית הוסיפו ותקפו את יו"ר 'דגל התורה' גפני ומסרו: "לא יעלה על הדעת שיקום פוליטיקאי חרדי, וישתלח בגסות איומה שכזו בנציגי ציבור הפועלים על פי הוראותיו הישירות והברורות של מרן ראש הישיבה, נשיא מועצת חכמי התורה. ברור לנו שח"כ גפני טרם השלים עם העובדה שהציבור הספרדי לא עובד אצלו, לא חייב לו דבר ולא מתכוון לעשות זאת בתקופה הקרובה. אך איננו עוסקים כעת בהתנשאות האשכנזית המהולה בגזענות בלתי נסבלת - שמביאה אותו ואת נציגיו לפעול ולהגיב פעם אחר פעם אל מול צרכיו ורצונותיו של הציבור הספרדי - משל הייתה זו חבורה של נתינים הזקוקים לאישור מהם כדי לפצות פה ולבצע מהלכים, זה אינו הנושא הפעם".

עוד נמסר מהסיעה המקומית, "הבוקר נחצו קווים אדומים ומסוכנים - ישבנו נציגי הציבור החרדי הספרדי בפתח תקווה במעונו של גדול הדור - נשיא מועצת חכמי התורה, וקיבלנו את הוראתו הברורה להמשיך לפעול בכל הכוח בעד שיבוץ בנות ספרדיות בסמינרים, ומול ההוראה הברורה הזו קם לו פוליטיקאי 'חרדי', ומעז לתקוף אותנו שפעלנו מתוך גחמות אישיות ופוליטיות?!, מה המסר שלך ח"כ גפני, שמרן ראש הישיבה לא התכוון למה שאמר? שדעתו חלילה אינה צלולה? שחלילה וחס עבדנו על גדול הדור?! וכי יעלה על הדעת שנציג ציבור חרדי יפער פיו באופן חמור ומחוצף כל כך רק בגלל הדאגה לנציגיו המוניציפאליים שלא השכילו להתנהל נכון פוליטית מול כל גורמי הקואליציה הנוכחית?!".

בתגובתם, החריפו את הטון וטענו כי אם נציג ציבור ספרדי היה פוער כך את פיו נגד גדול הדור האשכנזי, והיה מערער חלילה על צלילות דעתו ומרמז על מעורבות בקבלת ההחלטות בביתו, זה לא היה עובר בשתיקה והיה מצופה מההנהגה הספרדית להדיח את אותו בן בליעל שהם דורשים מגפני ומביטאון המפלגה יתד נאמן "לחזור בהם במהירות מדברי הבלע הקשים נגד גדול הדור, נשיא מועצת חכמי התורה. אנו מבהירים בזאת כי אם עד עתה התנהלנו בענייניות - קואליציונית וציבורית, אם לא תחזרו בכם ותמשיכו בביזוי החמור של גדולי התורה ודעת תורתם, ואם לא תסירו את ההתנשאות הגזענית מסדר היום, אנו נדע לפעול בהתאם".

משה גפני תנועת שס אוריאל בוסו רמי גרינברג אפליה עדתית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד