י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
בינתיים עובר בשקט

השיחות והסקרים: אדלשטיין חותר תחת נתניהו?

לעומת גדעון סער, שהואשם בבחירות הקודמות בחתירה תחת המנהיג בנימין נתניהו, יולי אדלשטיין שעל פי דיווח אמש ב'ערוץ 13' מכין את הקרקע ליום שאחרי נהנה משקט מצד הנתניהוז' 

השיחות והסקרים: אדלשטיין חותר תחת נתניהו?
יולי אדלשטיין לצד נתניהו צילום: הדס פרוש, פלאש 90

בשעה שעמד יו"ר 'הליכוד' בנימין נתניהו ואמר בפני חברי ליכוד באילת כי "לפיד, ליברמן, עוד כמה, יש להם קומבינה. לא אתפלא שזה גם כמה מהצד הימני אצלנו גם כן", דיווח הכתב הפוליטי עקיבא נוביק ב'ערוץ 13', כי מס' 2 ברשימת 'הליכוד' יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, נפגש באחרונה ושוחח עם שרים וח"כים בליכוד על היום שאחרי עידן נתניהו. 

על פי הדיווח, אדלשטיין הציג להם סקרים המוכיחים את הפופולריות לה הוא זוכה, הן בקרב מצביעי הימין, הן החילונים והן הדתיים כשהוא בעצם מנסה לרמוז כי הוא המועמד המתאים להחליפו בבוא היום.

עיתוי פרסום הדיווח, ברור לכל - שעות לאחר החתמת השרים וחברי הכנסת ממקום 2 ועד 40, תחת הנוסח: "אנו החתומים מטה, המועמדים ברשימת הליכוד לכנסת ה-22, מדגישים כי לא נקבל שום תכתיב משום מפלגה אחרת. ללא תלות בתוצאות הבחירות, ראש הממשלה ויו"ר הליכוד בנימין נתניהו הוא המועמד היחיד של הליכוד לראשות הממשלה - ולא יהיה שום מועמד אחר".

נזכיר, כי רק במוצ"ש האחרון, בעקבות אמירה של ח"כ אביגדור ליברמן בראיון ל'ערוץ 12', כי יולי אדלשטיין יכול בהחלט להיות מועמד ראוי להרכבת הממשלה במקום בנימין נתניהו, נאלץ אדלשטיין לפרסם הבהרה: "נתניהו הוא המועמד היחיד של הליכוד לראשות הממשלה הבאה. שרבוב שמותיהם של בכירים בליכוד כמחליפים לנתניהו, אינו אלא נסיון נוסף ובלתי פוסק לעשות דה לגיטימציה למנהיג הליכוד הנבחר. לא ניתן לאיש לפגוע באחדות הליכוד", כתב אדלשטיין בחשבון הטוויטר.

קודם לכן, צייץ בנו של ראש הממשלה - יאיר נתניהו: "אוקיי, אז ליברמן חשף הרגע בטעות בשידור חי את הפוטש שתכנן עם יולי אדלשטיין. ואומרים שאני לא יודע לשמור על הפה שלי", אולם תוך דקות, מחק את הציוץ.

נזכיר כי בין נתניהו לאדלשטיין זרם דם רע לפני ואחרי טקס המשואות ביום העצמאות בשנת ה-70 למדינת ישראל, כאשר נתניהו ביקש לשאת דברים ולחרוג בעצם מכללי הטקס. אדלשטיין ניהל קרב איתנים מול השרה מירי רגב שנלחמה כדי שראש הממשלה יישא דברים במאורע ההיסטורי והשניים ניצחו, אולם נתניהו חרג מהזמן שהוקצב לו ואדלשטיין רתח מזעם. מאז יישרו השניים את ההדורים ביניהם. האם הקרבות בין השניים יחזרו? ימים יגידו.

אמש כאמור הדרים נתניהו לאילת ונאם בפני חברי ליכוד מושבעים ואמר בין היתר כי "לפיד, ליברמן, עוד כמה, יש להם קומבינה. לא אתפלא שזה גם כמה מהצד הימני אצלנו גם כן. מה התכנית? הם רוצים לממש את האמביציה שלהם להיות ראשי ממשלה, אבל יש להם בעיה כי הציבור בוחר בליכוד, ואנשי הליכוד, ולא רק הם, רוצים… מה הם רוצים? אני לא יודע, אני הולך ברחוב. מה הם צועקים? אני שומע את זה, אני עבדכם הנאמן ואני מאוד מעריך את זה. ויש בחירה דמוקרטית".

הוא התייחס לבחירות החוזרות שנכפו עליו ואמר, "הייתה עכשיו בחירה דמוקרטית שרוב מכריע בציבור רצה ממשלת ליכוד בהנהגתי והוליכו שולל את הבוחרים, זורקים את הבחירה של הבוחרים לפח והיום רוצים לעשות את זה עוד פעם. אנחנו נלך לבחירות עם הרשימה שבחרנו, שאתם בחרתם, באופן דמוקרטי במפלגה הדמוקרטית הגדולה בישראל. הולכים לבחירות, מח"ל בראשות עבדכם, ככה כתוב על הפתק, וירמו את הבוחר. יעשו אחר כך קומבינה, זו התכנית שלהם".

הוא הבטיח לתומכים הנלהבים, "אנחנו לא ניתן לקומבינה הזאת לעמוד ולא ניתן לדיקטטורה הזו לעמוד, אנחנו ננצח ואיך ננצח? רק בדרך אחת. רק ליכוד אחד גדול! רק מח"ל אחד גדול! זה מה שמפוצץ את הקומבינה הזאת".

יולי אדלשטיין בנימין נתניהו בחירות 2019

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד