י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
סרטון ההסתה

ליצמן במתקפה חסרת תקדים כנגד לפיד

בעוד שבמערכת הפוליטית שותקים לנוכח הסרטון שהפיץ אמש לפיד ובו הציג את החרדים כסחטנים - בסיעות החרדיות יוצאים במתקפה חריפה נגד לפיד ונגד גנץ • ליצמן: "כל עיסוקו בהפצת רעל ושיטנה" • דרעי: "אנטישמיות, אין מילה אחרת" • אזולאי: "מוג לב מאחורי מקלדת"

ליצמן במתקפה חסרת תקדים כנגד לפיד
לפיד וליצמן צילום: צלמי פלאש 90

במערכת הפוליטית כולם שותקים לנוכח סרטון האנטישמיות שהפיץ אמש חבר הכנסת יאיר לפיד ובו הציג את החרדים כסחטנים, אבל בסיעות החרדיות יוצאים במתקפה חריפה נגד יאיר לפיד ונגד סיעת כחול לבן והעומד בראשה הרמטכ״ל לשעבר בני גנץ.

כך יו״ר יהדות התורה סגן השר יעקב ליצמן, שכתב הבוקר כי ״קמפיין השנאה וההסתה של יאיר לפיד מהווה שיא חדש של אנטישמיות. מדובר בחציית קו אדום, המזכיר תקופות אפלות בהן הוצגו יהודים כרודפי בצע והואשמו בהשתלטות על הקופה הציבורית״.

ליצמן הוסיף ותקף: ״לפיד, שגדל כילד שמנת, המשיך לגרוף הון ציבורי כפרזנטור בבנק ושדרן באולפני חדשות, לא רעדו ידיו כשעשק את ילדי ישראל כשר אוצר כושל, עד שהצלחנו להיפטר ממנו אחרי שנתיים ובכך הצלנו את המשק מקריסה אפשרית״.

״כשניערתי את בגדיי מעל דוכן הכנסת אחרי שלפיד נגע בי", הוסיף ליצמן, "היו שאמרו לי שזה מוגזם. היום כולם מבינים שלפיד נותר אותו לפיד שכל עיסוקו בהפצת רעל של שנאה ושיטנה בין האוכלוסיות והמגזרים״.

כאמור, סגן השר ויו״ר יהדות התורה לא וויתר גם ליו״ר כחול לבן, בני גנץ: ״מר בני גנץ, כל עוד לא תתנער פומבית מקמפיין ההסתה הבוטה הזה, אתה שותף מלא ואחראי ישיר לפשע השנאה שמתבצע כלפי מגזר שלם בישראל, הנאבק על זכויותיו וצרכיו, ונאמן לערכיו ועקרונותיו״.

גם בסיעת ש״ס הגיבו אמש לסרטון השנאה. יו״ר ש״ס השר אריה דרעי כתב על הסרטון כי מדובר ב"אנטישמיות, אין מילה אחרת". חה״כ ינון אזולאי תקף חזיתית את לפיד ואמר כי ״הטרול של המרשתת לא בוחל בשום קמפיין של הסתה כנגד הציבור המסורתי והדתי. כמוג לב מאחורי מקלדת מסתתר לו לפיד מאחורי גבם של הקמפיינרים בעלי ניחוח אנטישמי״.

חבר הכנסת מיכאל מלכיאלי תקף אף הוא את סיעת כחול לבן כולה שאמר: ״מפלגת כחול לבן המובלת על ידי יאיר לפיד, אשר כשר אוצר חתך באכזריות קצבאות לילדים בעלי מוגבלויות רק עקב כך שנולדו להורים חרדים - ממשיך גם בימים בהם מתאבל עם ישראל על חורבן הבית במסע ההסתה והשקרים כנגד המגזר החרדי״.

לדברי מלכיאלי, ״תנועת ש"ס חזקה בממשלה בראשות נתניהו תעצור את לפיד מהמשך הפגישה במגזרים שלמים אשר כל חטאם ששומרים על אורח חיים חרדי ונאמנים למסורת אבותם, עם ישראל בחר לעשות סוף להסתה האכזרית מבית היוצר של לפיד וזרק אותו לאופוזיציה וכך יהיה גם בעתיד בע"ה״.

חבר הכנסת יעקב אשר בתגובה לסרטון ההסתה: ״התחרות הזאת בין מקוששי הקולות כבר משעממת ולא ראויה לתגובה למרות שזה דוחה, מישהו מיפי הנפש צריך להתעורר כי זה מריח אנטישמיות ואם זה היה נגד העולים מבריה"מ כבר היינו שומעים גינויים מקיר לקיר ובצדק״.

יאיר לפיד בני גנץ יעקב ליצמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד