י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
מאוחדים מאחורי נתניהו

עצומת האחדות: הח"כים חתמו ובשמאל הצליפו

חברי הכנסת של 'הליכוד' חתמו היום על מסמך, בו הם מצהירים כי הם עומדים מאחורי בנימין נתניהו ללא קשר לתוצאות הבחירות • התגובות מכל רחבי הקשת הפוליטית לא איחרו להגיע • התומכים, המתנגדים והפרשנים • סקירה

עצומת האחדות: הח"כים חתמו ובשמאל הצליפו
נתניהו צילום: יונתן זינדל / פלאש 90

כפי שדיווחנו הבוקר (ראשון) ב'בחדרי חרדים', בעקבות הדברים שאמר יו"ר 'ישראל ביתנו' חבר הכנסת אביגדור ליברמן, על כך שישנם בכירים נוספים בסיעת 'הליכוד' שיכולים להחליף את בנימין נתניהו במקרה ולא יצליח להרכיב ממשלה - בסיעת 'הליכוד' החתימו היום את כלל חברי הסיעה על מסמך, בו הם מתחייבים שלא להחליף את נתניהו. את המהלך הוביל חבר הכנסת דוד ביטן.

נוסח התצהיר הינו, "אנו החתומים מטה, המועמדים ברשימת הליכוד לכנסת ה-22, מדגישים כי לא נקבל שום תכתיב משום מפלגה אחרת. ללא תלות בתוצאות הבחירות, ראש הממשלה ויו"ר הליכוד בנימין נתניהו הוא המועמד היחיד של הליכוד לראשות הממשלה - ולא יהיה שום מועמד אחר".

מ'הליכוד' נמסר כי כל חברות וחברי רשימת הליכוד לכנסת ה-22, ממקום 2-40, חתמו על "עצומת האחדות" של הליכוד שיזם ח"כ דוד ביטן. 

בעקבות דבריו של ליברמן, בנו של ראש הממשלה ויו"ר 'הליכוד', יאיר נתניהו, צייץ ברשת הטוויטר ציוץ נגד יושב ראש הכנסת יולי אדלשטיין המוצב במקום השני ומיד מחק אותו. בציוץ שנמחק נכתב: "אוקיי, אז ליברמן חשף הרגע בטעות בשידור חי את הפוטש שתכנן עם יולי אדלשטיין... ואומרים שאני לא יודע לשמור על הפה שלי".

יולי אדלשטיין צייץ בתגובה כי "‏נתניהו הוא המועמד היחיד של הליכוד לראשות הממשלה הבאה. שרבוב שמותיהם של בכירים בליכוד כמחליפים לנתניהו, אינו אלא ניסיון נוסף ובלתי פוסק לעשות דה-לגיטימציה למנהיג הליכוד הנבחר. לא ניתן לאיש לפגוע באחדות הליכוד".

הציוץ שיאיר נתניהו מיהר למחוק

התגובות למהלך החתמת הח"כים לא איחרו להגיע, מכל קצוות הקשת הפוליטית. הן המתנגדים, והן התומכים.

חבר הכנסת, ד"ר שלמה קרעי (הליכוד) צייץ, "גם אני, באמונה ובגאווה גדולה, חתמתי על המסמך ההצהרתי שמועמד הליכוד היחיד לראשות הממשלה מטעם בליכוד הוא יו"ר הליכוד וראש הממשלה בנימין נתניהו. הליכוד היא המפלגה הגדולה הדמוקרטית היחידה בישראל. כל מפלגת דיקטטורה שמעיזה להטיף לנו את מי נבחר בראשנו צריכה קודם כל להביט במראה ולהתבייש עמוקות".

ציוץ ההכחשה של אדלשטיין

התגובות למהלך ההחתמה לא אחרו לבוא, ובמפלגות השמאל רכבו על על כך כמוצא שלל רב.

מ'כחול לבן' נמסר בתגובה, "בליכוד נערכים ליום שאחרי נתניהו. את המגעים והשיחות שמתנהלות בין גורמים בליכוד לבין כחול לבן, שום מסמך או עצומה של נתניהו לא יעצרו".

יאיר לפיד צייץ בחשבון הטוויטר שלו: ‏"ביבי צודק. מאחורי גבו בליכוד כבר כולם מחפשים את היורש ומדברים אתנו על זה. בינתיים בלחישה. לא להרבה זמן. ההבדל היחיד בין מה שאני אומר על ביבי לבין מה שבכירי הליכוד אומרים על ביבי זה שאני אומר את הדברים בתקשורת והם אומרים לי את זה בטלפון".

יו"ר מפלגת 'העבודה' - 'גשר', חה"כ עמיר פרץ הגיב ואמר, "הפראנויה של נתניהו חצתה כל גבול הגיוני, כנראה שגם הוא מבין שתמו ימי שלטונו, הליכוד הפך ממפלגה לאומית ליברלית למפלגת סגידה לאיש אחד. ב 17.9 נשנה את סדרי העדיפויות, ונכריע כי בני אדם לפני הכל".

חה"כ משה בוגי יעלון, ממנהיגי 'כחול לבן' הגיב, "הידיעה על היוזמה להחתמת חברי הכנסת של הליכוד על נאמנות ותמיכה בנתניהו, מזכירה לי את הדרישה בצפון קוריאה מכל אזרח או תייר, לקוד קידה עמוקה לכל פסל של המנהיג. אלה שלא נוהגים כך נעצרים, ואף נשלחים למחנה עבודה לחינוך מחדש. חברי הליכוד, לאן הגענו? למה אינכם אומרים בקול רם את מה שאתם חושבים על נתניהו, ועל השפל המוסרי שהביא את המדינה והליכוד? ב-17.9 חייבים להחליף אותו, כדי להחזיר את המדינה אל המסילה!".

חה"כ יועז הנדל (כחול לבן) צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "הצהרות האמון בנתניהו לנצח נצחים הן פארודיה של פולחן אישיות. בליכוד נערכים ליום שאחרי נתניהו. את מה שאני שמעתי מחברי בליכוד ואת המגעים והשיחות שמתנהלות בין גורמים שם לבינינו, שום מסמך או עצומה של נתניהו לא יעצרו".

חה"כ גדי יברקן (כחול לבן) צייץ, "רק בצפון קוריאה הנאמנות היא למנהיג ולא למדינה.  לכל מי שלא האמין שנתניהו דואג רק לנתניהו יש לי תבלינים בשבילכם שהכובע ירד חלק יותר". 

ח"כ יואב סגלוביץ (כחול לבן) כתב, "ביטן יחתים את כל חברי הכנסת שנתניהו, הוא ולא אחר, ינהיג אותם לעולמים. אם כבר חותמים, אז יאללה תחתמו על הסכמתכם לשינוי חוק החסינות, פסקת ההתגברות, אולי "חוק צרפתי" משופר וכל דבר אחר שישרת אך ורק את נתניהו ולא את המדינה ואזרחיה . קדימה תחתמו, הרי טובת המדינה לנגד עיניכם תמיד".

טענה מעניינת העלה העיתונאי יעקב אייכלר מ'כאן' בחשבון הטוויטר שלו וכתב, "ברצינות. יואב סגלוביץ מיש עתיד, רם שפע מחוסן, בוגי יעלון מתלם, מותחים ביקורת על הקריאה להבטיח את אי הדחתו של ‎נתניהו מראשות הליכוד. צפון קוריאה הם מגדירים זאת. אני מחפש בתקנון 3 המפלגות, איזו אפשרות קיימת להדיח אותם. מי יכול להפנות אותי לסעיף הרלבנטי?".

מ'הליכוד' נמסר בתגובה: "גנץ ולפיד שעומדים בראש מפלגה דיקטטורית ושבחרו בעצמם את עצמם ואת חברי הרשימה שלהם, הם האחרונים להטיף מוסר לליכוד - המפלגה הדמוקרטית הגדולה והחזקה בישראל. לפיד וגנץ, שפועלים ללא הרף אחד נגד השני, וחברי מפלגת העבודה שמחליפים יו״ר כל שבועיים, יכולים רק לקנא בחברות וחברי הליכוד שמתייצבים מאחורי יו"ר המפלגה. התסכול שלהם מובן: המזימה להחלפת נתניהו אחרי הבחירות קרסה היום באופן סופי".

 

הליכוד בנימין נתניהו דוד ביטן בחירות 2019

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד