י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
רפורמה במדיניות הנשק

בעקבות הטבח: טראמפ שוקל רפורמה במדיניות הנשק

בעקבות מעשי הטבח טראמפ הציע רפורמה במדיניות הנשק, אך התנה זאת ברפורמה במערכת ההגירה • מקסיקו תדרוש הסגרה של הרוצח במידה ויהיה צורך • מתחילת השנה לפחות 125 נרצחו בארה"ב בעשרות מעשי טבח דומים

בעקבות הטבח: טראמפ שוקל רפורמה במדיניות הנשק
הנשיא טראמפ צילום: רויטרס

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ הציג היום הצעה חדשה שתגביל את הפיקוח על כלי הנשק, אך התנה זאת ברפורמה במערכת ההגירה. בשיחה עם כתבים אמר טראמפ כי "האלימות הזו חייבת להפסיק, ואנחנו הולכים לטפל בזה. בעיה נפשית היא זו שהובילה את מבצעי הטבח לעשות את מעשיהם". עוד הוסיף טראמפ, כי בדיון משותף עם ה-FBI, חברי קונגרס והתובע הכללי, הוא הורה להוריד את הדגלים לחצי התורן כאות אבל על מעשי הטבח בארה"ב ביומיים האחרונים.

גם בתו של הנשיא, איוונקה טראמפ צייצה היום כי "עליונות לבנה, כמו כל צורות טרור אחרות, היא רוע שיש להשמיד. בזמן שאומתנו בוכה על אובדן החיים חסר האונים באל פאסו, טקסס ודייטון, אוהיו, ומתפללת למען הקורבנות ואהוביהם, עלינו להרים את הקול גם בדחיית מעשי השנאה, הפחד והאלימות המרעימים האלה".

מוקדם יותר אמר נשיא מקסיקו, אנדרס מנואל לופס אוברדור כי מניין ההרוגים המקסיקנים באל פאסו עלה משלושה לשישה, וכי האירוע מוכיח את דבריו ש"בעיות חברתיות לא צריכות להיפתר באמצעות שימוש בכוח או על ידי הפצת שנאה".

שר החוץ של מקסיקו מרסלו אברארד אמר הלילה כי הטבח באל-פאסו הוא מעשה טרור נגד המקסיקנים בארצות הברית. בנוסף, הוא קרא לוושינגטון לפעול להגבלת הגישה לכלי נשק, ולהביע עמדה ברורה בנוגע לפשעי שנאה. בנוסף הוא אמר, כי מקסיקו תבקש, במידת הצורך, הסגרה של אחראים לירי, ותשקול לנקוט בצעדים משפטיים בעקבות הירי.

כזכור, במוצאי שבת אירע טבח המוני בעיירה אל פאסו שבטקסס, על ידי בחור שטען כי "רצה להרוג כמה שיותר מקסיקנים". בטבח נהרגו 32 בני אדם.
יום למחרת בחור נוסף פתח במסע ירי בדייטון והרג תשעה בני אדם.

מאז תחילת 2019, נהרגו בארה"ב לפחות 125 בני אדם בלמעלה מ-20 אירועים כאלו, ועוד מאות נוספים נפצעו.

דונאלד טראמפ איוונקה טראמפ טבח המונים מקסיקו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד