י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
בתשובה לבג"ץ

דרעי החליט להעניק לרון קובי צ'אנס נוסף

לאחר ששופטי בג"ץ הציעו בראשית השבוע לתת לרון קובי צ'אנס נוסף לנסות ולהעביר את התקציב העירוני ולהקים קואליציה בעירו, שר הפנים ישב על המדוכה יחד עם היועמ"ש וצוותו וקיבל החלטה לאשר לקובי ולשלושה ראשי רשויות נוספות הארכת זמן של חודשיים 

דרעי החליט להעניק לרון קובי צ'אנס נוסף
רון קובי/אריה דרעי צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בתשובה לדיון שהתקיים בתחילת השבוע בבג"ץ, בו הציעו שופטי בית העליון להעניק לרון קובי הזדמנות נוספת להעביר את התקציב העירוני ולמנוע את הדחתו מראשות עיריית טבריה, שר הפנים אריה דרעי מקבל את המתווה ומעניק לקובי את האפשרות להעביר את התקציב, כשהערכה היא שהוא ייכשל גם הפעם.

את ההחלטה קיבל שר הפנים אריה דרעי, יחד עם מנכ"ל משרדו מרדכי כהן, שקיימו ישיבה בלשכת היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, יחד עם פרקליט המדינה שי ניצן, המשנים ליועץ המשפטי לממשלה ולפרקליט המדינה וכן מנהל מחלקת הבג"צים, בה הוחלט להאריך את המועד לאישור התקציב הרשויות המקומיות במליאות המועצה עד ה-30 בספטמבר. זו התקופה המירבית הקבועה בחוק.

דרעי העניק את הארכה למספר ערים ובהם גם העיר טבריה, כשמשמעות ההחלטה היא, שחברי המועצה הנבחרים שכבר הודחו מתפקידם לפני כחודש יחזרו וימשיכו בכהונתם בארבע הרשויות, יחד עם ראשי הרשויות עד ה-30 בספטמבר.

ההחלטה התקבלה, חרף תשובתו של ראש העיר רון קובי במענה לעתירה שהגישו חברי מועצת העיר טבריה, שביקשו מבג"ץ לחזור לתפקידם כפי שבג"ץ העניק את הזמן הנוסף לרון קובי, כאשר במכתב ששיגר קובי ליועהמ"ש לממשלה, הוא ביקש ממנדלבליט לדחות את בקשת חברי המועצה לחזור לתפקידם.

שר הפנים אריה דרעי הסביר היום (שישי) את החלטתו ואמר, "אנו מצפים מראשי הרשויות וחברי המועצה להעביר את התקציב במליאת המועצה ובכך לאפשר מתן שירותים נאותים לתושבים".

רון קובי אריה דרעי אביחי מנדלבליט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד