י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
סערת סרטון ההסתה • בדיקת 'בחדרי'

איך הגיבו חבריו של לפיד להסתה הפרועה?

אל מול ההסתה הפרועה של חבר הכנסת יאיר לפיד, שמוצב במקום השני ברשימת ׳כחול לבן׳ לכנסת - מרבית חברי הכנסת מסרבים לגנות את ההסתה של לפיד • 'בחדרי חרדים' פנה אל כל חברי סיעת כחול לבן - מלב"ד חכים מתל"ם והודעה לקונית של דוברות המפלגה כולם סירבו להגיב 

איך הגיבו חבריו של לפיד להסתה הפרועה?
שתיקה מסוכנת. גנץ צילום: נועם רבקין פאנטון, פלאש 90

אל מול ההסתה הפרועה של חבר הכנסת יאיר לפיד, שמוצב במקום השני ברשימת ׳כחול לבן׳ לכנסת ואף אמור לכהן במסגרת הסכם רוטציה עם בני גנץ כראש הממשלה במידה ויצליחו להקים ממשלה - מרבית חברי הכנסת מסרבים לגנות את ההסתה של חה״כ לפיד.

׳בחדרי חרדים׳ פנה הבוקר (שני) אל כל חברי מפלגת ׳כחול לבן׳ מלבד חברי ׳יש עתיד׳ - מאחר שידוע מראש כי הם לא יכולים לומר את דעתם כנגד יו״ר מפלגתם שאמור בעוד כמה שנים לשבצם שוב ברשימה לכנסת ה-23 - וביקשנו התייחסות מחברי חוסן לישראל ותל״ם לסרטון האנטישמי של חבר הכנסת לפיד.

'זו ההודעה ששיגרנו לחברי הכנסת: ״שלום רב: ההסתה של יאיר לפיד נמשכת ומחריפה מיום ליום, כשאתמול, בסרטון המדמה קבוצת וואטסאפ בשם "השותפים הטבעיים" - מצייר לפיד, ממנהיגי מפלגתכם, את החרדים כסחטנים - כשהוא מצטט בשמם דרישות מוגזמות הנובעות משנאה תהומית, על גבול האנטישמיות. נשמח לתגובתכם על הקמפיין המוגזם, האם אתם מרגישים איתו בנוח או שמא תרצו לגנותו ולהסתייג ממנו״.

״מובן שסיעת 'כחול לבן' נערכת לניצחון ולכבוש את ראשות הממשלה, אך גם בקמפיין בחירות יש גבולות שלא חוצים, בטח אם אתם חפצים להקים פעם ממשלה יחד עם החרדים. איזה מסר תרצו להעביר היום לציבור החרדי שרואה את דבריו של לפיד מחד, ומנגד שומע על כוונתכם לשתף פעולה ושמפלגתכם תהיה מפלגת השלטון שאמורה לדאוג לעם ישראל כולו. אשמח לקבל את תשובתכם, שכן שתיקתכם תיחשב כהסכמה שבשתיקה לדברים הקשים של מר לפיד כנגד ציבור גדול בישראל - שמיוצג בכנסת עם 16 מנדטים״.

כאמור, מרבית חברי הכנסת התעלמו מפנייתי, ומכך ניתן להסיק כי הם מסכימים עם דבריו של חה״כ לפיד שהחרדים הם אכן סחטנים וכי כל מה שמעסיק אותם זה לקחת את כל הכספים שיש במדינה לטובת הישיבות, למרות שהתקציב מגיע להם בצדק. חלקם הפנו אותנו לדוברות המפלגה - שם העבירו לנו תגובה שמסרבת לגנות את דבריו של לפיד.

וכך נמסר מטעם מפלגת ׳כחול לבן׳: ״האחדות הפנימית וההבנה שיש לקיים שיח מכבד ומכיל, וההבנה שכל חלקי החברה הישראלית פה כדי להישאר ולחיות ביחד - היא שמובילה את קמפיין כחול לבן. הקמפיין אינו נגד מגזר מסוים, אלא מדבר על ראש ממשלת ישראל שנסחט פוליטית. כחול לבן לא מקדמת שיח משמיץ מפלג ומעליב, לא נגד ימניים, לא נגד שמאלניים, לא נגד חרדים ולא נגד ערבים. כולנו חברה אחת״.

בלשכתו של חבר הכנסת משה (בוגי) יעלון הפנו אותנו לדברים שאמר באותה שעה בראיון לגל״צ: ״זה נושא שהוא לא הסגנון שלי ולא של בני גנץ, אנחנו מדברים באמת על אחדות. נפל לו משהו שלטעמי נצטרך לברר אותו בינינו. אנחנו לא בעד שיח של שנאה - לא בין יהודים לערבים, לא בין ימין לשמאל, לא בין אשכנזים למזרחים ולא בין דתיים לחרדים - זה לא הסגנון שלנו. אנחנו באים לאחד. נברר את העניין ביום רביעי״.

'בחדרי חרדים' הוסיף ופנה ליושב ראש המפלגה חבר הכנסת בני גנץ, שבשבועות האחרונים אמר מספר פעמים כי הקשר עם הציבור החרדי חשוב לו מאוד. גנץ אף הגדיל לעשות והגיע לביקור בבני ברק, שם הוא פגש בצעירים חרדים ושוחח עימם בנושאים שעל סדר היום. אלא שכעת הוא מסרב להגיב ולגנות את דבריו הבוטים של יאיר לפיד ובחר למלא את פיו מים.

יאיר לפיד בני גנץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד