י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
אחד הנוסעים משחזר

בעלייה לקבר אהרן הכהן: "הרימו את החולצות והחרימו את הציציות - הרגשנו מושפלים"

חרדים שנסעו בשבוע שעבר לקברו של אהרן הכהן נתקלו ביחס משפיל ומבזה מצד בקרי הגבול הירדנים שלקחו מהם את רוב הציוד שהביאו עמם, כולל תשמישי קדושה ומאכלים: "כששאלתי את המאבטח הירדני למה הוא לוקח לנו את האוכל, הוא ענה כי הם רוצים שאנחנו נקנה בתוך ירדן, כדי שהם ירוויחו כסף" | וגם, תיעוד מברכת הכהנים בירדן

בעלייה לקבר אהרן הכהן: "הרימו את החולצות והחרימו את הציציות - הרגשנו מושפלים"
עלייה לקברו של אהרן הכהן צילום: באדיבות המצלם

עשרות חרדים מישראל שנסעו ביום רביעי האחרון לירדן לקברו של אהרון הכהן לרגל ההילולא, חוו רגעים מקוממים ומשפילים על ידי אנשי האבטחה וביקורת הגבולות הירדנים, שהתנהגו אליהם בצורה מחפירה, בעוד שלתיירים אמריקאים הם נתנו להכניס מה שהם רצו. יש לציין שמדובר בביקורת - מכניסים התיירים לתוך ירדן, ולא ביקורת דרכונים.

הרב יצחק ישי בנון מארגון 'עמדה' שהיה בירדן ביום רביעי האחרון, סיפר ל'בחדרי חרדים' על היום הקשה שעבר עליו ועל שאר חברי הקבוצה.

לטענת הרב בנון, מי שזוהה כישראלי או יהודי, נבדק בצורה קפדנית, נלקחו מהיהודים הישראלים כל סממן דת, תפילין, כיפות, ציציות, אוכל כשר. לטענת אנשי מעבר הגבול, "כך ההסכם בין ישראל לירדן, לא מכניסים סממנים דתיים".

הרב בנון סיפר, כי נכנסו לשם עשרות חרדים איתו, אך חצי מהקבוצה חזרה לישראל, לאחר שלא נתנו להם להכניס תשמישי קדושה, כמו תפילין וסידורים, וגם לקחו להם את האוכל הכשר.

"מי שהצליח להסתנן לקבוצה אמריקאית, עבר עם כל המזוודה שלו בלי שבדקו אותו, רק את החרדים בדקו". אומר הרב בנון ל'בחדרי חרדים', "הרימו לנו את החולצה ודרשו מאיתנו להוריד את הציצית, הרגשנו מושפלים, לקחו לאנשים כאן את התרופות שלהם, לקחו לנו אח האוכל הכשר, אנשי מעבר הגבול לקחו לנו חטיפים וממתקים, גם לחם ואוכל בסיסי שהבאנו לקחו לנו, כששאלתי את המאבטח הירדני למה הוא לוקח לנו את האוכל, הוא ענה כי הם רוצים שאנחנו נקנה בתוך ירדן, כדי שהם ירוויחו כסף".

כשנשאל איש מעבר הגבול, "למה לתיירים אחרים נותנים להכניס אוכל", הוא לא ענה. "אנשי מעבר הגבול ערמו את כל האוכל בערימה גדולה, ממתקים, חטיפים, לחם, פירות וירקות, קופסאות שימורים, וחילקו את זה בינם לבין עצמם, ונתנו את הממתקים לילדים שלהם שהסתובבו שם".

לבסוף, אנשי הקבוצה שנכנסו לתוך ירדן, קנו פירות וירקות, ושתיה, בחנות מקומית, וכך שרדו את היום הקשה.

הרב בנון מספר, כי לא נתנו להם להגיע לקבר עם ג'יפים, "אמרו לנו או ברגל או על חמור, היו כאן בחורות שפחדו לעלות על חמור, היו כאן נשים שלא הצליחו להגיע עד הקבר מרוב חולשה, היה כאן חום אימים". אנשי הקבוצה שכן הגיעו לקבר אהרון הכהן, סבלו מאד, חלקם לא הגיעו עד הקבר, ואלו שכן הגיעו, עשו זאת במסירות נפש.

חצי מהקבוצה חזרה לארץ, את כל תשמישי הקדושה הרב בנון שלח עם מזוודה ריקה שהוצא ממנה כל האוכל והציוד שהם הביאו, ושלח את המזוודה עם אחד מאלו שחזרו לארץ לעיר אילת, שם הם נשמרו עד לחזרת הרב בנון לארץ ביום חמישי. "אנחנו התפללנו עם התפילין והסידורים של אלו שהצליחו להבריח תפילין וסידורים, כי הם נדחפו בתוך קבוצת יהודים אמריקאים, ואותם לא בדקו". סיכם הרב בנון בשיחה עם 'בחדרי חדרים'.

אהרן הכהן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד