י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
לפיד וליברמן כמו צפון קוריאה

פרנואיד? נתניהו רומז לניסיון פוטש בימין

בנימין נתניהו מגיב הערב לדברי השמאל בעקבות חתימת ח"כי 'הליכוד' כי יעמדו מאחורי נתניהו בכל מחיר והשווה את ראשי המפלגות לצפון קוריאה. כן רמז ראה"מ בדבריו לפוטש שמתוכנן בימין להדיחו: "יש להם קומבינה. לא אתפלא שזה גם כמה מהצד הימני אצלנו גם כן" • לפיד מצידו לא נשאר חייב • ובתוך כך, בכירים בליכוד מתנערים הערב מן המסמך עליו חתמו

פרנואיד? נתניהו רומז לניסיון פוטש בימין
בנימין נתניהו צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ראש הממשלה נתניהו מגיב הערב (ראשון) במפגש עם חברי מרכז 'הליכוד' באילת, למתקפות משמאל בעקבות המהלך שהוביל היום חבר הכנסת דוד ביטן, להחתמת ח"כי הליכוד על טופס ובו הם מתחייבים לעמוד מאחורי נתניהו.

נתניהו אמר כי "יאיר לפיד מסביר לנו ש"הליכוד זה צפון קוריאה", עכשיו תנו לי לשאול אתכם, בליכוד יש פריימריז? יש. בצפון קוריאה יש פריימריז? אין. איפה עוד אין? ביש עתיד יש פריימריז? אולי בישראל ביתנו יש פריימריז? מה עם המפלגות האחרות? אתם יודעים כבר את התשובה".

"הליכוד היא המפלגה הדמוקרטית היחידה. יואב, ואסנת וכל הרשימה שלנו, כולל ראש הרשימה, נבחרים", אמר ראש הממשלה והוסיף, "על ידי מי? על ידיכם. אתם בוחרים, ואתם חופשיים גם לבחור וגם לדבר וגם להעיר וגם לבקר, אבל שם אצל הדמוקרטור לפיד, עם עדי קול, חה"כ, מעיזה להגיד משהו… טק, זורקים אותה. חיים ילין, שהובא כנציג עוטף עזה, זרקו אותו. אצל ליברמן? טוב נו, בכלל, אתם מכירים את זה. בדיחה! אלה מדברים על דמוקרטיה? הם צבועים. טוב שהם לא באים לאילת, כי עם החמאה… גוש החמאה… הכל היה נשטף עד למטה. מכוסים בחמאה! איזו צביעות! הדמוקרטיה האמיתית היחידה היא בליכוד ואצלם יש דיקטטורה".

ראש הממשלה המשיך בנוקאאוט מוחץ למפלגות השמאל ואמר, "אבל בנוסף לצביעות הם רוצים באמת להרוס את הדמוקרטיה, כי יש להם קומבינה. מה הקומבינה? לפיד, ליברמן, עוד כמה, יש להם קומבינה. לא אתפלא שזה גם כמה מהצד הימני אצלנו גם כן. מה התכנית? הם רוצים לממש את האמביציה שלהם להיות ראשי ממשלה, אבל יש להם בעיה כי הציבור בוחר בליכוד, ואנשי הליכוד, ולא רק הם, רוצים… מה הם רוצים? אני לא יודע, אני הולך ברחוב. מה הם צועקים? אני שומע את זה, אני עבדכם הנאמן ואני מאוד מעריך את זה. ויש בחירה דמוקרטית. הייתה עכשיו, הייתה עכשיו בחירה דמוקרטית שרוב מכריע בציבור רצה ממשלת ליכוד בהנהגתי והוליכו שולל את הבוחרים, זורקים את הבחירה של הבוחרים לפח והיום רוצים לעשות את זה עוד פעם. אנחנו נלך לבחירות עם הרשימה שבחרנו, שאתם בחרתם, באופן דמוקרטי במפלגה הדמוקרטית הגדולה בישראל. הולכים לבחירות, מח"ל בראשות עבדכם, ככה כתוב על הפתק, וירמו את הבוחר. יעשו אחר כך קומבינה, זו התכנית שלהם".

הוא הבהיר, "אנחנו לא ניתן לקומבינה הזאת לעמוד ולא ניתן לדיקטטורה הזו לעמוד, אנחנו ננצח ואיך ננצח? רק בדרך אחת. רק ליכוד אחד גדול! רק מח"ל אחד גדול! זה מה שמפוצץ את הקומבינה הזאת".

"אני מוכרח להגיד, אני מתפלא. בדרך כלל שומרים את ההפתעות להמשך אבל הן נחשפו, זו הבחירה האמתית, והבחירה האמיתית היום היא זו: מי אתם רוצים שיהיה רה"מ הבא? בני גנץ? ולפיד? אולי יעשו איזה רוטציה עם ליברמן? או הליכוד בראשותי".

למרות הצהרת הנאמנות לנתניהו, בכירים בליכוד אמרו הערב ל'ערוץ 12' כי "אם נתניהו לא יצליח להרכיב ממשלה, הכל פתוח".

בתוך כך, יאיר לפיד מראשי 'כחול לבן' הגיב לדברי נתניהו על קומבינה שנרקמת בידי לפיד את ליברמן, "זה שאתה פרנואיד, זה לא אומר שאנחנו לא רודפים אחרייך".

בליכוד הוסיפו תגובה רשמית וכתבן: "עכשיו ברור שמי שלא מצביע "מחל" בראשות נתניהו - מצביע להפלת ממשלת הימין ולהקמת ממשלת שמאל בראשות לפיד וגנץ".

"בימים האחרונים התברר סופית שליברמן עושה הכל כדי להפיל את ראש הממשלה נתניהו. זאת הסיבה האמיתית לכך שפעם נוספת הוא הפיל ממשלת ימין וגרר את המדינה לבחירות מיותרות. ברור שליברמן ימליץ על גנץ, כפי שאמר בעצמו לגלי צה״ל בשבוע שעבר".

"לכן מי שרוצה ממשלת ימין חזקה בהנהגתו המוכחת של נתניהו, ולא ממשלת שמאל חלשה בראשות לפיד וגנץ, חייב להצביע רק מחל".

"כדי להגדיל את הסיכוי שמלאכת הרכבת הממשלה אכן תוטל על נתניהו, חשוב גם שהליכוד תהיה המפלגה הגדולה ביותר. לכן אסור לבזבז קולות על מפלגות אחרות בימין, אלא להצביע רק מחל. רק ליכוד גדול ימנע ממשלת שמאל", כך בתגובת 'הליכוד' הנחרצת.

המשימה הוכתרה בהצלחה - 40 ח"כים חתמו

כזכור, בעקבות הדברים שאמר אמש (מוצ"ש) יו"ר 'ישראל ביתנו' חבר הכנסת אביגדור ליברמן ב'ערוץ 12', על כך שישנם בכירים נוספים בסיעת 'הליכוד' שיכולים להחליף את בנימין נתניהו במקרה ולא יצליח להרכיב ממשלה, כשהוא מציע כמשל את מס' 2 ח"כ יולי אדלשטיין, בסיעת 'הליכוד' החתימו היום את כלל חברי הסיעה על מסמך, בו הם מתחייבים שלא להחליף את נתניהו. את המהלך הוביל בהצלחה רבה, חבר הכנסת דוד ביטן.

נוסח התצהיר הינו, "אנו החתומים מטה, המועמדים ברשימת הליכוד לכנסת ה-22, מדגישים כי לא נקבל שום תכתיב משום מפלגה אחרת. ללא תלות בתוצאות הבחירות, ראש הממשלה ויו"ר הליכוד בנימין נתניהו הוא המועמד היחיד של הליכוד לראשות הממשלה - ולא יהיה שום מועמד אחר".

מ'הליכוד' נמסר כי כל חברות וחברי רשימת הליכוד לכנסת ה-22, ממקום 2-40, חתמו על "עצומת האחדות" של הליכוד שיזם ח"כ דוד ביטן. 

יאיר לפיד בנימין נתניהו בחירות 2019 הליכוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד