י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"אם תפרסמו ב'יתד', תפסידו"

פרסום ראשון: הפרקליטות הגישה כתב אישום בפרשת עיתון הפלס

פרסום ראשון: בתום חקירה ארוכה ומורכבת, פרקליטות מחוז תל אביב הגישה כתבי אישום נגד המעורבים בפרשת ההטרדות והסחיטה בעיתון 'הפלס' • כתב האישום כולל אישומים בעבירות רבות של קשירת קשר לביצוע פשע, סחיטה באיומים, סחיטה באיומים, הטרדה ועוד של עסקים, בנקים וחברות מסחריות רבות • כתב האישום המלא

פרסום ראשון: הפרקליטות הגישה כתב אישום בפרשת עיתון הפלס
טריגר, גרוסמן ואלישיב צילום: אלי שלזינגר ופלאש 90

פרסום ראשון: פרקליטות מחוז ת"א (פלילי) הגישה לפני זמן קצר (שני) כתב אישום לבית המשפט המחוזי בעיר נגד נתן גרוסמן, בעליו ועורכו של עיתון הפלס בתקופה הרלוונטית; שמואל אלישיב, מנכ"ל העיתון בתקופה הרלוונטית, אברהם טריגר, חיים יברוב, נתנאל שטפפר, שבתאי פיין, ישראל טרופר ומשה ברלימן.

כתב האישום כולל 27 אישומים בעבירות רבות של קשירת קשר לביצוע פשע, סחיטה באיומים, סחיטה באיומים שהביאה לידי מעשה והטרדה באמצעות מתקן בזק (ריבוי עבירות), כל נאשם על פי המיוחס לו בכתב האישום.

על פי כתב האישום שמתפרסם לראשונה באתר 'בחדרי חרדים', שהוגש על ידי עורכי הדין ראאד ענוז ורווית צאלח מימון, הנאשמים שייכים לציבור הליטאי המכונה "הפלג הירושלמי", אשר ביטאונו "הפלס" מחולק לציבור קוראיו וממומן ממנויים, פרסומות ומודעות של חברות עסקיות במשק הישראלי.

כזכור, בפברואר 2014 פורסם בעיתון "יתד נאמן" ובאמצעי תקשורת אחרים, מכתב בחתימת הרב חיים קנייבסקי והרב שטיינמן זצ"ל ובו קריאתם לציבור תלמידיהם "שלא להכניס את עיתון הפלס לביתם; שלא לסייע בידי עיתון הפלס בשום צורה שהיא, ובכלל זה שלא להתראיין או לפרסם בעיתון הפלס, וכי ראוי ליידע את המפרסמים בעיתון זה כי הם עלולים לתן יד לחילול שם שמיים".

בהמשך לקריאה זו, קשרו קשר נתן זאב גרוסמן, שמואל בן ציון אלישיב ואברהם מאיר טריגר, לסחוט באיומים נושאי משרה בחברות גדולות במשק, בין היתר אסם, שטראוס, אגד וסנו, בכוונה לגרום לחברות לפרסם בעיתון הפלס ולא בעיתון יתד נאמן.

לצורך כך, קשר טריגר קשר עם חיים שרגא פייבל יברוב, נתנאל שטפפר, שבתאי פיין, ישראל טרופר ומשה ברלימן במטרה לאיים על המתלוננים ולהטרידם באמצעי תקשורת שונים באופן שתשובש ותיפגם שגרת חייהם ועבודתם, וההטרדות הללו יחדלו רק אם האחרונים יפרסמו מודעות בעיתון הפלס ויחדלו לפרסמן בעיתון יתד נאמן.

במסגרת זו, הפעילו טריגר ויברוב קווי טלפון ששימשו מוקד למאבק בקריאת הרבנים ובהם העלו הנאשמים, בין השאר, את שמות החברות אותם יש להטריד ומספרי הטלפון של נושאי המשרה באותן החברות. במהלך החודשים אוקטובר 2015 - אפריל 2017, במספר רב של הזדמנויות, צייתו רבבות חסידים לקו המאבק ולתכנים שהועלו בו ובעקבות כך התקשרו בשעות לא שגרתיות ובתדירות גבוהה, למתלוננים והטרידו אותם טלפונית.

כתוצאה מההטרדות, נגרם למתלוננים נזק ישיר ועקיף לחייהם הפרטיים והעסקיים. הם הפסיקו לענות לטלפונים באופן גורף, אחדים מהם הפסיקו לפרסם את מוצריהם בעיתונות החרדית וכך נפגעו רווחיהם.

משרדי הפרסום – אישום ראשון נגד נתן גרוסמן, שמואל אלישיב ואברהם טריגר

בתקופה הרלבנטית לכתב האישום, עסקו מספר משרדי פרסום, בפרסום החברות במדיה החרדית: שמואל מרדכי קוטיינר מ"בראשית"; יגאל רווח מ"אפיקים"; יעקב שטרן מ"מימד"; ישראל איסר בריסק מ"בולטון פוטנציאל" ואורן אלימלך מ"גל אורן".

בהמשך למסכת ההטרדות שהופעלה כלפיהם, פנו המתלוננים, באוקטובר 2015 או בסמוך לכך,  למנהלי משרדי הפרסום אשר עבדו עימם, ואלו פנו בשמם אל שלושת הנאשמים, בכירי הפלג הירושלמי ועיתון הפלס, בבקשה להפסיק את מסכת ההטרדות נגדם.

לפני התאריך 3.11.15 או בסמוך לכך, בפגישה שקיים קוטיינר, בשם מנהלי משרדי הפרסום, במשרדו בבני ברק, עם גרוסמן וטריגר, על דעתו של אלישיב, איימו האחרונים על החברות, באמצעות קוטיינר ומנהלי משרדי הפרסום, בעל פה או בהתנהגות, בפגיעה שלא כדין בפרנסתם, בצנעת הפרט שלהם או הטילו עליהם אימה בדרך אחרת, לפיה תימשך כלפיהם מסכת ההטרדות - והכל כדי להניעם לפרסם בעיתון הפלס.

נתי גרוסמן בבית המשפט. צילום: אלי שלזינגר

בעקבות הסחיטה, סיכם קוטיינר, בשם מנהלי משרדי הפרסום, עם הנאשמים כי האחרונים יפעלו להפסקה מוחלטת של מסכת ההטרדות בתמורה לכך שהמתלוננים יפרסמו בעיתון הפלס, עד סוף שנת 2015, סך 14 מודעות פרסום בתנאי תשלום מוסכמים.      

עוד סוכם באותה הפגישה, כי מנהלי משרדי הפרסום יפנו בכתב אל כל לקוחותיהם ויעודדו אותם לפרסם בעיתון הפלס ויאפשרו לגרוסמן וטריגר לעיין במכתבים אלה. עם זאת, איומי הסחיטה לא הביאו לידי מעשה.

אוסם - אישום שני שמונה נאשמים

בתקופה הרלבנטית לכתב האישום, היה דן פרופר יו"ר דירקטוריון קבוצת אסם ויצחק צאייג היה מנכ"ל קבוצת אסם. בשנים 2015-2017 או בסמוך לכך, נהגה קבוצת אסם לפרסם מודעות בעיתון "יתד נאמן", באמצעות יגאל רווח מ"אפיקים".

בסמוך לכל מועד בו פרסמה אסם בעיתון "יתד נאמן", קרא טריגר למאזיני "קו המאבק" להתקשר לבכירי אוסם ולהטריד אותם, זאת בכוונה להניע את קבוצת אסם, באמצעותם, לפרסם בעיתון "הפלס" ולהימנע מפרסום בעיתון "יתד נאמן". במסגרת כך, הוסיף חיים יברוב את מספרי הטלפון של המתלוננים למאגר המידע של "שירות פלוס".

בסמוך לאחר מכן, במהלך החודשים ספטמבר 2016 - אפריל 2017, במאות הזדמנויות, התקשרו הנאשמים טריגר, יברוב, שטפפר, פיין, טרופר וברילמן, וכן מאזינים, בין באמצעות "קו הטשטוש" ובין בקו טלפוני ישיר, הטרידו את המתלוננים, בשעות לא שגרתיות ובתדירות גבוהה, בכוונה להניעם להיכנע לסחיטה ולפרסם בעיתון "הפלס".

בסמוך ליום 3.11.2015 פנה יגאל רווח בשם קבוצת אסם לגרוסמן אלישיב וטריגר, וביקשם להפסיק את מסכת ההטרדות כלפי אוסם, בתמורה לפרסום קבוע בעיתון הפלס, והנאשמים נענו לכך בחיוב. 

בעקבות כניעת אוסם לסחיטה באיומים, הנחו הנאשמים את מאזיניהם להפסיק לעת הזאת את מסכת ההטרדות כלפי המתלוננים, ואף חדלו להטרידם בעצמם, אולם כעבור חודש ימים, כשקבוצת אסם לא פרסמה בעיתון "הפלס", הורה טריגר שוב למאזינים באמצעות קו המאבק, לשוב ולהטריד את פרופר וצאייג.

בעקבות הקריאה מחדש, במאות הזדמנויות במהלך החודשים ינואר 2016 - אפריל 2017, הטרידו המאזינים את המתלוננים, איימו עליהם בהמשך מסכת ההטרדות אם קבוצת אסם לא תפרסם בעיתון הפלס ותחדל לפרסם בעיתון "יתד נאמן". 

שמוליק אלישיב בבית המשפט. צילום: פלאש 90

במהלך התקופה, הטרידו הנאשמים טריגר, יברוב, שטפפר, פיין, טרופר וברילמן את המתלוננים, בצוותא חדא עם אחרים מהפלג הירושלמי, על ידי שליחת מכתבים בפקס או בדואר אלקטרוני, ללשכות של המתלוננים וכן שלחו מסרונים לטלפון הנייד של המנכ"ל צאייג, במסגרתם הטילו עליהם אימה, בין היתר בכותבם: "אל תהיה טיפש, מחר מתחילה מכירה סינית של אסם...אם תפרסמו ביתד נאמן רק תפסידו מכך, יהיה בלגן שלם וגם תפסידו לקוחות". וכן "הננו להסב את תשומת לבכם כי פרסום שלכם בעיתון יתד נאמן... תוך החרמת עיתון הפלס, יביא לזעם גדול נגד חברתכם, ותיוצר מהומה גדולה, מה שיביא לכם כאב ראש ענק" – כל זאת בכוונה להניע את קבוצת אסם, באמצעות המתלוננים, לפרסם בעיתון "הפלס".

בהמשך, עובר ליום 12.1.2017 או בסמוך לכך, נפגש יגאל רווח רווח עם גרוסמן ואלישיב במשרדו של הראשון, וביקש מהם להפסיק את מסכת ההטרדות כלפי המתלוננים מחברת אוסם. ממעשי ההטרדה פסקו, לאחר שרווח העביר לעיתון הפלס סכום של 10,000 ש"ח - כפי שפורסם לראשונה ב'בחדרי חרדים'.

בנק הפועלים - אישום שלישי נגד כל הנאשמים

בתקופה הרלבנטית לכתב האישום, היו עפרה פרויס, רונן שטיין, אליהו כהן, דן אלכסנדר קולר, יעקב אורבך, וארי פינטו - נושאי משרה בכירים בבנק הפועלים. עובר לחודש אוגוסט 2016 או בסמוך לכך, במספר הזדמנויות, נהג בנק הפועלים לפרסם מודעות בעיתון "יתד נאמן".  

בסמוך לכל מועד בו פרסם בנק הפועלים בעיתון "יתד נאמן", קרא טריגר על דעת יתר הנאשמים, לציבור הפלג הירושלמי המאזין ל"קו המאבק", להתקשר לבכירי הבנק ולהטריד אותם, וזאת בכוונה להניע את בנק הפועלים, באמצעותם, לפרסם בעיתון "הפלס" ולהימנע מפרסום בעיתון "יתד נאמן". במסגרת כך חייב יברוב הוסיף את מספרי הטלפון של המתלוננים למאגר המידע של "שירות פלוס".

בסמוך לאחר כן, במהלך החודשים אוגוסט 2016 – אפריל 2017, באלפי הזדמנויות, התקשרו נאשמים ומאזינים בין באמצעות "קו הטשטוש" ובין בקו טלפוני ישיר, והטרידו בצוותא חדא את המתלוננים, בשעות לא שגרתיות ובתדירות גבוהה, בכוונה להניעם להיכנע לסחיטה ולפרסם בעיתון הפלס, כמו כן איימו עליהם כי הציבור הדתי יעזוב את בנק הפועלים, באם הבנק לא יפרסם בעיתון הפלס. 

בנוסף לכך, הנאשמים שלחו הודעות sms לטלפון הנייד של מנכ"ל בנק הפועלים, ובו איימו עליו, בפגיעה שלא כדין בשמו הטוב ובפרנסתו בכותבם: "אתה מנכ"ל טיפש... למה להחרים?... זה מתאים לכם... טיפש תלמד מבנק מזרחי שהפסיקו לפרסם ב"יתד נאמן... כליל, תבדוק אל תאמין לשקרים של משרד הפרסום....תתביישו לכם...תפסיקו להחרים...תפסיקו לפרסם ביתד" -  כל זאת בכוונה להניע את בנק הפועלים, באמצעות המתלוננים, לפרסם בעיתון "הפלס".

הצורפים - אישום רביעי נגד כל הנאשמים

בתקופה הרלבנטית לכתב האישום, היו רפאל פרידמן, אייל כהן, אהרון כהן, ענת בירקין, פנינה רוטנברג ואפרת עידו נושאי משרה בכירים, בחברת הצורפים. במספר הזדמנויות, במהלך החודשים יוני 2016 עד פברואר 2017, פרסמה חברת הצורפים מודעות פרסום בעיתון "יתד נאמן".

בסמוך לכל מועד בו פרסמה חברת הצורפים בעיתון "יתד נאמן", קרא טריגר על דעת יתר הנאשמים, למאזיני ל"קו המאבק" להתקשר לבכירי הצורפים ולהטריד אותם, זאת בכוונה להניע את חברת הצורפים לפרסם בעיתון "הפלס" ולהימנע מפרסום בעיתון "יתד נאמן". במסגרת כך חיים יברוב הוסיף את מספרי הטלפון של המתלוננים למאגר המידע של "שירות פלוס".

אברהם טריגר בבית המשפט. צילום: פלאש 90

סמוך לאחר כן, במהלך החודשים יוני 2016 – מרץ 2017, במאות הזדמנויות, התקשרו טריגר, יברוב, שטפפר, פיין, טרופר וברילמן וכן מאזינים נוספים, בין באמצעות "קו הטשטוש" ובין בקו טלפוני ישיר, והטרידו בצוותא חדא את המתלוננים, בשעות לא שגרתיות ובתדירות גבוהה, בכוונה להניעם להיכנע לסחיטה ולפרסם בעיתון "הפלס".

בנוסף לכך, במהלך התקופה המתוארת, הנאשמים הטרידו את המתלוננים, בצוותא חדא עם אחרים, על ידי שליחת הודעות בדואר אלקטרוני בהם הוכפש על ידם עיתון "יתד נאמן" וזאת בכוונה להניע את חברת הצורפים, באמצעות המתלוננים, לפרסם בעיתון הפלס.

תנובה - אישום חמישי נגד כל הנאשמים

בתקופה הרלבנטית לכתב האישום, היו אייל מליס וגיא נסים חכים נושאי משרה בכירים בחברת תנובה. במספר הזדמנויות, במהלך החודשים אפריל 2015 עד מרץ 2017, נהגה חברת תנובה לפרסם מודעות פרסום בעיתון "יתד נאמן".

בסמוך לכל מועד בו פרסמה חברת תנובה בעיתון "יתד נאמן", קרא טריגר למאזיני ל"קו המאבק" להתקשר לבכירי תנובה ולהטריד אותם, וזאת בכוונה להניע את חברת תנובה, באמצעות המתלוננים, לפרסם בעיתון "הפלס" ולהימנע מפרסום בעיתון "יתד נאמן".  במסגרת כך חייב יברוב הוסיף את מספרי הטלפון של המתלוננים למאגר המידע של "שירות פלוס".

מאגר המידע של "שירות פלוס".

בסמוך לאחר מכן, בעשרות הזדמנויות, במהלך החודשים אפריל 2015– מרץ 2017, התקשרו הנאשמים והטרידו בשעות לא שגרתיות ובתדירות גבוהה, בכוונה להניע את חברת תנובה, באמצעותם, להיכנע לסחיטה ולפרסם בעיתון ה"פלס".

בנוסף לכך, הנאשמים הטרידו את בכירי החברה על ידי התקשרויות לקו הטלפון הנייח בביתם של המתלוננים, וגרמו להם לנתק את קו הטלפון בביתם למספר חודשים.

בהמשך לכך, ביום 29.5.2016 או בסמוך לכך, הטרידו הנאשמים את מנכ"ל תנובה, בצוותא חדא עם אחרים, על ידי שליחת מסרונים לטלפון הנייד שלו ובהם נכתב: "חצוף ומושחת...רשע ומרושע...מושחת ובן בליעל" – כל זאת בכוונה להניע את חברת תנובה, באמצעותו, לפרסם בעיתון "הפלס".

מטרנה - אישום שישי נגד כל הנאשמים

בתקופה הרלבנטית לכתב האישום, היו רון גילת, אפרת גילת, איריס בוקר גונן, ליאת הרצוג, אדווה הלר, איילת זישוביץ, איציק חי וקרן זופניק נושאי משרה בכירים בחברת מטרנה. במספר הזדמנויות, במהלך החודשים אוגוסט 2016 עד אפריל 2017, נהגה חברת מטרנה לפרסם מודעות בעיתון "יתד נאמן".

בסמוך לכל מועד בו פרסמה חברת מטרנה בעיתון "יתד נאמן", קרא טריגר על דעת יתר הנאשמים, למאזיני "קו המאבק" להתקשר למתלוננים ולהטריד אותם, וזאת בכוונה להניע את חברת מטרנה לפרסם בעיתון "הפלס" ולהימנע מפרסום בעיתון "יתד נאמן". במסגרת כך חיים יברוב הוסיף את מספרי הטלפון של המתלוננים למאגר המידע של "שירות פלוס".

בסמוך לאחר מכן, באלפי הזדמנויות, במהלך החודשים אוגוסט 2016- פברואר 2017, התקשרו הנאשמים למתלוננים, בצוותא חדא עם המאזינים, בין באמצעות "קו הטשטוש" ובין בקו טלפוני ישיר, והטרידו את המתלוננים, בשעות לא שגרתיות ובתדירות גבוהה, מתוך כוונה להניע את חברת מטרנה, באמצעותם, לפרסם בעיתון "הפלס".

קוקה קולה - אישום שביעי נגד כל הנאשמים

בתקופה הרלבנטית לכתב האישום, היו הראל חייקין, שלי שמיר, יואב בר, חווה שברוצקי, רחל מילטמן, תומר סגיס, עמי אביטל, תיקי ששון, חנית שלמה, אלינור מיכאלי וויקי ערסי- קובי נושאי משרה בכירים בחברת קוקה-קולה. במספר הזדמנויות, במהלך החודשים יוני 2015 עד אפריל 2017, נהגה חברת קוקה-קולה לפרסם מודעות בעיתון "יתד נאמן".

בסמוך לכל מועד בו פרסמה חברת קוקה-קולה בעיתון "יתד נאמן", קרא טריגר על דעת יתר הנאשמים, למאזיני "קו המאבק" להתקשר למתלוננים באישום זה ולהטריד אותם, וזאת בכוונה להניע את חברת קוקה-קולה, באמצעותם, לפרסם בעיתון "הפלס" ולהימנע מפרסום בעיתון "יתד נאמן". במסגרת כך חיים יברוב הוסיף את מספרי הטלפון של המתלוננים למאגר המידע של "שירות פלוס".

חייב יברוב בבית המשפט. צילום: אלי שלזינגר

בסמוך לאחר מכן, באלפי הזדמנויות, במהלך החודשים יוני 2015 - אפריל 2017, התקשרו הנאשמים ומאזינים, בין באמצעות "קו הטשטוש" ובין בקו טלפוני ישיר, והטרידו בצוותא חדא את המתלוננים, בשעות לא שגרתיות ובתדירות גבוהה בכוונה להניע את חברת קוקה-קולה, באמצעותם, להיכנע לסחיטה ולפרסם בעיתון "הפלס".

בנוסף לכך, במהלך התקופה המתוארת לעיל, במאות הזדמנויות, הטרידו הנאשמים, בצוותא חדא עם מאזיני הקו, על ידי כך שהתקשרו לטלפון הנייד של בנו בן 10 של מנכ"ל קוקה קולה, זאת בכוונה להביאו לגרום לאביו להיכנע לסחיטה ולפרסם בעיתון "הפלס".

שופרסל - אישום שמיני נגד כל הנאשמים

בתקופה הרלבנטית לכתב האישום, היו איציק אברכהן, איציק פישר, צביקה ביידא, דניאל ורדיגר וישראל ברמן, טלי הובר נושאי משרה בכירים ברשת שופרסל. במספר הזדמנויות, במהלך החודשים אוקטובר 2016 - אפריל 2017, נהגה רשת שופרסל לפרסם מודעות בעיתון "יתד נאמן".

בסמוך לכל מועד בו פרסמה רשת שופרסל בעיתון "יתד נאמן", קרא טריגר על דעת יתר הנאשמים, למאזיני "קו המאבק" להתקשר למתלוננים באישום זה ולהטריד אותם, וזאת בכוונה להניע את רשת שופרסל, באמצעותם, לפרסם בעיתון "הפלס" ולהימנע מפרסום בעיתון "יתד נאמן". במסגרת כך חיים יברוב הוסיף את מספרי הטלפון של המתלוננים למאגר המידע של "שירות פלוס".

בסמוך לאחר מכן, במהלך החודשים דצמבר 2016- אפריל 2017, במאות הזדמנויות, התקשרו הנאשמים ומאזינים ל"קו המאבק"" בין באמצעות "קו הטשטוש" ובין בקו טלפוני ישיר, והטרידו בצוותא חדא את המתלוננים, בשעות לא שגרתיות ובתדירות גבוהה בכוונה להניע את רשת שופרסל, באמצעותם, להיכנע לסחיטה ולפרסם בעיתון "הפלס".

טרה - אישום תשיעי נגד כל הנאשמים

בתקופה הרלוונטית לכתב האישום, היו טל רבן, בן ציון פדר, יניב פיינשניידר, מלי בן חיון וניר קניאס נושאי משרה בכירים במחלבות טרה. במספר הזדמנויות, במהלך החודשים אוגוסט 2016 עד דצמבר 2016, נהגה חברת טרה לפרסם מודעות בעיתון "יתד נאמן".

בסמוך לכל מועד בו פרסמה חברת טרה בעיתון "יתד נאמן", קרא טריגר על יתר דעת הנאשמים, למאזיני "קו המאבק" להתקשר למתלוננים באישום זה ולהטריד אותם, וזאת בכוונה להניע את חברת טרה, באמצעותם, לפרסם בעיתון "הפלס" ולהימנע מפרסום בעיתון "יתד נאמן". במסגרת כך חיים יברוב הוסיף את מספרי הטלפון של המתלוננים למאגר המידע של "שירות פלוס".

במהלך החודשים אוגוסט - דצמבר 2016, באלפי הזדמנויות, התקשרו הנאשמים ומאזינים, בין באמצעות "קו הטשטוש" ובין בקו טלפוני ישיר, והטרידו בצוותא חדא את המתלוננים, בשעות לא שגרתיות ובתדירות גבוהה, בכוונה להניע את חברת טרה, באמצעותם, להיכנע לסחיטה ולפרסם בעיתון "הפלס".

חברת החשמל - אישום עשירי נגד כל הנאשמים

בתקופה הרלבנטית לכתב האישום, הייתה דניה מיארה לדרר נושאת משרה בכירה בחברת החשמל. במספר הזדמנויות, במהלך החודשים אוגוסט - דצמבר 2016, נהגה חברת החשמל לפרסם מודעות בעיתון "יתד נאמן".

בסמוך לכל מועד בו פרסמה חברת החשמל בעיתון "יתד נאמן", קרא טריגר על דעת יתר הנאשמים, למאזיני "קו המאבק" להתקשר למתלוננת ולהטריד אותה, וזאת בכוונה להניע את חברת החשמל, באמצעותה, לפרסם בעיתון "הפלס" ולהימנע מפרסום בעיתון "יתד נאמן". בד בבד, הוסיף יברוב את מספרי הטלפון של המתלוננת למאגר מידע של "שירות פלוס".

בסמוך לאחר מכן, במהלך החודשים אוגוסט - דצמבר 2016, במאות הזדמנויות, התקשרו הנאשמים ומאזינים, בין באמצעות "קו הטשטוש" ובין בקו טלפוני ישיר, והטרידו בצוותא חדא את המתלוננת, בשעות לא שגרתיות ובתדירות גבוהה, בכוונה להניע את חברת החשמל, באמצעותה, להיכנע לסחיטה ולפרסם בעיתון "הפלס".

שסטוביץ - אישום אחד עשר נגד כל הנאשמים

בתקופה הרלבנטית לכתב האישום, היה בנציון ברינר מנהל פרסום ושיווק בחברת שסטוביץ. במספר הזדמנויות, במהלך החודשים ינואר 2015 עד ינואר 2016, נהגה חברת שסטוביץ לפרסם מודעות בעיתון "יתד נאמן".

בסמוך לכל מועד בו פרסמה חברת שסטוביץ בעיתון "יתד נאמן", קרא טריגר על דעת יתר הנאשמים, למאזיני "קו המאבק" להתקשר למתלונן באישום זה ולהטריד אותו, וזאת בכוונה להניע את חברת שסטוביץ, באמצעותו, לפרסם בעיתון "הפלס" ולהימנע מפרסום בעיתון "יתד נאמן". בד בבד, הוסיף יברוב את מספרי הטלפון של המתלונן למאגר המידע של "שירות פלוס".

במהלך החודשים ינואר 2015 - ינואר 2016, במספר רב של הזדמנויות, התקשרו הנאשמים ומאזינים, בין באמצעות "קו הטשטוש" ובין בקו טלפוני ישיר, והטרידו בצוותא חדא את המתלונן, בשעות לא שגרתיות ובתדירות גבוהה, בכוונה להניע את חברת שסטוביץ, באמצעותו, להיכנע לסחיטה ולפרסם בעיתון "הפלס".

בהמשך לכך, מתוך כוונה להטיל אימה על המתלונן, העביר אברהם טריגר לטלפון הנייד של המתלונן הודעה קולית, בה הוא נשמע קורא למאזינים להטריד את המתלונן, הואיל והאחרון אינו מפרסם בעיתון הפלס.  

כתוצאה ממסכת ההטרדות והסחיטה, פרסם המתלונן מודעות של מוצרי חברת שסטוביץ בעיתון "הפלס", והפסיק לפרסם מודעות בעיתון "יתד נאמן" כלל.

אלטמן - אישום שנים עשר נגד כל הנאשמים

בתקופה הרלוונטית לכתב האישום, היו גלי ניר, לימור לודאי ושרון גולן נושאי משרה בכירים בחברת אלטמן. במספר הזדמנויות, במהלך החודשים מאי 2016 עד פברואר 2017, נהגה חברת אלטמן לפרסם מודעות בעיתון "יתד נאמן".

במהלך חודש נובמבר 2016 או בסמוך לכך, קרא טריגר על דעת יתר הנאשמים, למאזיני "קו המאבק" להתקשר למתלוננים באישום זה ולהטריד אותם, וזאת בכוונה להניע את חברת אלטמן, באמצעותם, לפרסם בעיתון "הפלס" ולהימנע מפרסום בעיתון "יתד נאמן". במסגרת כך חיים יברוב הוסיף את מספרי הטלפון של המתלוננים למאגר המידע של "שירות פלוס".

במהלך חודש פברואר 2017, במספר רב של הזדמנויות, התקשרו הנאשמים ומאזינים, בין באמצעות "קו הטשטוש" ובין בקו טלפוני ישיר, והטרידו בצוותא חדא את המתלוננים, בשעות לא שגרתיות ובתדירות גבוהה, בכוונה להניע את חברת אלטמן, באמצעותם, להיכנע לסחיטה ולפרסם בעיתון "הפלס". כתוצאה ממסכת ההטרדות, נכנעו המתלוננים לסחיטה והפסיקו לפרסם מודעות של חברת אלטמן בעיתון "יתד נאמן".

מאיר חברה למכוניות - אישום שלושה עשר נגד כל הנאשמים

בתקופה הרלוונטית לכתב האישום, היה אבנר שמואל קז נושא-משרה בכיר בחברת מאיר חברה למכוניות. במספר הזדמנויות, במהלך החודשים אוגוסט - דצמבר 2016 או בסמוך לכך, נהגה חברת מאיר לפרסם מודעות בעיתון "יתד נאמן".

בסמוך לכל מועד בו פרסמה חברת מאיר בעיתון "יתד נאמן", קרא טריגר על דעת יתר הנאשמים, למאזיני "קו המאבק" להתקשר למתלונן באישום זה ולהטריד אותו, וזאת בכוונה להניע את חברת מאיר, באמצעותו, לפרסם בעיתון "הפלס" ולהימנע מפרסום בעיתון "יתד נאמן". בד בבד, הוסיף יברוב את מספר הטלפון של המתלונן למאגר המידע של "שירות פלוס".

בסמוך לאחר מכן, במאות הזדמנויות בין המועדים 7.8.2016 לבין 29.12.2016 או בסמוך לכך, התקשרו הנאשמים ומאזינים, בין באמצעות "קו הטשטוש" ובין בקו טלפוני ישיר, והטרידו בצוותא חדא את המתלונן, בשעות לא שגרתיות ובתדירות גבוהה, בכוונה להניע את חברת מאיר באמצעותו להיכנע לסחיטה ולפרסם בעיתון "הפלס". כתוצאה ממסכת ההטרדות, נכנע המתלונן לסחיטה והפסיק לפרסם מודעות בעיתון "יתד נאמן".

סימילק - אישום ארבעה עשר נגד כל הנאשמים

בתקופה הרלוונטית לכתב האישום, היו יעל רבהון וגיל קליין נושאי משרה בכירים בחברת ABBOTT אשר עוסקת, בין היתר, בשיווק מזון לתינוקות מסוג סימילק. במספר הזדמנויות, במהלך שנת 2016 או בסמוך לכך, נהגה חברת סימילק לפרסם מודעות בעיתון "יתד נאמן".

בסמוך לכל מועד בו פרסמה חברת סימילק בעיתון "יתד נאמן", קרא טריגר על דעת יתר הנאשמים, למאזיני "קו המאבק" להתקשר למתלוננים באישום זה ולהטריד אותם, וזאת בכוונה להניע את חברת סימילק, באמצעותם, לפרסם בעיתון "הפלס" ולהימנע מפרסום בעיתון "יתד נאמן". בד בבד, הוסיף יברוב את מספר הטלפון של המתלוננים למאגר המידע של "שירות פלוס".

לאחר מכן התקשרו הנאשמים ומאזינים, בין באמצעות "קו הטשטוש" ובין בקו טלפוני ישיר, והטרידו בצוותא חדא את המתלוננים, בשעות לא שגרתיות ובתדירות גבוהה, בכוונה להניע את חברת סימילק, באמצעותם, להיכנע לסחיטה ולפרסם בעיתון "הפלס".

כתוצאה ממסכת ההטרדות של הנאשמים, נכנעו המתלוננים לסחיטה והפסיקו, לפרק זמן מסויים, לפרסם בעיתון "יתד נאמן", אך כשהתברר לחברת סימילק, בהמשך, כי נגרם לה נזק כלכלי כתוצאה מאי- פרסום מוצריה בעיתון "יתד נאמן", היא חידשה את הפרסומים.

קרלסברג - אישום חמישה עשר נגד כל הנאשמים

בתקופה הרלוונטית לכתב האישום, היו תמר לסינג ורונן אבישר נושאי משרה בכירים בחברת קרלסברג. במהלך חודש פברואר 2017 או בסמוך לכך, נהגה חברת קרלסברג לפרסם מודעת בעיתון "יתד נאמן".

בסמוך לכל מועד בו פרסמה חברת קרלסברג בעיתון "יתד נאמן", קרא טריגר על דעת יתר הנאשמים, למאזיני "קו המאבק" להתקשר למתלוננים באישום זה ולהטריד אותם, וזאת בכוונה להניע את חברת קרלסברג, באמצעותם, לפרסם בעיתון "הפלס" ולהימנע מפרסום בעיתון "יתד נאמן". בד בבד, הוסיף יברוב את מספר הטלפון של המתלוננים למאגר המידע של "שירות פלוס".

בסמוך לאחר מכן, בין התאריכים 2.3.2017 - 9.3.2017 או בסמוך לכך, במאות הזדמנויות, התקשרו הנאשמים ומאזינים, בין באמצעות "קו הטשטוש" ובין בקו טלפוני ישיר, והטרידו בצוותא חדא את המתלוננים, בשעות לא שגרתיות ובתדירות גבוהה, בכוונה להניע את חברת קרלסברג, באמצעותם, להיכנע לסחיטה ולפרסם בעיתון "הפלס".

כתוצאה מההטרדות של הנאשמים, השתבשה שגרת חייהם ועבודתם של המתלוננים, והם נמנעו לענות וחסמו קבלת שיחות שהתקבלו ממספרים לא מזוהים לטלפונים אשר ברשותם.

ספרי אור החיים - אישום שישה עשר נגד כל הנאשמים

בתקופה הרלוונטית לכתב האישום, היו שאול לוזבוים ואהרון יעקב ביבלה נושאי משרה בכירים, בהוצאה לאור "ספרי אור החיים". במהלך החודשים אוגוסט 2016 - מרץ 2017 או בסמוך לכך, נהגו ספרי אור החיים לפרסם מודעות בעיתון "יתד נאמן".

בסמוך לכל מועד בו פרסמו ספרי אור החיים בעיתון "יתד נאמן", קרא טריגר על דעת יתר הנאשמים, למאזיני "קו המאבק" להתקשר למתלוננים באישום זה ולהטריד אותם, וזאת בכוונה להניע את ספרי אור החיים, באמצעותם, לפרסם בעיתון "הפלס" ולהימנע מפרסום בעיתון "יתד נאמן". בד בבד, במסגרת הקשר ולשם קידומו, הוסיף יברוב את מספר הטלפון של המתלוננים למאגר המידע של "שירות פלוס".

במאות הזדמנויות, התקשרו הנאשמים ומאזינים, בין באמצעות "קו הטשטוש" ובין בקו טלפוני ישיר, והטרידו בצוותא חדא את המתלוננים, בשעות לא שגרתיות ובתדירות גבוהה, בכוונה להניע את ספרי אור החיים, באמצעותם, להיכנע לסחיטה ולפרסם בעיתון "הפלס".

יגאל נכסים - אישום שבעה עשר נגד כל הנאשמים

בתקופה הרלוונטית לכתב האישום, היו יוסף צבי בן פז, ישראל מאיר נהון, יגאל ברזמן ויעקב יצחק יוספי נושאי משרה בכירים בחברת און ליין נדל"ן יגאל נכסים. במהלך החודשים נובמבר 2016 עד מרץ 2017 או בסמוך לכך, נהגה חברת יגאל נכסים לפרסם מודעות בעיתון "יתד נאמן".

בסמוך לכל מועד בו פרסמה חברת יגאל נכסים בעיתון "יתד נאמן", קרא טריגר על דעת יתר הנאשמים, למאזיני "קו המאבק" להתקשר למתלוננים באישום זה ולהטריד אותם, וזאת בכוונה להניע את חברת יגאל נכסים, באמצעותם, לפרסם בעיתון "הפלס" ולהימנע מפרסום בעיתון "יתד נאמן". בד בבד, הוסיף יברוב את מספר הטלפון של המתלוננים למאגר המידע של "שירות פלוס".

במאות הזדמנויות, התקשרו הנאשמים ומאזינים, בין באמצעות "קו הטשטוש" ובין בקו טלפוני ישיר, ובצוותא חדא הטרידו את המתלוננים, בשעות לא שגרתיות ובתדירות גבוהה, בכוונה להניע את חברת יגאל נכסים, באמצעותם, להיכנע לסחיטה ולפרסם בעיתון "הפלס".

חברת רינגסטון - אישום שמונה עשר נגד כל הנאשמים

בתקופה הרלוונטית לכתב האישום, היה עקיבא לוז בעלים של חברת רינגסטון. במהלך החודשים ינואר - פברואר 2017 או בסמוך לכך, נהגה חברת רינגסטון לפרסם מודעות בעיתון "יתד נאמן".

בסמוך לכל מועד בו פרסמה חברת רינגסטון בעיתון יתד נאמן, קרא טריגר על דעת יתר הנאשמים, למאזיני "קו המאבק" להתקשר למתלונן באישום זה ולהטריד אותו, וזאת בכוונה להניע את חברת רינגסטון, באמצעות המתלונן, לפרסם בעיתון "הפלס" ולהימנע מפרסום בעיתון "יתד נאמן". בד בבד, הוסיף יברוב את מספר הטלפון של המתלונן למאגר המידע של "שירות פלוס".

בסמוך לאחר מכן, בעשרות הזדמנויות, התקשרו הנאשמים ומאזינים, בין באמצעות "קו הטשטוש" ובין בקו טלפוני ישיר, ובצוותא חדא הטרידו את המתלונן, בשעות לא שגרתיות ובתדירות גבוהה, בכוונה להניעו להיכנע לסחיטה ולפרסם בעיתון "הפלס".

אגד - אישום תשע עשר נגד כל הנאשמים

בתקופה הרלוונטית לכתב האישום, היה אברהם פרידמן יו"ר קואופרטיב אגד. במהלך השנים 2016 - 2017 או בסמוך לכך, נהגה אגד לפרסם מודעות בעיתון "יתד נאמן".

בסמוך לכל מועד בו פרסמה אגד בעיתון יתד נאמן, קרא טריגר על דעת יתר הנאשמים, למאזיני "קו המאבק" להתקשר למתלונן באישום זה ולהטריד אותו, וזאת בכוונה להניע את אגד, באמצעותו, לפרסם בעיתון "הפלס" ולהימנע מפרסום בעיתון "יתד נאמן". בד בבד, הוסיף יברוב את מספר הטלפון של המתלונן למאגר המידע של "שירות פלוס".

בסמוך לאחר מכן, בעשרות הזדמנויות, התקשרו הנאשמים ומאזינים, בין באמצעות "קו הטשטוש" ובין בקו טלפוני ישיר, ובצוותא חדא הטרידו את המתלונן, בשעות לא שגרתיות ובתדירות גבוהה, בכוונה להניע את אגד, באמצעותו, להיכנע לסחיטה ולפרסם בעיתון "הפלס".

בנוסף לכך, במהלך התקופה המתוארת לעיל, שלח אברהם טריגר מסרונים מטרידים לטלפון הנייד של פרידמן ובו הטיח באחרון: "רצחתם אנשים עם נהגים כושלים...תפסיקו לפגוע...אתם פשוט זבל...תמשיך לפרסם בעיתון "יתד נאמן" ולרצוח אנשים" - כל זאת בכוונה להניע את אגד, באמצעות המתלונן, לפרסם בעיתון "הפלס".

משרד הפנים - אישום עשרים נגד כל הנאשמים

בתקופה הרלוונטית לכתב האישום, היה מרדכי כהן מנכ"ל משרד הפנים. במהלך החודשים פברואר - מרץ 2017 או בסמוך לכך, נהג משרד הפנים לפרסם מודעות בעיתון "יתד נאמן".

בסמוך לכל מועד בו פרסמה קבוצת אסם בעיתון יתד נאמן, קרא טריגר על דעת יתר הנאשמים, למאזיני "קו המאבק" להתקשר למתלונן באישום זה ולהטריד אותו, וזאת בכוונה להניע את משרד הפנים, באמצעותו, לפרסם בעיתון "הפלס" ולהימנע מפרסום בעיתון "יתד נאמן". בד בבד, הוסיף יברוב מספר הטלפון של המתלונן למאגר המידע של "שירות פלוס".

בסמוך לאחר מכן, בעשרות הזדמנויות, התקשרו הנאשמים ומאזינים, בין באמצעות "קו הטשטוש" ובין בקו טלפוני ישיר, ובצוותא חדא הטרידו את המתלונן, בשעות לא שגרתיות ובתדירות גבוהה, בכוונה להניע את משרד הפנים, באמצעותו, להיכנע לסחיטה ולפרסם בעיתון "הפלס".

שטראוס - אישום עשרים ואחד נגד כל הנאשמים

בתקופה הרלוונטית לכתב האישום, הייתה יעל חזום מנהלת שיווק בחברת שטראוס. במהלך החודשים אוקטובר 2016 - אפריל 2017 או בסמוך לכך, נהגה חברת שטראוס לפרסם מודעות בעיתון "יתד נאמן".

בסמוך לכל מועד בו פרסמה חברת שטראוס בעיתון "יתד נאמן", קרא טריגר על דעת יתר הנאשמים, למאזיני "קו המאבק" להתקשר למתלוננת באישום זה ולהטריד אותה, וזאת בכוונה להניע את חברת שטראוס, באמצעותה, לפרסם בעיתון "הפלס" ולהימנע מפרסום בעיתון "יתד נאמן". בד בבד, הוסיף יברוב מספר הטלפון של המתלוננת למאגר המידע של "שירות פלוס".

בסמוך לאחר מכן, במאות הזדמנויות, התקשרו הנאשמים ומאזינים, בין באמצעות "קו הטשטוש" ובין בקו טלפוני ישיר, והטרידו את המתלוננת, בשעות לא שגרתיות ובתדירות גבוהה, בכוונה להניע את חברת שטראוס, באמצעותה, להיכנע לסחיטה ולפרסם בעיתון "הפלס".

כתוצאה מההטרדות של הנאשמים, השתבשה שגרת חייה ועבודתה של המתלוננת, והיא נאלצה לחסום קבלה של שיחות ממספרים לא מזוהים לטלפונים אשר ברשותה.

סטיפס - אישום עשרים ושנים נגד כל הנאשמים

בתקופה הרלבנטית לכתב האישום, היו עוזיאל ותיק, אברהם (בייגה) שוחט, ירון רביד וחנה שרון אלבג נושאי משרה בכירים בחברת סיטיפס.

במועד שאינו ידוע למאשימה, במהלך ינואר 2014 או בסמוך לכך, נפגש עוזיאל ותיק עם נתי גרוסמן במשרדי עיתון הפלס בירושלים, במהלכה איים האחרון על עוזיאל ותיק בפגיעה שלא כדין והטיל עליו אימה באומרו לו: "אם לא תפרסם בעיתון הפלס, זה מאוד כואב לציבור, והציבור יצטרך למחות על זה....אני לא מאיים זה הציבור ולי אין שליטה על זה" וזה באמת לא נעים שמתקשרים אליך למחות" מתוך כוונה להניע את חברת סיטיפס, באמצעותו, לפרסם בעיתון הפלס.

במהלך השנים 2015 - 2016 או בסמוך לכך, נהגה חברת סיטיפס לפרסם מודעות בעיתון "יתד נאמן". בסמוך לכל מועד בו פרסמה חברת סיטיפס בעיתון "יתד נאמן", קרא טריגר על דעת יתר הנאשמים, למאזיני "קו המאבק" להתקשר למתלוננים באישום זה ולהטריד אותם, וזאת בכוונה להניע את חברת סיטיפס, באמצעותם, לפרסם בעיתון "הפלס" ולהימנע מפרסום בעיתון "יתד נאמן". בד בבד, הוסיף יברוב את מספר הטלפון של המתלוננים למאגר המידע של "שירות פלוס".

בסמוך לאחר מכן, באלפי הזדמנויות, התקשרו הנאשמים ומאזינים, בין באמצעות "קו הטשטוש" ובין בקו טלפוני ישיר, ובצוותא חדא הטרידו את המתלוננים, בשעות לא שגרתיות ובתדירות גבוהה, בכוונה להניע את חברת סיטיפס, באמצעותם, להיכנע לסחיטה ולפרסם בעיתון "הפלס".

כתוצאה ממסכת ההטרדות של הנאשמים, השתבשה שגרת חייהם ועבודתם של המתלוננים, והם נאלצו לחסום אפשרות קבלת שיחות ממספרים לא מזוהים לטלפונים אשר ברשותם.

חברת לבס - אישום עשרים ושלוש נגד כל הנאשמים

בתקופה הרלוונטית לכתב האישום, היו משה ראובן קמינר ומאיר נחום לב נושאי משרה בכירים בחברת לבס יבוא שיווק מזון בע"מ. במהלך חודש מרץ 2017 או בסמוך לכך, נהגה חברת לבס לפרסם מודעות בעיתון "יתד נאמן".

בסמוך לכל מועד בו פרסמה חברת לבס בעיתון יתד נאמן, קרא טריגר על דעת יתר הנאשמים, למאזיני "קו המאבק" להתקשר למתלוננים באישום זה ולהטריד אותם, וזאת בכוונה להניע את חברת לבס, באמצעותם, לפרסם בעיתון "הפלס" ולהימנע מפרסום בעיתון "יתד נאמן". בד בבד, הוסיף יברוב את מספר הטלפון של המתלוננים למאגר המידע של "שירות פלוס".

בסמוך לאחר מכן, בעשרות הזדמנויות, התקשרו הנאשמים ומאזינים, בין באמצעות "קו הטשטוש" ובין בקו טלפוני ישיר, ובצוותא חדא הטרידו את המתלוננים, בשעות לא שגרתיות ובתדירות גבוהה, בכוונה להניע את חברת לבס, באמצעותם, להיכנע לסחיטה ולפרסם בעיתון "הפלס". כתוצאה ממסכת ההטרדות של הנאשמים, השתבשה שגרת חייהם ועבודתם של המתלוננים.

הקמפוס הקולינרי -אישום עשרים וארבע נגד כל הנאשמים

בתקופה הרלוונטית לכתב האישום, הייתה ציפורה לאה כהן בעלת השליטה בחברה צ.כ.פרוט ארט בע"מ. במהלך החודשים ינואר - מרץ 2017 או בסמוך לכך, נהג הקמפוס הקולינרי לפרסם מודעות בעיתון "יתד נאמן".

בסמוך לכל מועד בו פרסם הקמפוס הקולינרי בעיתון יתד נאמן, קרא טריגר על דעת יתר הנאשמים, למאזיני "קו המאבק" להתקשר למתלוננת באישום זה ולהטריד אותה, וזאת בכוונה להניע את הקמפוס הקולינרי, באמצעותה, לפרסם בעיתון "הפלס" ולהימנע מפרסום בעיתון "יתד נאמן". בד בבד, הוסיף יברוב את מספרי הטלפון של המתלוננת ושל בני משפחתה למאגר המידע של "שירות פלוס".

בסמוך לאחר מכן, בעשרות הזדמנויות, התקשרו הנאשמים ומאזינים, בין באמצעות "קו הטשטוש" ובין בקו טלפוני ישיר, ובצוותא חדא הטרידו את המתלוננת, בשעות לא שגרתיות ובתדירות גבוהה, בכוונה להניע את הקמפוס הקולינרי, באמצעותה, להיכנע לסחיטה ולפרסם בעיתון "הפלס". כתוצאה מההטרדות של הנאשמים, השתבשה שגרת חייה ועבודתה של המתלוננת וכן של בני משפחתה.

סנו - אישום עשרים וחמש נגד כל הנאשמים

בתקופה הרלוונטית לכתב האישום, היו ציפורה פצניק, יעקב פאר, תמר לנדסברג ויובל לנדסברג נושאי משרה בכירים בחברת סנו. במספר הזדמנויות, במהלך השנים 2015 - 2017 או בסמוך לכך, נהגה חברת סנו לפרסם מודעות בעיתון "יתד נאמן".

בסמוך לכל מועד בו פרסמה חברת סנו בעיתון "יתד נאמן", קרא טריגר על דעת יתר הנאשמים, למאזיני "קו המאבק" להתקשר למתלוננים באישום זה ולהטריד אותם, וזאת בכוונה להניע את חברת סנו, באמצעותם, לפרסם בעיתון "הפלס" ולהימנע מפרסום בעיתון "יתד נאמן". בד בבד, הוסיף יברוב את מספרי הטלפון של המתלוננים ושל בני משפחתם למאגר המידע של "שירות פלוס".

בסמוך לאחר מכן, בעשרות הזדמנויות, התקשרו הנאשמים ומאזינים, בין באמצעות "קו הטשטוש" ובין בקו טלפוני ישיר, ובצוותא חדא הטרידו את המתלוננים, בשעות לא שגרתיות ובתדירות גבוהה, בכוונה להניע את חברת סנו, באמצעותם, להיכנע לסחיטה ולפרסם בעיתון "הפלס".

בנוסף לכך, במהלך התקופה המתוארת לעיל, הטרידו הנאשמים את המתלוננים, בצוותא חדא עם מאזיני הקו, על ידי שליחת מכתב באמצעות הדואר אלקטרוני למייל של חברת סנו, המכיל בתוכו עלוני פרסום שקריים של חברת סנו הכוללים איומים: "מפסיקים לפגוע בפרסום ביתד, והמחאות נעלמים" - כל זאת בכוונה להניע את חברת סנו לפרסם בעיתון "הפלס". כתוצאה ממסכת ההטרדות של הנאשמים, השתבשה שגרת חייהם ועבודתם של המתלוננים.

רכב אישי - אישום עשרים ושש נגד כל הנאשמים

בתקופה הרלוונטית לכתב האישום, היה נתן הולצמן בעלים בחברת "ה.נ. סופר אוטו ברגיין בע"מ" המוכרת בשם "רכב אישי". במהלך החודשים ינואר 2015 - יוני 2016 או בסמוך לכך, נהגה חברת רכב אישי לפרסם מודעות בעיתון "יתד נאמן".

בסמוך לכל מועד בו פרסמה חברת רכב אישי בעיתון יתד נאמן, קרא טריגר על דעת יתר הנאשמים, למאזיני "קו המאבק" להתקשר למתלונן באישום זה ולהטריד אותו, וזאת בכוונה להניע את חברת רכב אישי, באמצעותו, לפרסם בעיתון "הפלס" ולהימנע מפרסום בעיתון "יתד נאמן". בד בבד, הוסיף יברוב את מספרי הטלפון של המתלונן למאגר המידע של "שירות פלוס".

בסמוך לאחר מכן, בעשרות הזדמנויות, התקשרו הנאשמים ומאזינים, בין באמצעות "קו הטשטוש" ובין בקו טלפוני ישיר, ובצוותא חדא הטרידו את המתלונן, בשעות לא שגרתיות ובתדירות גבוהה, בכוונה להניע את חברת רכב אישי, באמצעותו, להיכנע לסחיטה ולפרסם בעיתון "הפלס". כתוצאה מההטרדות של הנאשמים, השתבשה שגרת חייו ועבודתו של המתלונן.

בנוסף לכך, במהלך התקופה המתוארת לעיל, הטריד טריגר את הולצמן על ידי כך שהתקשר אליו והטיל עליו אימה באומרו לו: "כי במידה ולא יפרסם בעיתון הפלס ההטרדות ימשכו" - כל זאת בכוונה להניע את חברת רכב אישי, באמצעות המתלונן, לפרסם בעיתון "הפלס".

כמו כן, דרש טריגר מהמתלונן לשלם מחיר מלא על מודעת פרסום בתמורה "לרוגע". כתוצאה ממסכת ההטרדות והסחיטה של הנאשמים, הפסיק המתלונן לפרסם את חברת רכב אישי בעיתון "יתד נאמן".

בנק אגוד - אישום עשרים ושבע נגד כל הנאשמים

בתקופה הרלוונטית לכתב האישום, היה טוביה סופר מנהל שיווק בנק איגוד. בין התאריכים 20.10.2015 - 6.11.2015 או בסמוך לכך, נהג בנק איגוד לפרסם מודעות בעיתון "יתד נאמן".

בסמוך לכל מועד בו פרסם בנק איגוד בעיתון יתד נאמן, קרא טריגר על דעת יתר הנאשמים, למאזיני "קו המאבק" להתקשר למתלונן באישום זה ולהטריד אותו, וזאת בכוונה להניע את בנק איגוד, באמצעותו, לפרסם בעיתון "הפלס" ולהימנע מפרסום בעיתון "יתד נאמן". בד בבד, הוסיף יברוב את מספרי הטלפון של המתלונן ב"שירות פלוס".

בסמוך לאחר מכן, בעשרות הזדמנויות, התקשרו הנאשמים ומאזינים, בין באמצעות "קו הטשטוש" ובין בקו טלפוני ישיר, ובצוותא חדא הטרידו את המתלונן, בשעות לא שגרתיות ובתדירות גבוהה, בכוונה להניע את בנק איגוד, באמצעותו, להיכנע לסחיטה ולפרסם בעיתון "הפלס".

כתוצאה ממסכת ההטרדות של הנאשמים, השתבשה שגרת חייו ועבודתו של המתלונן, הוא נכנע לסחיטה והפסיק לפרסם את בנק איגוד בעיתון "יתד נאמן".

גורמים ב"פלג הירושלמי" ומקורבים "לעיתון הפלס" הגיבו כי "כתב האישום ש'נתפר' נגד עיתון הפלס נשען על כרעי תרנגולת, ומבטא עליית מדרגה בנסיונות הסידרתיים להשתיק קולו של עיתון בישראל. הצהרות ברורות ופומביות של גורמי שלטון וגופי אכיפה, ערב החקירות היזומות נגד אנשי הפלס', הבהירו כי יש לעשות מעשה כדי להעניש את העיתון המביע עמדות ייחודיות בענייני דת ומדינה. אותם גורמים הסבירו כי בשל הקושי להטיל באופן ישיר מיגבלות על חופש הביטוי, יחפשו דרכים להציק לעיתון בדרכים יצירתיות אחרות, תוך שימוש בגופי האכיפה".

לדבריהם, בנוסף לניסיונות לפגוע בתשתית הפיננסית של העיתון ולהטיל עליו תו של נידוי והחרמה, פעלו גופי האכיפה בצעדים חריגים וחסרי תקדים בעולם הדמוקרטי, עד כדי נסיון להשתיק פעילותו של עתון יומי באמצעות החרמת כל הציוד המערכתי ומעצרם של עורכיו. מדובר בפגיעה זדונית ומכוונת בחופש העיתונות, בדרכים שלא היו מביישות משטרים רודניים הפועלים לסתימת פיות של מתנגדי השלטון. החומר המלא והתיעודים המרשיעים בעניין זה יובאו במהלך המשפט ויוצגו קבל עולם ומלואו.

עוד הוסיפו כי המשאבים הרבים שהושקעו בחקירות אינטנסיביות הניבו בסופו של יום כתב אישום חסר בסיס עובדתי, היוצר יש מאין 'קשר' דמיוני, שנשען על השערות ספקולטיביות ועתיד לקרוס כמגדל קלפים. לא בכדי נעשה בפרשה זו שיהוי כה ממושך וכתב האישום הוגש בתום התלבטות של יותר משנתיים לאחר סיום החקירה, ולמעלה משנה לאחר תום השימועים שחשפו את הקשיים הראייתיים המהותיים שכלולים בקונסטרוקציה הבדויה של כתב האישום.

"בפרשה זו ננקטה גם אכיפה בררנית שקופה ובוטה, כאשר כל העבירות הפליליות שבוצעו במשך השנים נגד עיתון 'הפלס' – הושתקו. זאת למרות הגשת תלונות רבות מגובות בראיות, שלא זכו לכל התייחסות. בכלל זה גם הצעד החריג של הפעלת מונופול וקרטל דורסני שהטיל חרם מתואם וחסר תקדים, הכרוך בעבירות פליליות על חוקי ההגבלים העסקיים. כל העבירות הללו שנעשו לעין השמש ובוצעו באופן סידרתי ע"י מתנגדי הפלס, לא נחקרו כלל, למרות הראיות הברורות שהיו לנגד עיניהם של גופי האכיפה. יד נעלמה דאגה לעודד את כל המתנכלים לעיתון ולהעניק להם חסינות מהותית, ובד בבד לתפור חשדות שווא וקונסטרוקציה דמיונית דווקא נגד העיתון שנלחם על קיומו מול מתנגדיו האגרסיביים. כל העובדות הללו, שמצטרפות לתמונה מדהימה של מסע יזום ומאורגן לסתימת פיות ולהצרת חופש העיתונות, תוך פגיעה באושיות הדמוקרטיה, יוצגו בפרוטרוט במהלך המשפט וקבל עולם ומלואו".

עיתון הפלס נתי גרוסמן אברהם טריגר שמוליק אלישיב יגאל רווח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 38 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד