י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
בעיצומה של השבת

היהודים הותקפו בליבה של השכונה החרדית

שני נערים יהודים חובשי כיפה התהלכו בשבת בצהריים בלב השכונה היהודית בטורונטו - קנדה והותקפו על רקע אנטישמי כשאחד מהם סופג אגרוף בפניו • "סומכים על כך שאכיפת החוק תתן לו את תשומת הלב הראויה"

היהודים הותקפו בליבה של השכונה החרדית
תקיפת יהודי בברוקלין צילום: צילום מסך

ארגון "בני ברית קנדה" הביע אתמול דאגה לאחר ששני נערים יהודים חובשי כיפה הותקפו בלב הקהילה היהודית באזור טורונטו - קנדה.

התקיפה התרחשה בשבת אחר הצהריים, כאשר שני נערים חובשי כיפות צעדו בסמוך למרכז הקהילתי גרנט א. וויליאמס בתורנהיל, צפונית לטורונטו.

שני הנערים נתקלו בצעיר שהחל לקלל אותם מאחור. כאשר הנערים היהודים ניסו לעזוב את האזור, הנער נתן אגרוף לאחד הנערים היהודים בפניו והמשיך לעקוב אחריו עם חברו עוד מרחק מה ואז נמלט מהמקום.

שני היהודים לא הצליחו לתעד את האירוע מכיוון שהוא התרחש בשבת, ולא היה פלאפונים, אחד הקורבנות ביקר במרפאת חירום אזורית לטיפול בפציעותיו, כך נאמר בהצהרה של ארגון בני ברית.

ביום ראשון האחרון שוחחו נציגי "בני ברית" עם אחד הקורבנות והוריו, והם קיבלו את אישור המשפחה לטפל בתקיפה מול הרשויות, יחידה לפשעי שנאה של המשטרה האזורית בודקת כעת את האירוע.

מיכאל מוסטין, מנכ"ל של בני ברית קנדה, אמר כי "מדובר באירוע חמור ביותר, ואנחנו סומכים על כך שאכיפת החוק תתן לו את תשומת הלב הראויה לו".

"לא ייתכן שמשפחות יהודיות יחששו לשלוח את ילדיהן לפארק בשכונה מאד יהודית ביום בשבת". הוסיף.

התקיפה בשבת הגיעה יום לפני תקיפה אחרת, כזכור כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', ביום ראשון האחרון, התרחשה תקרית אנטישמית מצד נהג מונית מקומי, שחסם דלת של מוסך תת-קרקעי בבניין דירות.

נהג מכונית חובש כיפה שעבר במקום, צפר לנהג המונית כדי לאותת לו שהוא צריך להתרחק מהדלת. נהג המונית ראה את הכיפה של הנהג שעל ראשו וצעק: "אני לא אזוז למען אף יהודי חלאה", ואף איים להרוג את הנהג היהודי.

לאחר מכן ניסה הקרבן לצלם את מספר המונית כדי להגיש תלונה. בשלב זה הנהג יצא ממכוניתו והכה את היהודי שוב ושוב, תוך שהוא צעק אמירות אנטישמיות. האירוע הסתיים רק כשפקח חנייה התערב.

גם הטלפון של הקרבן נופץ והוא פונה לבית חולים מקומי, נהג המונית פגע באשה שהתערבה.

תקיפות אנטישמיות אנטישמיות קנדה טורונטו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד