י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
בצל ההסתה של ליברמן ולפיד

דובר הח"כית הפתיע: כך אבי קיבל הזדמנות פז בלב בני ברק • צפו

בצל ההסתה הגוברת נגד הציבור החרדי מצדם של ליברמן - יליד מולדובה ולפיד, דוברה של חברת הכנסת מיכל שיר מהליכוד מספר ל'בחדרי חרדים' על קורותיו של אביו מאז עלה ממולדובה לישראל וחווה קשיי התאקלמות בגלל מחסום השפה והמוזיקאי החרדי נתן לו הזדמנות יקרה

דובר הח"כית הפתיע: כך אבי קיבל הזדמנות פז בלב בני ברק • צפו
סמסון (שמשון) קמלמכר צילום: באדיבות המצלם

על רקע ההסתה הגוברת נגד הציבור החרדי, גיא קמלמכר, דוברה של חברת הכנסת מיכל שיר מהליכוד סיפר בחשבון הטוויטר על אביו, וכך כתב:

‏סיפור של אחד למיליון. שנות ה-90, עלינו לארץ כמה שנים בודדות לפני כן. אבא שלי לא ידע מילה בעברית אבל דיבר יידיש שוטפת עוד מבית הוריו. בזכות היידיש הצליח אבא שלי, מוזיקאי צעיר ועולה חדש ממולדובה - למצוא עבודה כמתופף בלב הקהילה החרדית בבני ברק.

גיא קמלמכר

בשיחה ל'בחדרי חרדים' אומר שמשון, אביו של גיא, כי הוא היה המתופף של הזמר והמוזיקאי האגדי שלמה ברונר. שמשון היום בן 66 עדיין מתופף, עדיין פעיל בתחום המוזיקה. כשהוא הגיע לארץ בשנות התשעים, לא הייתה לו עבודה בגלל קשיי השפה, ובדיוק המוזיקאי שלמה ברונר חיפש מתופף ונגינה - שהיא שפה בינלאומית - אינה דורשת ידע של שפה וכך הוא עבד שנים ארוכות עם שלמה ברונר ועד היום שניהם מופיעים יחד בהקפות שניות מידי שנה.

סמסון (שמשון) קמלמכר

גיא מספר כי אין להם הרבה תמונות מהאבא בחתונות, "כמעט לא צילמו את התזמורת באותה תקופה, היה כל כך יקר התמונות, חבל שאין לנו יותר תמונות".

בנו גיא שמוכר מאד ברשת הטוויטר ויודע להגן בצורה מושלמת על הסביבה הקרובה אליו, אומר כי "הסיפור פה מטורף, תבינו את הסיטואציה, אבא שלי היה עולה חדש ממולדובה, לא דיבר מילה בעברית, מילה, ודווקא בבני ברק הוא הרגיש בבית בגלל שבבני ברק כולם דיברו יידיש, אפילו הילדים הקטנים "דה קינדרלכט" דיברו".

"אבא שלי הסתובב שם כמו בעיר ילדותו, כל בעלי החנויות והרבנים הכירו אותו וזה היה תענוג להיות שם לידו כילד. דווקא עכשיו על רקע ההסתה שאנו עדים לה כלפי הקהילה הנפלאה הזאת, קשה לשבת בצד מנגד ולראות את הדברים. דווקא לנו, כיוצאי בריה"מ לשעבר, יש אחריות להציג את הדברים כפי שהם ולהגיד את האמת על הציבור הנפלא הזה".

סמסון (שמשון) קמלמכר עם רבה הראשי של רוסיה

אבא שלי ביקש למסור שהוא מקווה ששמוליק ברנר קורא את הכתבה, והוא מודה לו מאוד על העזרה והחיבוק החם שנתן לו בימים המורכבים של הקליטה בארץ ישראל. שמוליק ברנר הוא צדיק אמיתי שעוזר לאנשים בסתר ללא רצון בתמורה או הכרה. אדם ענק.

שמואל ברונר מולדובה מיכל שיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד