י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
העימותים מול שריד בית מקדשנו

הפוליטיקאים החילונים מגיבים: "אווירה של שנאת חינם"

שריד בית מקדשנו בוזה גם הבוקר, על ידי 'נשות הכותל', שהגיעו לעורר את הפרובוקציה החודשית בתפילת ראש חודש. הן הכניסו ספר תורה שהוסתר במשך הלילה בשירותים | אחת מהן תקפה מתפללות חרדיות והסירה להן את כיסוי הראש | המשטרה עצרה חרדית בת 12 | עמיר פרץ: "האלימות כלפי יהודים מאמינים ולא משנה מאיזה זרם ביהדות היא בושה"

הפוליטיקאים החילונים מגיבים: "אווירה של שנאת חינם"
חרדי מצלם בכותל המערבי. אילוסטרציה צילום: Uri Lenz / FLASH90

הבוקר (שישי) ראש חודש אב, נרשמו אירועים חמורים והפרות נהלים ברחבת הכותל המערבי, בעקבות הגעתם של כעשרים נשים מקבוצת 'נשות הכותל' הרפורמיות ולמעלה מ-1,000 חרדים ודתיים שהגיעו לתפילת ראש חודש אב בכותל המערבי.

אחד הפעילים מקבוצת 'נשות הכותל' שנכנס לתוך המון של צעירים חרדים, הותקף באלימות וחולץ ע"י משטרת ישראל. כמו כן, פעילה של 'נשות הכותל' הסירה את כיסוי הראש של אישה חרדית וכנגד מחו נשים חרדיות נגדה. התוקפת האלימה קיבלה התקף חרדה וטופלה ע"י אנשי מד"א.

במקביל, אותר ספר תורה שניסתה להחדיר קבוצת 'נשות הכותל' לרחבת הכותל, הספר הגיע לילה קודם והוטמן בשירותים הציבוריים ברחבת הכותל המערבי כדי להכניסו בהפרה בוטה של ההנחיות. האירועים מטופלים על ידי משטרת ישראל.

כמו כן, על פי דיווח באתר 'חדשות 0404', ילדה כבת 12, שככל הנראה לא עשתה דבר, נעצרה מיידית על ידי המשטרה, לאחר שרפורמית טענה כי תקפה אותה. הנוכחים שהיו במקום לא מכירים שום תקיפה, אבל תלונה הספיקה. הילדה הקטנה והבוכיה מצאה עצמה בתחנת המשטרה. השוטרים לא איפשרו כניסת עורך דין וגם לאמה לא נתנו להיכנס ולהחליף איתה מילה, כאילו היתה אדם מסוכן לציבור. מהלך בלתי נתפס. בהמשך היא שוחררה עם הבהרה כי עליה להגיע להמשך החקירה ביום ראשון.

גינויים רבים נשמעים מאז שעות הבוקר, למה שהתחולל מול שריד בית מקדשינו. 'הקרן למורשת הכותל המערבי' גינתה בכל תוקף את הפרובוקציה של קבוצת נשות הכותל מדי ראש חודש והן את האלימות החריפה שכנגד. 

יו"ר ש"ס השר אריה דרעי הגיב בדף הפייסבוק שלו וכתב: "כל לב יהודי צריך להזדעזע הבוקר מהמעשה המחפיר של חילול ספרי התורה בכותל המערבי ע"י קבוצת הרפורמיות. אחרי שהן מנסות לחלל פעם אחר פעם את הכותל הקדוש במעשיהן ההזויים, הן לא בוחלות להכניס ספרי תורה קדושים אל השירותים רח״ל. זו דריסה ברגל גסה של כל הקדוש והיקר לנו וממחישה את הבוז העמוק שהן רוחשות כלפי המסורת שלנו".

דרעי הבהיר, "אבל אנחנו לא נירתע מהפרובוקציות שלהן. ש"ס תמשיך להיאבק ולהגן על המסורת הקדושה עליה גדלנו. זו השליחות שלנו ולא נרפה ממנה".

יו"ר מפלגת 'העבודה' ח"כ עמיר פרץ הגיב לאירועים וגיבה דווקא 'נשות הכותל' ותקף לעומת זאת את "הקיצוניים", "כל העולם מביט על המקום הקדוש ביותר לעם היהודי, הכותל, ומתבייש מאוזלת היד מול הקיצוניים שגונבים לנו את היהדות", אמר פרץ והוסיף, "האלימות המילולית, השיסוי, השתיקה והעלמת העין של הימין הקיצוני בראשות נתניהו הגיעה היום לרחבת הכותל המערבי. מי שבוחר באיתמר בן גביר ובנצי גופשטיין כשותף מוצא את האלימות גם בכותל. האלימות כלפי יהודים מאמינים ולא משנה מאיזה זרם ביהדות היא בושה. התיקון החברתי הנדרש מאיתנו הוא גם להחזיר את השפיות ורוח הדמוקרטיה לישראל".

"הבא שלום עלינו, עשה שלום בתוכנו", כתב יו"ר 'כחול לבן' חבר הכנסת בני גנץ, "זה הפתק ששמתי אתמול בביקורי בכותל המערבי. אתם יודעים, אני מגדיר את עצמי כחילוני-מסורתי".

"גדלתי בבית מסורתי ולמדתי בבית ספר יסודי דתי ובישיבה תיכונית, עד היום אני משתדל להקדיש את יום השבת למשפחה ולא לעבוד, גם אם זה לא תמיד מצליח. אני עדיין מגיע מדי פעם להתפלל במושב של אבי בבית הכנסת-גם אם זה אומר לנהוג בחגים ולחנות ברחוב הסמוך. דווקא כאחד שטעם משני העולמות חשוב לי לגשר בין סגנונות החיים השונים במדינה, ואת זה עושים רק בדרך אחת, בשיח מכבד. מה שראינו הבוקר בכותל לא יכול להימשך. אנו מתקרבים לתשעה באב ואסור לנו להמשיך להתנהל באווירה של שנאת חינם. חייבים לייצר מציאות אחרת".

"בשבוע שעבר הייתי בבני ברק", סיפר גנץ לעוקביו, "בכנות, לא מקום עם פוטנציאל מצביעים גבוה לכחול לבן, אבל כן מקום עם אזרחים ואזרחיות שחשוב להקשיב להם. אמרתי להם שאני מכבד את אורח חייהם וביקשתי מהם שיקשיבו גם לאורח החיים של אזרחים אחרים בישראל. כאלו שאין להם רכב ומעוניינים להגיע לבקר את ההורים בערב שבת, כאלו שרוצים להתפלל בדרכם. ליהדות יש אין ספור מנהגים ומסורות אבל ליהודים רק מדינה אחת-ואנחנו צריכים ללמוד לחיות בה יחד. כך נעשה. שבת שלום", סיים.

ח"כ מיכאל מלכיאלי מש"ס הגיב ומסר, "אין מילים היכולות לתאר את הבושה של אותה קבוצה העסוקה מבוקר עד ערב בשבירת שיאים חדשים של חרפה וביזיון של כל היקר והקדוש לעם היהודי".

הכותל המערבי נשות הכותל אריה דרעי עמיר פרץ הקרן למורשת הכותל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד