כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

בית המשפט קבע: נהיגה בגולפית מחייבת רשיון נהיגה

תקדים בבית משפט השלום לתעבורה בתל אביב: כלי רכב מסוג גולפית הוא כלי רכב מנועי וחייב רישיון נהיגה. אור ירוק: "הימצאותם של כלי רכב שלא מורשים לנסוע על הכביש, עלול לגרום לתאונות דרכים ופגיעה בתנועה"

גולפית
גולפית



ב-20 במרץ 2012, בית משפט השלום לתעבורה בתל אביב-יפו, הרשיע אדם שנהג בזמן פסילת רישיון, ללא רישיון נהיגה וללא פוליסת ביטוח תקפה בכלי רכב מסוג "גולפית" וקבע כי זהו כלי רכב מנועי, ולכן הוא דורש רישיון נהיגה. בשנים האחרונות, ניתן לראות בכבישים כלי רכב מנועיים שונים כמו קלנועיות, קורקינטים ממונעים ועוד. בית משפט השלום לתעבורה בתל אביב-יפו נדרש לאחרונה לסוגיה מהי ההגדרה לכלי רכב מנועי והאם הוא מצריך רישיון נהיגה.

טומי אנג'ל הואשם כי בתאריך 09.10.2011 נהג בכלי רכב מנועי מסוג "גולפית", ללא לוחיות רישוי כשהוא שלול רישיון ומסיע את שני ילדיו איתו. לטענתו טען, כי לכלי רכב מסוג גולפית אין צורך ברישיון נהיגה, ביטוח ורישיון רכב.

אנג'ל טען כי הוא נוסע בכלי רכב המוטען על ידי בטרייה ולכן לא נחשב לכלי רכב מנועי. שופט בית משפט השלום לתעבורה שמואל מלמד, טען כי: "ההגדרה לכלי רכב מנועי היא פשוטה ביותר ולמעשה התנאי היחיד להגדרתו של כלי רכב מנועי קובעת, כי הוא נדרש להיות רכב המונע בכוח מכני מכל צורה שהיא. ההגדרה זו כוללת את כל כלי הרכב המונעים באמצעות כוח מכני, שאינו כוח ההפעלה אחר כמו כוח הפעלה של הנהג עצמו, אופניים לדוגמא". לכן קבע השופט מלמד כי הוא מרשיע את אנג'ל בנהיגה בזמן פסילה, נהיגה ללא רישיון וללא פוליסת ביטוח תקפה.

עמותת אור ירוק: "על גורמי אכיפת החוק מוטלת האחריות לוודא שמי שעולה על הכביש רשאי לעשות זאת. הימצאותם של כלי רכב שלא מורשים לנסוע על הכביש, עלול לגרום לתאונות דרכים ופגיעה בתנועה".
גולפית רכב גולף אור ירוק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד