י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
טוויסט בעלילה

המתנדבים החרדים חיפשו הילד הגוי ונפלו בפח

הורים לילד לא יהודי בן 4 מבולטימור קיבלו סיוע נרחב מהקהילה החרדית - כמאה מתנדבים נחלצו לחפש את בנם וגרמו לקידוש השם גדול בכלי התקשורת המקומיים • אלא שאז התברר כי הילד מת וכלל לא נעדר

המתנדבים החרדים חיפשו הילד הגוי ונפלו בפח
המתנדבים בפעולה צילום: באדיבות המצלם

מלאקיי לוסון, ילד לא יהודי בן 4 מבולטימור שנעלם, הביא לחיפושים נרחבים אחריו מצד משטרת בולטימור. בשלב מסוים גם הקהילה היהודית נרתמה והצטרפה למאמצי החיפושים: בארגון השומרים ובארגון הצלה שלחו עשרות מתנדבים חרדים וכן למעלה ממאה מתנדבים חיפשו את הילד הגוי.

תיאורו של הילד הופץ בקרב המתנדבים וכולם חיפשו את הילד. כך דיווח האתר Yeshiva world news. על פי משטרת בולטימור הילד נראה לאחרונה במרפסת של סבתו מצד אמו, שדיווחה שהוא נעדר. גם ה-FBI השתתף בחקירת היעלמות הילד. ייתכן כי אנשי סוכנות ניחשו שמשהו לא כשורה.

הרשי קליין, אחד הבכירים בארגוני השומרים והצלה, סיפר כי משטרת בולטימור התקשרה אליהם וביקשה מהם לעזור לה במאמצי הסיוע, ומיד הם קיבלו קרוב ל-100 מתנדבים.

"הרבה מאיתנו אבות, הרבה מאיתנו סבים ויש ילד בן ארבע חסר הגנה. זה מזיז מאד", אמר קליין. יצחק שלייפר, שהצטרף אף הוא לחיפושים, אמר: "אני אב לשני ילדים קטנים, אז כשאתה שומע על ילד נעדר - התגובה שלך היא לעשות כל מה שאתה יכול לעשות כדי לעזור".

וכך הסתובבו שעות ארוכות המתנדבים החרדים לחפש את הילד הגוי וגרמו לקידוש השם גדול. כשבמקביל התקשורת המקומית מסקרת את הפעילות המבורכת.

המתנדבים החרדים נערכים. צילום: באדיבות המצלם

אלא שבמסיבת עיתונאים ביום שבת חשפה משטרת בולטימור כי מלאקיי לוסון בן ה-4 נמצא ללא רוח חיים. על פי המשטרה, לאחר כמה תשאולים עם אמו, אלישיה לוסון. היא הודתה שבנה למעשה מת ולא נעדר.

היא סיפרה לבלשים היכן נמצא גופתו ובשבת, בסביבות השעה 04:45, היא נמצאה לא הרחק מביתו. לוסון ובן זוגה שטיקה לוסון נעצרו. הם הואשמו בהזנחה וגרימת מוות. גופתו של מלאקיי הועברה למרכז רפואי, שם תתבצע נתיחה שלאחר המוות שתקבע את סיבת המוות המדויקת, ואחר כך ייקבע מה הם הסעיפים בהם יואשמו ההורים.

גופת הנער נמצאה במזבלה ליד בית סבתו. לטענת הרשויות לגופה היו "סימני פציעה ברורים", אך מפקד המשטרה לא פירט את סוג הפצעים שהילד סבל מהם. עדיין לא ברור האם ההורים יואשמו בדיווח כוזב, מה שהביא את המתנדבים להוציא כספים רבים לחיפושים שהתבררו בדיעבד כמיותרים.

בולטימור מתנדבים חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד