ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
"שונא את העובדה שאני מאובטח"

אבנר נתניהו בביהמ"ש: "אני בן של הוריי פשוט כי נולדתי"

בבית משפט השלום בתל אביב נערך בשעה זו (ראשון) דיון לבקשת אבנר נתניהו, בנו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, המבקש באמצעות פרקליטו עו"ד יוסי כהן להרחיק ממנו את עו"ד ברק כהן

אבנר נתניהו בביהמ"ש: "אני בן של הוריי פשוט כי נולדתי"
ראש הממשלה ובנו אבנר צילום: קובי גדעון, פלאש 90

בבית משפט השלום בתל אביב נערך בשעה זו (ראשון) דיון לבקשת אבנר נתניהו, בנו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, המבקש באמצעות פרקליטו עו"ד יוסי כהן להרחיק ממנו את עו"ד ברק כהן.

"אני שונא את העובדה שאני מאובטח", אמר אבנר לשופט במסגרת בקשתו נגד עו"ד ברק כהן להוצאת צו למניעת הטרדה מאיימת. "נמצאים איתי פה ארבעה מאבטחים ואני יודע שהם לטובתי אבל אני לא רוצה להיות במקום הזה. אני בן של ההורים שלי פשוט כי נולדתי".

הדיון בבית המשפט החל באיחור של כשעה ורבע, בעקבות איחור מצדו של אבנר נתניהו. לטענת פרקליטו, האיחור נובע מסידורי האבטחה. "אני מנסה להתמרד ולמתוח את הגבולות. ההעדפה של האבטחה היא שאעבור ברכב ממקום למקום אבל אני לא מעוניין בזה" המשיך אבנר בפנייתו לשופט.

כאשר דיבר על ברק כהן, אמר נתניהו הבן: "לי יש תחושה שהוא יגיע בשנה הבאה למקום הלימודים שלי ויטריד אותי על משהו שאין לי שום say לגביו. אני מרגיש מוטרד ולכן אנחנו פה", אמר.

"אבא שלי בחר בדרך פוליטית והוא זכאי לביקורת. חברים שלי אומרים לי אותה בפנים. גם אח שלי בחר בחירות פוליטיות והטענות שהוא מקבל ממך גם לגיטימיות" אמר אבנר לברק כהן בדיון, "אין לי בעיה עם תוכן הדברים ועם הטענות".

עם זאת הוסיף, "אני לא בחרתי בדרך פוליטית. אני פעם אחת באירוע לכבוד אבא שלי אמרתי כמה אני מעריך אותו בין השאר על זה שהוא מנהיג. אני לא אכנס בחיים לפוליטיקה, אני לא אעשה את זה למשפחה העתידית שלי ולעצמי".

עו"ד ‏ברק כהן נשאל אם יפנה בעתיד לאבנר נתניהו כשיתקל בו, ועונה: "אני הבנתי השבוע שזה אדם מאוד מאוד חלש. אני את המאבקים שלי לא מנהל נגד אנשים חלשים".

במהלך הדיון פנה השופט לברק כהן ושאל: למה אמרת בסרטון "בואו נחשוף את מיקומם של בני משפחת הפשע"? מה אתה רוצה, לשלוח להם פרחים לשבת? ברק כהן: "יש מי שעושה את זה בשבילם, בעלי הון מסוימים".

עורך דין ברק כהן אמר בסוף הדיון כי "התוכן שאדוני ראה וגם עדותו של נתניהו, תומכת בכך שלא גידפתי אותו אלא דיברתי בהקשרים פוליטיים רחבים ובנושאים ציבוריים. במובן המשפטי אין תנאי להטרדה מאיימת. סיטואציה דומה הייתה לי עם השרה רגב והתיק נסגר. זה אינו מעקב אחריהם אלא יותר עירנות".

בתום הדיון החליט השופט לצאת להפסקה וההחלטה תינתק לאחר השעה 14:00. 

עו"ד ברק כהן עוכב בשבוע שעבר לחקירה במשטרת תל אביב, זאת בעקבות התלונה שהגיש אבנר נתניהו, בנו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. בתחילת שבוע שעבר, הגיש אבנר נתניהו תלונה במשטרה נגד עו"ד ברק כהן, לאחר שהאחרון הפיץ סרטון ובו הוא נראה מגדף את אבנר בזמן שישב במסעדה. בסרטון נראה ברק כהן בשידור לייב שהוא העביר אל דף הפייסבוק שלו, כשהוא מטריד ומגדף את בן ראש הממשלה ומשפחתו. עו"ד כהן כתב לצד הסרטון הפוגעני נגד אבנר, "נתקלנו באבנר נתניהו, הבן של המושחת החלש ברוכה השכינה".

בעקבות התלונה, כהן נחקר באזהרה על ידי חוקרי תחנת 'לב' תל אביב, בחשד להטרדה ואיומים. בתום החקירה הוא שוחרר בתנאים מגבילים, הכוללים את הרחקתו מנתניהו. לאחר שהגיש את התלונה במשטרה, אבנר נתניהו העלה פוסט קצר לחשבון הפייסבוק שלו, וכתב: "פעם אחר פעם שהוא עוקב אחרי, מגיע למקומות בהם אני נמצא ומתחיל לצלם ולגדף אותי. יש דרך לנהל ויכוחים פוליטיים. בריונות והטרדת אזרחים לא-מעורבים הן חד משמעית לא הדרך".

יממה לאחר הגשת התלונה ביום שני לפני שבוע, יאיר נתניהו הגיש לבית משפט השלום בתל אביב בקשה למתן צו למניעת הטרדה מאיימת, במעמד צד אחד. בבקשה שהגיש באמצעות פרקליט המשפחה עו"ד יוסי כהן, ביקש מבית המשפט "צו האוסר על הפוגע להטריד את הנפגע בכל דרך ובכל מקום; צו האוסר על הפוגע לאיים על הנפגע, לבלוש אחריו ו/או לצעוק לעברו ו/או להתגודד סביבו ו/או לפגוע בפרטיותו בכל דרך". 

במסגרת הבקשה, ביקש נתניהו להרחיק את ברק כהן ממנו למרחק שלא יפחת מ-200 מטרים. השופט אריאל צימרמן שקיבל את הבקשה, קבע כי דיון בעניין ייערך בשבוע הבא בפני השופט עמית יריב. "בנסיבות המקרה, הצורך בצווים יוכל להיבחן רק לאחר שניתנה למשיב האפשרות להשמיע טענות בדיון".

בשבועות האחרונים ברק כהן נוהג להטריד בעיקר חברי כנסת מתנועת 'הליכוד'. כהן עלה לכותרות לאחר שרדף אחר השרה מירי רגב וקילל אותה ליד בתה. גם שלדון אדלסון חטף ממנו צעקות ומילים קשות, כהן אמר לאדלסון, "אתה חי יותר מדי". כהן הוא בנו של מארגן ההפגנות מהפנתרים השחורים, תנועה שהפגינה בשנות השבעים נגד הממשלה.

אבנר נתניהו ברק כהן עו"ד יוסי כהן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד