י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

עיריית ירושלים השיקה את הפרוייקט לשיקום גאולה

במסיבת עיתונאים מיוחדת הוצגו עיקרי התוכנית לשיפור מצבה של השכונה • ברקת: "התוכנית תבוצע בהתאם לצרכיהם של התושבים" • דייטש: "ההשקעה חסרת תקדים"

עיריית ירושלים השיקה את הפרוייקט לשיקום גאולה

במפגש מיוחד של נציגי צמרת העירייה, נציגי חברות הבת העירוניות ונציגי התקשורת, השיקה עיריית ירושלים את פרויקט עבודות התשתית המקיפות לאורך רחוב מלכי ישראל. כשהיא חושפת מודל עבודה חדשני ומשולב, שיבוצע לראשונה בפרויקט התשתיות הנוכחי לחידוש ושדרוג כל מערכות התשתיות האזורי: החשמל, המים והביוב, לצד שיפור ותכנון מחודש של מערך התחבורה ותשתית הכבישים במרחב.

במפגש שהתקיים באולם מועצת העיר בהשתתפות הצמרת העירונית, הנהלת החברות העירוניות 'עדן' ו'מוריה', חברת 'הגיחון' הנהלת המע"ר החרדי, ניהול פרויקט שלם, חברת החשמל, נציגי משרד התחבורה, המינהל הקהילתי בוכרים גאולה ונציגות וועד הסוחרים, הכריז ראש העיר ניר ברקת, על היציאה לפרויקט עבודות התשתית במודל חדשני של שיתוף פעולה ופעילות תומכת רחבת היקף, במטרה לאפשר חיים סדירים ותקינים במרחב ההומה של ציר מלכי ישראל, בחידוש התשתיות ושינוי מקיף של מערך התחבורה האזורי.

"העיר ירושלים רואה באזור מלכי ישראל מרכז משמעותי ומרכזי בעיר, אנו מסתכלים לטווח הארוך ומבינים שגאולה שבמשך שנים לא נערכו בה השקעות משמעותיות, חייבת שינוי יסודי של מערך התשתיות להמשך קיום שגרת חיים תקינה במרחב תוך שמירת אופיו הייחודי" אמר ברקת.

בהתייחסות למהלך ביצוע העבודות אמר ראש העיר כי "הניסיון ולקחי שיטות העבודה בעבר ובכלל זה לקחי פרויקט 'הרכבת הקלה' נלמדו, ולראשונה נבנה מודל ייחודי של הליך העבודות בו הוטמעו צרכי התושבים והסוחרים בבסיס התכנית, ננקטו פעולות ליבה להבטחת המשך פעילות מסחרית בציר גם בזמן העבודות, והוקמו מנגנוני מעקב ובקרה ייחודיים לקידום וזירוז הפרויקט.

"היעד הוא המשך קיום חיים סדירים, מינימום פגיעה בתנועה, רציונל תכנוני מורכב המבטיח אופטימיזציה של מינימום פגיעה והמשך פעילות מסחרית רגילה" סיים ברקת.

סגן ומ"מ ראש העיר ואחראי המע"ר החרדי, הרב יוסי דייטש, הציג את פרטי הפרויקט ומודל העבודות וציין כי הפרויקט העבודות הינו כורח לפתרון מצוקה וסבל מתמשך של תושבי האזור: "ההשקעה העירונית בתכנון ובמתווה הביצוע הינה חסרת תקדים וכוללת עוגני תמיכה וייעול משמעותיים, שביצוען בשטח כבר החל, כמו הקמת המע"ר החרדי והטמעה של צרכי התושבים וחיי המסחר בבסיס התכנית".

הרב דייטש ציין את הדגש בשימור אופיו של האזור ללא שינוי בניגוד לדרישות שונות שהועלו במהלך השנים, ואת עבודות התיאום המקיפות שנעשו בפרויקט בין כל גורמי התשתית כולם, יחד עם בניית מהלך רוחבי ומיוחד של זירוז העבודות שיתבצעו ברצף, הקמת פורום של כלל הגורמים שיתכנס מידי שבוע באתר העבודות, פתרונות נגישות וחנייה, ועוגני הפעילות לחיזוק ושימור פעילויות המסחר ושגרת התושבים במהלך ביצוע העבודות.

חבר מועצת העיר ומחזיק תיק תחבורה ציבורית הרב שלמה רוזנשטיין ציין את עומסי התנועה החריגים בציר המשפיעים על האזור כולו מה שחייב פתרון כולל, כאשר התכנית המחודשת מקיפה את מכלול האלמנטים הבטיחותיים להסדרי התנועה. "הפתרון המוצע משתלב בכלל השינויים במערך התחבורה בעיר ויכלול שינוי ותכנון מחודש של שטחי המדרכה והמיסעה, מה שיאפשר זרימת תנועה בטוחה ורציפה, יחד עם בטיחות אופטימאלית להולכי הרגל".

יו"ר סיעת יהדות התורה ומחזיק תיק התשתיות הרב יעקב הלפרין ציין כי לראשונה המסחר באזור ימשיך להתנהל למרות הפעילות. "יחד עם חבריי נעקוב אחר ביצוע העבודות בשטח באופן אישי, בכדי להבטיח ביצוע ויישום מושלם ויעיל".

בהתאם לתכנית יחולק רחוב מלכי ישראל ל-3 מקטעי עבודות שיבוצעו בהדרגה ובמרווחים, כאשר כל מקטע מחולק לאזורי משנה בכדי לאפשר תנועה רציפה במשך כל תקופת העבודות ולאפשר פעילות עסקית רציפה במרחב ומניעת פגיעה בתושבים. מקטע העבודות הראשון יהיה מכיכר השבת ועד רח' הישיבה ויחל באופן מיידי.

במשך כל תקופת העבודות ייחסם נתיב תנועה מרחוב שרי ישראל לכיוון ככר השבת מרח' יעקב מאיר. קווי האוטובוסים העירוניים הנעים מכיוון רח' שרי ישראל לכיוון ככר השבת, יעתיקו את מסלולם דרך הרחובות ברנדס - ירמיהו - צפניה - יחזקאל, בעוד תנועת הקווים מכיוון רח' שטראוס ורח' יחזקאל לכיוון רחוב שרי ישראל, תימשך כסדרה.

בסיכום הישיבה, הביע ראש העיר את הערכתו לצוות ההיגוי המורכב ולאחראי המע"ר הרב יוסי דייטש המרכז את הפרויקט כולו, לוועד הסוחרים, להבטחת שכונת גאולה כנגישה ובטוחה בשירותי התשתית והסדרי התחבורה.
ירושלים עיריית ירושלים שכונת גאולה תשתיות עבודות פיתוח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד