ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
"מוטיבציה לגנוב מחמדנות אישית"

ישעיהו דוב עקץ במיליונים ויישפט בשלישי

נוכל ממיאמי, גנב מיליונים מחרדים בפלורידה, לאחר שהם השקיעו את כספם אצלו • הוא קנה רכבי יוקרה וטייל בעולם על חשבונם • הוא צפוי לעונש של 20 שנות מאסר • בית המשפט: "מעשיו לא היו תוצאה של חוסר זהירות או תוצאות של השקעות לא נכונות, אלא היו מעשים נוכליים מאד מחושבים"

ישעיהו דוב עקץ במיליונים ויישפט בשלישי
ישעיהו דב על רקע בית כלא צילום: Broward County Sheriffs Office/Pixaby

פרייארים לא מתים, הם רק מתחלפים: יהודי בשם ישעיהו דוב פעל כ"טורף", כדי לשכנע יותר מ-30 אנשים להשקיע בנדל"ן מזויף ממאי 2012 ועד אפריל 2018, כך נמסר מהפרקליטות של פלורידה - ארה"ב. ההפסדים נאמדים בכ-3 מיליון דולר, כך לפי הרשומות שבידי התביעה. כך מדווח האתר 'סאן סנטינל'.

דוב, בן ה-49, מצפון מיאמי ביץ', יישפט ביום שלישי הקרוב, לאחר שהודה באשמת הונאה בתחילת השנה והוא עומד בפני 20 שנות מאסר וקנסות של עד 250,000 דולר.

הרשויות אמרו כי ההשקעות בהונאה היו כרוכות בניירות ערך מזויפות, וחלקן אמיתיות, ובעסקי נדל"ן מפוקפקים, ובהונאות משכנתא שונות.

הוא מכר בעלות על נכסים למשקיעים שרצו לקנות נדל"ן להשקעה, אך הנכסים כלל לא היו שלו, או היו מעוקלים.

ישעיהו דב. צילום: Broward County Sheriffs Office

העסקאות היו כרוכות במכירת "שטרות בעלות על הנכס" למשקיעים שדוב והחברות בבעלותו כלל לא החזיקו בהם וכלל לא עמדו למכירה. במקרה אחד לפחות, הנאשם מכר את אותו השטר לשני משקיעים נפרדים בהפרש של חמישה ימים זה מזה, כך על פי רישומי בית המשפט.

חלק מחשבונות הבנק שבהם הופקדו כספי הקורבנות נפתחו על שמות הילדים של דוב.

אך במקום לרכוש את ההשקעות החוקיות, הוא השתמש בכספי המשקיעים עבור נסיעות לאיי הבהאמה, ישראל, וניו יורק, הימורים, תשלומי משכנתא משלו, הוצאות שכירות של מכוניות יוקרה ותשלומים חלקיים למשקיעים אחרים. הכספים לא שימשו לתשלום עבור ניירות הערך שהובטחו למשקיעים, כך על פי רישומי בית המשפט. אחד הקורבנות מצפון מיאמי ביץ', השקיע 25,000 דולר בנייר ערך מסוים, אך דב הוציא את אותו בתשלום אחד של 11,000 דולר על רכב ריינג' רובר ועל תשלום המשכנתא משלו, כך על פי מסמכי בית המשפט הפדרלי.

קורבן נוסף ממיאמי ביץ, השקיע 375,000 דולר ודוב השתמש ב-310,000 דולר ממנו, כדי לשלם לקורבן נוסף רווח כביכול על השקעה אחרת.

כשמשקיעים ביקשו את המסמכים הרלוונטיים, דוב אמר להם לעתים קרובות שהבנק ממשיך במכירה, שהיו בעיות בניירת, והניירת לא בדיוק מתאימה, וכי דב או בני משפחתו סבלו מבעיות בריאותיות מסכנות חיים.

חלק מהמשקיעים שהתלוננו על מכירות ההונאה ואיימו ללכת לגורמי אכיפת החוק, קיבלו מדוב כספים שהמשקיעים החדשים סיפקו לרכישת שטרות הונאה נוספים, כך על פי רישומי בית המשפט.

"הנאשם היה עם מוטיבציה לגנוב מחמדנות אישית", כך על על פי המסמכים שהוגשו בבית המשפט הפדרלי. התובעים מגדירים זאת כ"הונאת זיקה", שמתבטאת בצורת הונאת השקעות אצל קבוצות דתיות או קשישים.

"הוא גנב כסף ממשקיעים בקהילה היהודית האורתודוכסית בכך שהבטיח להם השקעות רווחיות בשטרות משכנתא. דב השתמש באגרות החוב של אנשי הקהילה הזו כדי להביא עוד משקיעים, כשהוא מתמקד כמעט רק בחברים מהקהילה היהודית האורתודוכסית בדרום פלורידה ובניו יורק, דב ניצל את קשרי האמון והאדיקות של הקהילה כדי להשיג כסף עבור השקעות הונאה", כך על פי התובע.

ממסמכי בית המשפט עולה, כי מעשיו "לא היו תוצאה של חוסר זהירות או תוצאות של השקעות לא נכונות, אלא היו מעשים נוכליים מאד מחושבים".

התובעים אמרו כי ההיסטוריה הפלילית של דב החלה כשהיה בן 20 בשנת 1990, בשנת 1992 הוא נעצר באשמת הונאה פדרלית בבנקים, וגנבת צ'קים בסכום של 15,000 דולר מתיבות דואר בברוקלין, זייף חתימות ואז הפקיד אותם בחשבונו האישי. הוא נידון אז למאסר של חודש. בנוסף הוא הואשם בשנת 1998 בסחר בכרטיסי אשראי מזויפים והונאת בנקים.

כן מתואר, כי הוא נסע ברחבי העיר עם כמה רכבי יוקרה מסוג; לקסוס, מצארטי, ריינג' רובר ויגואר, כשאת הונו בזבז בבתי הקזינו בדרום פלורידה ומימן לעצמו חופשות מעבר לים. והודה לרשויות בחקירה שהוא "חי עם יותר מדי יוקרה".

אבל את כל החיים המשוגעים הללו הוא בילה כאמור עם כספים שעשק במרמה מאנשים אחרים. שופט פדרלי יודיע על גזר דין על ישעיהו דוב, אדם שהתביעה טענה לגביו שהוא ניצל את האמון של הקהילה היהודית האורתודוכסית בדרום פלורידה, בכך שגנב מיליונים ממשקיעים.

עוקץ מיליונים ישעיהו דב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד