י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
הלקוחות עוקבים בדריכות

שתי החברות הכשרות עושות יד אחת וקיים חשש להתייקרות

שתי חברות ענק המייצרים מגוון מוצרים המוכרים לכל אוכל כשר בארה"ב התאגדו יחדיו, כשמולם אין מתחרים בתחומם וכעת קיים חשש בקרב שומרי הכשרות בארה"ב כי הם יעלו מחירים שלדבריהם גם כעת יקרים ביחס לאוכל הלא כשר: "הם נמצאים תחת מיקרוסקופ"

שתי החברות הכשרות עושות יד אחת וקיים חשש להתייקרות
מפעל ייינות. אילוסטרציה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

במשך דורות, השם 'מנישביץ' היה שם נרדף למאכלים כשרים ויין. סדר פסח לא נראה אותנטי בארצות הברית ללא המצות והיין של חברת 'מנישביץ'.

חברת 'מנישביץ' עברה שינויים גדולים, היא מכרה את חטיבת היין שלה לחברה פרטית בשנת 1987. לאחר תחרות גדולה מול חברות חדשות שנפתחו, ומלחמה על כל רשת, שבוע שעבר הודיעה חברת 'קייקו', המכונה "תאגיד השיווק של קנובר", כי הגיעה להבנה עם חברת 'מנישביץ' לרכוש את מגוון המוצרים שלה. אלה כוללים את המצות המפורסמות של 'מנישביץ', עדיין המותג הנמכר ביותר במדינה, כמו גם מאכלים פופולריים אחרים.

חברת 'מנישביץ' עדיין תמשיך לייצר מגוון מוצרים רחב, ומכיוון שלפי הערכות מסוימות, שתי החברות מהוות יותר מ-50 אחוז מהשוק הכשר, ההודעה נראתה בעולם הכשר כמקבילה לרכישת חברת 'ג'נרל מוטורס' את חברת הרכבים 'פורד', מה שיכול להביא את שתי החברות להיות סוג של מונופול, והמהלך עלול לגרור להעלאת מחירי המזון הכשר, שגם ככה גבוהים משמעותית מאלו של המקבילות הלא-כשרות, כך על פי ה'ניו יורק טיימס'.

מנחם לובינסקי, המנהל את תערוכת הסחר השנתית ב-Kosherfest והמייסד והמנהל בשנים האחרונות של חברת הייעוץ לשיווק 'לוביקום', אומר כי ספק אם חברת 'קייקו' תעלה מחירים בצורה מוגזמת.

"זה עסק משפחתי והם רגישים לשוק" אמר לובינסקי. "הם נמצאים מאוד תחת מיקרוסקופ, מכיוון שאנשים מעלים ממש את השאלה הזו".

על פי ה'ניו יורק טיימס', חברות 'קייקו' ו'מנישביץ' סירבו לפרט את הסיבות לרכישה ותנאי הרכישה מכיוון שהפרטים לא היו סופיים.

ה'טיימס' מציין עוד, כי הצמיחה הגדולה בקהילה היהודית האמריקאית, המונה יותר משישה מיליון יהודים, בעיקרם חרדים, מהחוג החסידים ואורתודוקסים מודרניים, הביא את חברת 'קייקו', לשים דגש על מוצרים כשרים.

חברת 'מנישביץ' לקחה את מותג הכשרות 'OU' על 800,000 מוצריה ב-100 מדינות.

'מנישביץ' הוקמה בשנת 1888 בסינסינטי על ידי הרב דב בער מנישביץ, שהגיע לארצות הברית מפרוסיה - גרמניה, כחלק מהגל הראשון של מהגרים ממזרח אירופה שחיפשו לברוח מפוגרומים ועוני, החברה שלו הייתה הראשונה שעשתה מצות מכונה.

שורשיה של חברת 'קייקו' מגיעים מסלובקיה, שם ייצרה משפחת הרצוג יין מאז אמצע המאה ה-19 ואף סיפקה לקיסר פרנץ ג'וזף, המלך של האימפריה האוסטרו-הונגרית. יוג'ין הרצוג שרד את השואה במקום מסתור ובשנת 1948 היגר לארצות הברית, שם התקבל לעבוד בחברת יין כנהג משאית וכסוכן מכירות, בשנת 1958 הוא הפך לבעל המניות הגדול בחברה, והקים את מותג היין 'קדם'. בנו הצעיר, דייוויד, ונכדו, מורדי, מנהלים כעת את החברה בניו ג'רזי.

חברת קייקו חברת מנישביץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד