ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
אכיפה בררנית

בפלג מאשימים: כתב האישום; ניסיון השתקה

מקורבים לעיתון הפלס יוצאים למתקפה חריפה נגד גורמי האכיפה שהגישו היום כתב אישום נגד שורה של בכירים בפלג הירושלמי • "נגד העיתון בוצעו פשעים שהושתקו"

בפלג מאשימים: כתב האישום; ניסיון השתקה
פלאש 90

בעקבות כתב האישום החמור שהוגש היום, גורמים בפלג הירושלמי ומקורבים לעיתון הפלס יוצאים למתקפה חריפה ומאשימים את גופי האכיפה ב"צעדים חריפים וחסרי תקדים בעולם הדמוקרטי, בניסיון להשתיק את פעילותו של העיתון", וטוענים כי מדובר בכתב אישום חסר בסיס עובדתי.

בפלג הירושלמי אף האשימו את המשטרה והפרקליטות ב"אכיפה בררנית שקופה ובוטה", זאת לנוכח העובדה כי נגד עיתון הפלס בוצעו פשעים רבים שדווחו במשטרה, אך לא נעשה בעניינם דבר.

בהודעה שפרסמו היום בפלג, טוענים כי "כתב האישום ש'נתפר' נגד עיתון הפלס נשען על כרעי תרנגולת, ומבטא עליית מדרגה בנסיונות הסידרתיים להשתיק קולו של עיתון בישראל. הצהרות ברורות ופומביות של גורמי שלטון וגופי אכיפה, ערב החקירות היזומות נגד אנשי הפלס', הבהירו כי יש לעשות מעשה כדי להעניש את העיתון המביע עמדות ייחודיות בענייני דת ומדינה. אותם גורמים הסבירו כי בשל הקושי להטיל באופן ישיר מגבלות על חופש הביטוי, יחפשו דרכים להציק לעיתון בדרכים יצירתיות אחרות, תוך שימוש בגופי האכיפה".

"בנוסף לנסיונות לפגוע בתשתית הפיננסית של העיתון ולהטיל עליו תו של נידוי והחרמה, פעלו גופי האכיפה בצעדים חריגים וחסרי תקדים בעולם הדמוקרטי, עד כדי נסיון להשתיק פעילותו של עיתון יומי באמצעות החרמת כל הציוד המערכתי ומעצרם של עורכיו. מדובר בפגיעה זדונית ומכוונת בחופש העיתונות, בדרכים שלא היו מביישות משטרים רודניים הפועלים לסתימת פיות של מתנגדי השלטון. החומר המלא והתיעודים המרשיעים בעניין זה יובאו במהלך המשפט ויוצגו קבל עולם ומלואו".

עוד אמרו בפלג כי "המשאבים הרבים שהושקעו בחקירות אינטנסיביות הניבו בסופו של יום כתב אישום חסר בסיס עובדתי, היוצר יש מאין 'קשר' דמיוני, שנשען על השערות ספקולטיביות ועתיד לקרוס כמגדל קלפים. לא בכדי נעשה בפרשה זו שיהוי כה ממושך וכתב האישום הוגש בתום התלבטות של יותר משנתיים לאחר סיום החקירה, ולמעלה משנה לאחר תום השימועים שחשפו את הקשיים הראייתיים המהותיים שכלולים בקונסטרוקציה הבדויה של כתב האישום".

"בפרשה זו ננקטה גם אכיפה בררנית שקופה ובוטה, כאשר כל העבירות הפליליות שבוצעו במשך השנים נגד עיתון 'הפלס' – הושתקו. זאת למרות הגשת תלונות רבות מגובות בראיות, שלא זכו לכל התייחסות. בכלל זה גם הצעד החריג של הפעלת מונופול וקרטל דורסני שהטיל חרם מתואם וחסר תקדים, הכרוך בעבירות פליליות על חוקי ההגבלים העסקיים. כל העבירות הללו שנעשו לעין השמש ובוצעו באופן סידרתי ע"י מתנגדי הפלס, לא נחקרו כלל, למרות הראיות הברורות שהיו לנגד עיניהם של גופי האכיפה. יד נעלמה דאגה לעודד את כל המתנכלים לעיתון ולהעניק להם חסינות מהותית, ובד בבד לתפור חשדות שוא וקונסטרוקציה דמיונית דווקא נגד העתון שנלחם על קיומו מול מתנגדיו האגרסיביים".

לסיום אמרן כי "כל העובדות הללו, שמצטרפות לתמונה מדהימה של מסע יזום ומאורגן לסתימת פיות ולהצרת חופש העיתונות, תוך פגיעה באושיות הדמוקרטיה, יוצגו בפרוטרוט במהלך המשפט וקבל עולם ומלואו".

עיתון הפלס מועצת העיתונות הפלג הירושלמי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד