כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

משעמם להם? קנאי בית שמש יפגינו נגד פעילות חב"ד

הקנאים טוענים כי ההתוועדויות בבית הכנסת החבד"י 'דבר אברהם' הן פעילות מיסיונרית ויתכנסו למחאה • גבאי בית הכנסת: "קבוצה שולית, עדיף לא להתייחס אליהם"

צילום אילוסטרציה
צילום אילוסטרציה



קנאי בית שמש יוצאים למערכה חדשה?

פשקווילים שנתלו (ד) ברחבי העיר מבשרים על 'כינוס הסברה' שיתקיים בבית הכנסת 'שערי רמ"א', בו ינאמו נגד פעילות חסידות חב"ד ברמת בית שמש ב', המוגדרת במודעות כמרכז 'מיסיון' המקונן בתוך שכונתם.

ממידע שהגיע ל'בחדרי חרדים' עולה, כי המודעות מופנות נגד הפעילות הנעשית בבית הכנסת 'דבר אברהם' שבשכונת רמת בית שמש ב'. בבית הכנסת מתקיימים מידי שבוע שיעורים והתוועדויות, בהם משתתפים מאות בני אדם - לאו דווקא מקרב חסידי חב"ד.

קנאי בית שמש החליטו כי מדובר בעילה להכרזת מלחמה.

בפתח המודעות נכתבו הדברים הבאים: "עומדים אנו לפני תחילת זמן קיץ הבעל"ט, כאשר המוני בחורים ואברכים יחזרו לבית תלמודם במטרה לעלות ולהתעלות בעבודת השי"ת ולהתקרב אל הקודש פנימה. רבים הם הצמאים לדבר ה' שאינם מסתפקים במועט ובשגרה ומבקשים הדרכה ודרך להתעלות ביראת שמיים ובחסידות, ואכן ישנם כמה וכמה משפיעים חשובים שליט"א, שמבקשי ה' נמשכים אליהם כאל אבן שואבת וסופגים מהם מלא חופניים דרך בעבודת ה'".

בהמשך נכתב: "אלא שלצערנו כבכל דבר טוב, גם כאן לא טומן הס"מ את ידו בצלחת. כך הגענו למצב שבתוככי שכונתנו המעטירה, קריית רמ"א שנתייסדה על ידי רבותינו הקדושים בדור האחרון וזכתה להיות מבצרם של אנשי הישוב הישן, מקונן מיסיון חב"די שבאמצעות 'התוועדויות' הנמסרים שם באופן קבוע פעמיים בשבוע על ידי 'משפיעים' חב"דיים הידועים זה בעשרות שנים בערמומיותם לגזול נשמות יקרות מציבור היראים דווקא, ועתה ממשיכים לדאבוננו לתפוס ברשתם בחורים ואברכים צעירים, שאינם מבינים כי הרשת פרושה לרגלם ללכדם ולהעבירם על דעתם".

כינוס הקנאים יתחיל בשעה 20:30, ערב יום השואה.

הרב שמעון ולס, גבאי בית הכנסת 'דבר אברהם' של חב"ד אומר בתגובה ל'בחדרי חרדים': "זהו לא דבר חדש שהם מנסים לפעול נגדנו. מדובר בקבוצה קטנה ושולית, אנחנו לא מתכוונים להתייחס כי אז זה רק יעצים אותם". הרב הכחיש את הדיווחים לפיהם ההתנכלויות היו אישיות כלפיו או כלפי מי מרבני חב"ד בעיר.



צילום: יעקב לדרמן. הערה: תאריך הכינוס שנכתב במודעה - טעות דפוס


בית שמש קנאים חב התוועדות רמת בית שמש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד