ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
סערת סרטון ההסתה

חה"כ לפיד מסרב להתנצל; ראש הממשלה תוקף: "נימה אנטישמית"

בצל הסערה הגדולה שקמה בעקבות הסרטון הבוטה בו מציג יאיר לפיד את נציגי הציבור החרדי בכנסת ובממשלה כאנשים בעלי תאבת בצע הרוצים לעשוק את קופת המדינה, ראש הממשלה בנימין נתניהו משגר הודעה בה הוא מכנה את דבריו של יאיר לפיד כבעלי נימה אנטישמית

חה"כ לפיד מסרב להתנצל; ראש הממשלה תוקף: "נימה אנטישמית"
בנימין נתניהו ויאיר לפיד כשר אוצר צילום: Marc Israel Sellem, פלאש 90

הסערת שקמה בעקבות הסרטון של מפלגת 'כחול לבן' שפרסם חבר הכנסת יאיר לפיד ובו הוצגו החרדים כסחטנים - יאיר לפיד מסרב להתנצל וראש הממשלה מנגד, יוצא באופן חריג לטובת החרדים כשתוקף את לפיד.

בהודעה ששיגר ראש הממשלה בנימין נתניהו נכתב; "ההסתה של המועמד לראשות הממשלה יאיר לפיד, המנוסחת בנימה אנטישמית, מוכיחה פעם נוספת מדוע אסור לתת ליאיר לפיד להיות ראש ממשלה. רק ליכוד גדול ימנע ממשלת שמאל מסוכנת וחסרת אחריות בראשות יאיר לפיד וגנץ".

כאמור, חבר הכנסת יאיר לפיד התייחס בשעה האחרונה לסרטון ולסערה סביבו, אך סירב להתנצל ואמר כי "אני רואה שהעסקנים החרדים זועקים "אנטישמיות!" על סרטון הווטסאפים שהעליתי כאן . אני בחברה טובה. הם קראו "אנטישמי" לאלוף אלעזר שטרן, יהודי שומר תורה ומצוות. הם קראו "אנטישמים" לרוב יהודי ארה"ב, מיליוני יהודים חמים ואוהבי ישראל".

"הם קראו "אנטישמים" לאנשי מערכת הביטחון שהעזו לפעול למען גיוס חרדים. הם קראו "נאצים" לשוטרים שעושים את עבודתם. לשר המשפטים אוחנה הם קראו "מחוקק התועבה". לי קראו כבר "עמלק, אנטישמי, צורר, רשע ושטן" (רשימה חלקית מאוד). עמלק, למי שלא מכיר את הסלנג, הוא מי שצריך להשמיד אותו ואת זרעו אחריו. כן, הכוונה לילדים שלי".

לפיד הוסיף וכתב "אני לא זוכר שמישהו הזדעזע במיוחד כשכתבו את כל זה בעיתונות החרדית וצעקו את זה מעל בימת הכנסת. יש אגב הבדל אחד עקרוני בין סרטון הווטסאפים שלנו למה שהם כתבו. הסרטון הוא בדיחה (על חשבון ביבי בכלל). את דברי ההסתה החמורים שלהם הם אמרו ברצינות גמורה".

"אלה שמסיתים בלי חשבון, צועקים "הסתה!", אלה שמובילים שיח של שנאה, צועקים "שנאה!" לא יעזור להם. אין לי שום כוונות לקבל הטפות מוסר מאנשים שלא מפסיקים לקלל ולהשמיץ. אין להם בעלות על היהדות, ואני לא מקבל מהם הוראות מה מותר לי ומה אסור לי להגיד", הבהיר לפיד.

אנטישמיות יאיר לפיד בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד