י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
אדמו"רים רבים המריאו

רכשו השטח בבישטנא עבור ה'הכנסת אורחים'

התרגשות שיא בנדבורנה ובקרב אלפי צאצאיו של ר' מרדכל'ה מנדבורנה, לרגל רכישת שטח גדול עבור הכנסת אורחים בעיירה בישטנא שבאוקראינה

רכשו השטח בבישטנא עבור ה'הכנסת אורחים'
העיירה בישטנא באוקראינה צילום: באדיבות המצלם

בקרב צאצאי בית נדבורנה קיימת התרגשות גדולה לרגל רכישת שטח גדול בעיירה בישטנא שבאוקראינה, שם ייבנה בניין הכנסת אורחים בסמוך לציון מייסד השושלת - האדמו"ר רבי מרדכי מנדבורנה זי"ע. 

ציונו של האדמו"ר רבי מרדכל'ה מנדבורנה זיע"א הטמון בעיירת בישטנא שבאוקראינה, מפורסם בחצרות נדבורנה וקרעטשניף צאצאיו כמקום סגולה לטוס לציונו דווקא בתשעת הימים.

בחייו הבטיח ר' מרדכל'ה שאת הקוויטלא'ך "הקשים" יביאו אליו בתשעת הימים והוא יפעל ישועות. גם אחרי פטירתו - וכך מובא בשם הרבי בעל ה'דבר חיים' מנדבורנה זצ"ל, ובעשור אחרון נפוצה הסגולה וקיבלה תוקף והתפשט המנהג לעלות לציונו בתשעת הימי ולהעתיר לישועה, ואכן, החסידים שנסעו למקום ראו ישועות בחוש, והדברים התפרסמו. 

האדמו"ר מנדבורנה זצ"ל בהדלקת הנר בציון

החסידים משתדלים להגיע בתאריך ב' אב, המכוון כנגד היום הראשון של חג הסוכות שזה יום היארצייט של האדמו"ר זצ"ל, אבל נוהגים להיות שם כל תשעת הימים. 

כעת התבשרו החסידים על שטח שנקנה ועליו יבנו חדרי שינה להכנסת אורחים חדר אוכל ומטבח רחב ידיים שיכיל כ-30 חדרים חדשים בנוסף לבניין שקיים בסמוך לציון. 

ל'בחדרי חרדים' נודע כי מלבד הבנשקי"ם והחסידים, המריאו גם אדמו"רים רבים שיצאו יחד עם החסידים לשהות במקום, האדמו"ר מביטשקוב שהה במשך השבת אחרונה פרשת מסעי יחד עם קבוצה מחסידיו במקום, האדמו"ר מקרעטשניף סיגעט שיצא גם הוא יחד עם חסידיו למסע הקודש עלה אתמול, וכן הבוקר יצא האדמו"ר מקרעטשניף ירושלים וישתטח היום על קברו, האדמו"ר משאץ השוהה בקרעסטיר גם הוא צפוי לעלות לשתטח עלו קברו, האדמו"ר מזוטשקא אמסנא שצפוי לחתן את בנו בחודש אלול הבעל"ט יצא ביום רביעי למסע הקודש וישטח על קברו.

האדמו"ר ממעזבוז' יצא אף הוא ביום חמישי עם קבוצה מחסידיו וישהה במקום עד לאחר תשעה באב יצוין שלראשונה שוהים במקום מניין בצום תשעה באב.

במקום כאמור, צוות של הכנסת אורחים חינם בהנהלת הרה"ח ר' יוסף דב בורד מחסידות נדבורנה הדואג ללינה ואוכל ומקווה במשך 24 שעות בימי התשעת הימים בפרט וכל השנה.

ביטשנא נדבורנה הכנסת אורחים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד