ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
הקרב חוזר > פרסום ראשון

ב'אגודה' דורשים רוטציה על התפקיד השלישי - ב'דגל' מתנגדים

אחרי שנראה היה שנרגעו הרוחות בתוך 'יהדות התורה' לאחר מערכת הבחירות הסוערת בירושלים, הקרב חוזר ועל מה? על תפקידים • ב'דגל התורה' דרשו התחייבות שלא לקיים רוטציה, אך ב'אגודת ישראל' סירבו וידרשו רוטציה על התפקיד השלישי | כל הפרטים בפרסום ראשון

ב'אגודה' דורשים רוטציה על התפקיד השלישי - ב'דגל' מתנגדים
אורי מקלב/מאיר פרוש צילום: מרים אלסטר/הדס פרוש, פלאש 90

למרות שהרשימות כבר הוגשו ולאחר שחברי 'יהדות התורה' חתמו על הסכם מחודש בנושא שיתוף הפעולה בין 'דגל התורה' ל'אגודת ישראל' - האחרונים מתעקשים ומבקשים כי במידת הצורך יקיימו רוטציה על התפקיד השלישי, כשב'דגל התורה' מתנגדים לכך נחרצות.

תחילה מעט רקע: לאחר הבחירות המוניציפליות שהקרב בין הליטאים לחסידים הגיע לשיאים חדשים ולקראת הבחירות לכנסת ה-21 הגיעו להסכם פנימי בין הסיעות על ריצה משותפת, כאשר בבחירות הללו 'אגודת ישראל' יקבלו את המקום הראשון ואילו ל'דגל התורה' ניתנה הבכורה לבחור את התפקידים ראשונים.

קודם חתימת ההסכם התעוררה אז מחלוקת בדבר התפקידים שיישאו חברי הכנסת אורי מקלב מ'דגל' ומאיר פרוש מ'אגודה', כשחה"כ פרוש דרש שוויוניות בתפקידים (השלישי והרביעי) כפי שסוכם על התפקידים של ליצמן וגפני. ובסופו של הליך סוכם כי התפקידים יחולקו בשאיפה להיות זהים. אלא שבמהלך המו"מ הקואליציוני האחרון עם נתניהו שכמובן לא צלח וישראל הלכה לבחירות - גילו חברי הכנסת כי אין אפשרות לקבל תפקידים זהים באותה רמה עם אותה השפעה.

בעקבות כך, קודם הגשת הרשימות לכנסת ה-22 קיימו חברי הסיעה דיון על הסעיף המדובר. תוכן הפגישה נחשף לראשונה ב'בחדרי חרדים', ההסכם נפתח מחדש לבקשת נציגי 'דגל התורה' ובסופו הגיעו לסיכום כי בשל העבודה כי אי אפשר לקבל שני תפקידים זהים, אזי התפקיד הרביעי של פרוש בקדנציה הזו ומקלב בקדנציה הבאה יהיו תפקידים ביצועיים ובעלי השפעה.

בהסכם שמתפרסם כאן לראשונה נכתב וסוכם: "בהתחשב בכך ששני התפקידים הבכירים הנוספים שתדרוש הסיעה לא יכולים להיות זהים, יובהר כי התפקיד הרביעי יהיה ביצועי ובעל סמכות".

אלא שכעת נודע ל'בחדרי חרדים' כי הרוחות עדיין סוערות בקרב נציגי 'דגל התורה' ו'אגודת ישראל', כאשר ב'אגודת ישראל' דורשים לקיים רוטציה על התפקיד השלישי בין מקלב לפרוש וב'דגל התורה' מתנגדו לכך ואף דרשו כי בהסכם הפנימי ייכתב שהתפקיד השלישי לא יהיה במסגרת רוטציה, אלא יהיה בידי 'דגל התורה' לאורך כל הקדנציה.

בישיבה פנימית שהתקיימה בשבוע שעבר ב'אגודת ישראל', התבטא אחד הנציגים החסידיים בכנסת ואמר, "דגל רצו שיהיה כתוב שלא יהיה רוטציה בין הנציג השלישי והרביעי על התפקיד השלישי ואנחנו לא הסכמנו, יכול להיות באמת שאם יצטרכו אז יהיה רוטציה. הם רצו לחדד את התפקיד השלישי שהוא מעל הרביעי, הם רצו לכתוב שהתפקיד השלישי והרביעי לא חייב שיהיו זהים התעקשנו ואמרנו שזה לא נכון".

ב'דגל התורה' מבהירים ואומרים בתגובה ל'בחדרי חרדים' כי הם לא מתייחסים לדיונים הפנימיים וכי הם מתחייבים לקיים את מה שנכתב בהסכם החתום בין 'דגל התורה' ל'אגודת ישראל'. שם הם מזכירים - לא נכתב כי התפקיד השלישי יהיה ברוטציה בין מקלב לפרוש".

מאיר פרוש אורי מקלב יהדות התורה בחירות 2019

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד