י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
תחקיר מקיף

הח"כית החרדית עומר ינקלביץ' מסתבכת - ב'יש עתיד' קוראים להדחתה

בעקבות תחקיר מקיף שפורסם אודותיה בליל שבת, גוברים הקולות להדיחה מרשימת 'כחול לבן' לכנסת | על פי התחקיר, ינקלביץ' הואשמה בעבר בדיווח כוזב, הקימה עמותה שהרשומים כמיסדיה אינם מכירים אותה ועוד |ינקלביץ' בתגובה: "טעות שנעשתה בתום לב לאחר קבלת אישור עקרוני מהממונה"

הח"כית החרדית עומר ינקלביץ' מסתבכת - ב'יש עתיד' קוראים להדחתה
לפיד וגנץ בישיבת סיעה בכנסת צילום: הדס פרוש, פלאש 90

הקמפיין על ראשה של הנציגה החרדית ב'כחול לבן', חברת הכנסת עומר ינקלביץ' נמשך. בליל שבת פורסם תחקיר ענק נגדה באורך כעשר וחצי דקות, על שירותה בשירות המדינה ועל הקשר האישי עם שר האוצר כחלון ועל ההסתבכות עם בכירי 'כחול לבן', מה שגרר לקריאות להדחתה מהרשימה.

על פי תחקיר שפרסמה הכתבת הפוליטית דפנה ליאל ב'ערוץ 12', ינקלביץ' החלה לעבוד לאחר הסמכתה לעורכת דין, כעוזרת משפטית בלשכתו של השופט אליהו וינוגרד, שעל פי דוח שנחשף בתחקיר ינקלביץ', יחד עם שותפתה למשרה, היא דיווחה דיווחים כוזבים על נוכחתה במשרד, כשבתום תחקיר פנימי נקבע בדוח כי "חומרת המעשים והתפקיד המחייב, אשר מטבע הדברים מחייב אמות מידה גבוהות של יושרה וניקיון כפיים – מצדיקים את העמדתה לדין בגין ביצוע המעשים".

לאחר סיום תפקידה ולקראת הבחירות לכנסת ה-20, הצטרפה חברת הכנסת ינקלביץ' למטה 'כולנו' בבית שמש ורקמה קשרים עם יו"ר המפלגה ח"כ משה כחלון, מי שהפך לימים לשר האוצר ולאחר הבחירות מונתה לראש מטה במשרד לדיון חברתי. בעקבות פרסום הדו"ח נגדה - לאחר שבעה חודשים, הודחה עומר מתפקידה על ידי מנכ"ל המשרד תוך שהיא מתחייבת לא לשוב לשירות המדינה במשך שנתיים.

בנוסף, על פי התחקיר, במסגרת הקשרים עם שר האוצר כחלון, הקימה ינקלביץ' עמותה בשם 'רק התחלנו', שסייעה לאמנים חרדים שמבדיקת 'ערוץ 12', עולה כי חלק ממייסדי העמותה הרשומים ברשם העמותות, לא יודעים על פעילות העמותה, למרות שהם רשומים כמיסדיה, כאשר בלשכת שר האוצר כחלון סייעו לינקלביץ', לקבל תקציבים ולמרות סירובם של פקידי האוצר, הכסף הועבר ממשרד האוצר בראשו עומד כחלון לעמותה המדוברת.

לפני כחצי שנה נכנסה ינקלביץ' לחיים הפוליטיים ושולבה במקום ה-23 ברשימת 'כחול לבן'. על פי התחקיר, הנציגה החרדית שהכירה את גנץ במסגרת פעילות העמותה שהקימה, נחשבת כמקורבת אליו והייתה שותפה לדיונים הסגורים ביותר, מהלך שהיה בניגוד לדעת הצוות האסטרטגי, שהיו מקיימים דיונים חשאיים בהיעדרה.

עוד דווח בתחקיר 'ערוץ 12' כי בשיא הקמפיין כשמכת הדלפות תוקפת את קמפיין המפלגה, המקורבים כולם עוברים בדיקת פוליגרף, מלבד הנציגה החרדית חברת הכנסת עומר ינקלביץ', שלפני כחודש דווח כי לאחר הבחירות עברה בדיקת פוליגרף בה היא נכשלה, דבר שגורם למתיחות בין יאיר לפיד לבני גנץ בטענה כי היא זוכה ליחס מעודף, בעוד היא היתה צריכה לשלם על מעשיה וללכת הביתה.

מטעמה של ח"כ עומר ינקלביץ' נמסר בתגובה: "ח"כ עומר ינקלביץ' הינה עורכת דין בהשכלתה, בעלת מספר תארים אקדמאים בהצטיינות, פעילה חברתית מובילה, שביצעה תפקידים בכירים רבים במגזר הפרטי והציבורי. אל תפקידים אלו הגיעה בזכות השכלתה ויכולותיה. כל אמירה אחרת איננה מכבדת ולא ראוי שתשמע. עמותת 'רק התחלנו' היא עמותה חברתית שעשתה רבות למען קידום הפריפריה החברתית ופועלת באופן מסודר ומדוקדק. בנוגע לדוח הנציבות: סיפור ההחתמות היה למספר ימים בודדים, טעות שנעשתה בתום לב לאחר קבלת אישור עקרוני מהממונה עליה באותה עת. לכן החליטה נציבות המדינה כי זהו עניין משמעתי, הדבר נסגר בהליך פנימי בהסכמה, ללא העמדה לדין".

מ'כחול לבן' נמסר בתגובה: "כחול לבן היא האלטרנטיבה השלטונית היחידה למשטר נתניהו ואנו נחושים להחליף את השלטון למען אזרחי ישראל.  צר לנו כי גורמים פוליטיים מנסים לחבל במאמץ".

מלשכת שר האוצר נמסר בתגובה: "ח"כ עומר ינקלביץ' היתה פעילה במטה החרדים מטעם כולנו בבית שמש. הפנייה לתמיכה בעמותת 'רק התחלנו', כמו מאות פניות דומות מעמותות, טופלה על ידי הצוות המקצועי במשרד האוצר לפי כללי מינהל תקין ובשקיפות מלאה כמתחייב בחוק וללא כל מעורבות של השר. משרד האוצר הוא רק אחד מתוך שישה משרדי ממשלה החברים בועדת ההיגוי להקצאת כספים לחיזוק ירושלים, כשבראש הועדה המשרד לענייני ירושלים. כל תמיכה מתקציב המדינה בעמותות חברתיות נעשית על פי נהלים מסודרים ומקצועיים בלבד הקבועים בחוק וכך היה גם בפנייה זו".

עומר ינקלביץ' מפלגת כחול לבן בני גנץ משה כחלון בחירות 2019

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 26 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד