י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
מלחמה בפתח?

מתכוננים לעימות צבאי: צה"ל מבצע תרגילים רחבי היקף

בצה"ל מקיימים בשבועות האחרונים תרגילים רחבי היקף בכל החזיתות • גבול עזה, גבול לבנון וסוריה ואפילו מן המים • הרמטכ"ל: "עימות עלול לפרוץ כל יום" • צפו בתיעוד

מתכוננים לעימות צבאי: צה"ל מבצע תרגילים רחבי היקף
תרגיל בגבול הרצועה צילום: דובר צה"ל

על רקע דבריו של הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי בשבוע שעבר כי "עימות עלול לפרוץ בכל יום", בשבועות האחרונים מקיימים בצה"ל מספר תרגילים רחבי היקף.

בסוף השבוע שעבר קיימה חטיבת 'כפיר' תרגיל צבאי רחב היקף, המסכם את החודשיים האחרונים בהם התאמנה החטיבה. הגדוד החרדי 'נצח יהודה' נטל אף הוא חלק מרכזי באימון החטיבתי.

כמו"כ היום בבוקר החלו בחיל הים תרגיל מערכתי בן חמשה ימים אשר יכלול שיתוף פעולה בינלאומי בשטח הטריאוטריאלי של מדינת ישראל וישתתפו בו עשרה ציים ימיים של מדינות זרות. מדובר צה"ל נמסר, כי "‏במסגרת התרגיל יתורגל תרחיש סיוע הומניטרי במקרה של רעידת אדמה רבת עוצמה וכן תורגש תנועה ערה של מסוקים, כלי שיט של צה"ל וכלי שיט זרים".

חטיבת כפיר בעת התרגיל. צילום: דובר צה"ל

נזכיר כי צה"ל השלים בשבוע שעבר את היערכותו למלחמה ברצועת עזה, עם התרגיל הגדול ביותר שהתקיים מאז מבצע 'צוק איתן'. בתרגיל שערכה אוגדת עזה בארבעת הימים האחרונים, וקיבל את השם "ארבע עונות", דימתה האוגדה מלחמה כוללת עם החמאס וכן תרחיש ובו צה"ל מתמודד במקביל עם זירות נוספות. במסגרת התרגיל דימו הלוחמים מצב ובו הם מבצעים פינוי נרחב של האוכלוסייה הפלסטינית, וכן התנסו בכלי נשק חדשים.

הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי אמר עם סיום התרגיל, "אני מתרשם לא רק מהביקור, אלא לאורך לאורך הרבה מאוד דיונים וחיתוכי מצב ותרגילים שעשינו בחודשים האחרונים. אני מתרשם שחלה פה עליית מדרגה משמעותית ביותר. אני מתרשם שגם הפיקוד, גם האוגדה, ושוב, עם כל העזרה של המטה הכללי, יש פה תהליך הכנות מקיף, רציני מאוד, אני מתרשם שרמת המוכנות מאוד מאוד מאוד גבוהה למערכה אפשרית ברצועת עזה. אנחנו לא נותנים לרגיעה הזאת לבלבל אותנו, אנחנו לא נותנים לרגיעה הזאת להטעות אותנו, ואנחנו נמשיך בתהליך ההתכוננות מתוך הנחה שברצועת עזה יכול לפרוץ עימות כל יום".

כמו"כ התקיים בשבוע שעבר תרגיל צבאי נרחב באזור הצפון במרחב קיבוץ אילון, ובו דימו לוחמי צה"ל חזית שנפתחת מול החיזבאללה, ובה לוחמי החיזבאללה כובשים יישוב ישראלי.

 

רצועת עזה עימות מלחמה הבאה אביב כוכבי תרגיל צבאי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד