י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

מליקווד לרחובות: מאמץ חוצה יבשות להצלת הישיבה

משגיח ישיבת ליקווד הגאון הצדיק רבי מתתיהו סלומון יוצא במכתב נדיר ומיוחד למען ישיבת 'מאור התלמוד' ברחובות שנלחמת בימים אלה על המשך קיומה: "על אף שהיה בזמן האחרון הרבה עניני צדקה וריבוי תורה, מכל מקום מעיד אני כי הצלת הישיבה הק' הנ"ל, והנהלתה החשובים שליט"א, הרי היא צדקה שלימה בתכלית הנקיות שנדיר למצוא כמותה, וכמה מצוות דאוריתא נתאחדו בה"

מליקווד לרחובות: מאמץ חוצה יבשות להצלת הישיבה
הג"ר מתתיהו סלומון צילום: שלום קורן

משגיח ישיבת ליקווד הגאון הצדיק רבי מתתיהו סלומון יוצא במכתב נדיר ומיוחד אותו הוא פותח במילים, "בסערת לב ונפש באתי בזה על דבר שאינו נותן לי מנוח", למען ישיבת 'מאור התלמוד' ברחובות שנלחמת בימים אלה על המשך קיומה ויצאה במגבית חירום בימים שלישי ורביעי השבוע.

"באשר ידיד נפשי רעי כאח לי ממש הגאון נפש נקי וצדיק ראש הישיבה רבי חיים זליבנסקי זצ"ל ייסד ובנה את הישיבה הקדושה "מאור התלמוד" בעיר רחובות יחד עם שותפיו ידידי ה"ה ראש הישיבה הגאון רבי אברהם יצחק הכהן קוק שליט"א ואחיו הגדול נשיא הישיבה הגאון רבי שמחה הכהן קוק שליט"א מרא דאתרא".

הגר"מ מתייחס למצב הכלכלי בתקופה האחרונה המונח על כתפיה של הרבנית זליבנסקי, "הנה ידוע שעול הכספים בניהול היום יומי מונח גם על הרבנית עזרתו בחיים של רה"י הגר"ח זצ"ל, הנושאת בכתף בתבונה ובהשקט, בנאמנות שאין לשער".

לתרומות ולצפיה בנתונים בזמן אמת, הכנסו לכאן>>>

מכתב מרן המשגיח • קרדיט: יח"צ

מרן המשגיח מוסיף כי אם היה ביכולתו, היה מגיע לישראל בכדי לסייע במגבית, "ועתה שהוכרחה ההנהלה לצאת בפרסום ובקמפיין, הנני יודע היטב כי הגיעו מים עד נפש כפשוטו, וברור לי שאם היה בכוחי הייתי מגיע לארץ ישראל להעיד ולגלות חומר הענין, והנני קורא לאחב"י היקרים אנא העירו רגשת לבכם ותרמו בנפש חפצה, ומבקש אני מה שלא הורגלתי בו, שכל מי ששומע בקול דברי חכמים יקח חלק  גדול בהצלת הישיבה הק'". 

לסיום מוסיף הרב סולמון כי מדובר במצוות צדקה מיוחדת, למרות ריבוי המגביות לאחרונה בארץ ישראל. "והנה על אף שהיה בזמן האחרון הרבה עניני צדקה וריבוי תורה, מכל מקום מעיד אני כי הצלת הישיבה הק' הנ"ל, והנהלתה החשובים שליט"א, הרי היא צדקה שלימה בתכלית הנקיות שנדיר למצוא כמותה, וכמה מצוות דאוריתא נתאחדו בה.  אשרי השומע ויתברך בכל הברכות מאדון השלום מנאי המתפלל ממעמקי ליבי להצלחת המגבית והתורמים".

מחר יפתח למשך מ 48 שעות בלבד מגבית החירום להצלת הישיבה הק' מעול החובות האדירים שהשתרגו על צווארה, לקראת ימי ההתרמה המיוחדים בימי שלישי ורביעי השבוע, כאשר בכל אוהלי התורה ניכרת התלכדות ודאגה חסרת תקדים למען הצלתה של ישיבת 'מאור התלמוד' ברחובות, שהפכה למאור הגדול לעיר ולסביבותיה כאבן פינה בכתרה של תורה בארץ הקודש.

לתרומות ולצפיה בנתונים בזמן אמת, הכנסו לכאן>>>

הרב מתתיהו סלומון מאור התלמוד רחובות מאצ'ינג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד