י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
עזב את מעון הנופש

הרבי מתולדות אברהם יצחק מחזק את הארגנטינאים • צפו

האדמו"ר מתולדות אברהם יצחק שנמצא בדרך כלל בימים אלו למנוחה בשוויץ כדי לאגור כוחות מחודשים לקראת חגי תשרי, הגיע לחיזוק הקהילות היהודיות בדרום אמריקה • צפו בתיעוד  

הרבי מתולדות אברהם יצחק מחזק את הארגנטינאים • צפו
הרבי מתולדות אברהם יצחק בביקור בארגנטינה צילום: אבי שמר

המונים קיבלו בסוף השבוע שעבר את האדמו"ר מתולדות אברהם יצחק בנמל התעופה אזייזה שבבואנוס איירס, במסגרת מסע חיזוק בקרב הקהילות היהודיות בדרום אמריקה. 

הרבי הגיע לארגנטינה מברזיל לאחר שבוע ימים בהם חיזק את הקהילות בסאן פאולו, ראשי הקהילה קיבלו את האדמו"ר בפתח המטוס, והמונים נוספים קבלו את פני האדמו"ר ופמלייתו, בשירה אדירה בנמל התעופה.

מנמל התעופה, הגיע האדמו"ר היישר לתפילת מעריב ומעמד קבלת פנים חגיגי בקהילת 'קהל חרדים' של סאטמר בשכונת פלורס, שם במעמד נשאו דברים רבני הקהילה ופרנסיה, שציינו את ההתרגשות הגדולה בבא האדמו"ר לחזק את הקהילות בארגנטינה.

האדמו"ר עשה את השבת פרשת מסעי-חזק בקהילת 'קהל חרדים' בבואנוס איירס, בלווית פמלייתו ומאות חסידים.

הזמר אהרל'ה סמט, המשמש גם כאחד ממשמשיו של הרבי, הגיע במיוחד לארגנטינה, בכדי להנעים את השבת בצל האדמו"ר.

תיעוד מסעודה שלישית

טיש ליל שבת נמשך עד השעות הקטנות של הלילה למרות חולשתו של האדמו"ר שעבר לפני כחודש ניתוח בלבו, בהשתתפות מאות מבני הקהילות שבאו ממרחקים, בכדי ליטול חלק במעמד הנשגב.

תפילות יום השבת התקיימו בהתרוממות שלא זכורה בארגנטינה מזה שנים, השבת ננעלה בסעודה שלישית שנמשכה שעה ארוכה אל תוך צאת השבת.

האדמו"ר נשא דברים ופירש את הפסוק הפותח את הפרשה, "אלה מסעי בני ישראל, שהקב"ה מפזר את כלל ישראל בכל העולם, בכדי שיתקנו את המקום מקליפת הסט"א, ועל ידי כל מצווה, יהודי מתקן את העולם במלכות השם ומבטל כוחות הרע ומקרב ביאת משיח צדקנו".

לאחר מעמד ההבדלה על ידי האדמו"ר, עברו לפניו מאות בכדי להתברך לשבוע טוב.

התושבים המקומיים הודו בפלא מלא לעסקנים ר' גבריאל, ר' סגיל ור' יואל כואן, שעמלו על ארגון סעודות ותפילות השבת, בטוב טעם ודעת.

בשבוע הקרוב ימשיך האדמו"ר במסע הקודש, יבקר ויישא דברים בקהילות בואנוס איירס. יצוין כי בתקופה זו נוהג האדמו"ר לנוח באירופה ולאגור כוחות לקראת חגי תשרי, כאשר בשנה שעברה וגם בשבועיים האחרונים שהה במרומי עיר הנופש דאבוס שבשוויץ.

צפו בתיעוד מהמסע עד כה בארגנטינה • צילום: אבי שמר

תולדות אברהם יצחק מסע חיזוק חרדים ארגנטינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד