י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
חשיפת 'בחדרי'

נשיא המועצת מגבה; חה"כ גפני תוקף • צפו

לאחר שראש עיריית פתח תקווה, רמי גרינברג, קיבל גיבוי מוחלט מנשיא המועצת הגר"ש כהן בנוגע למאבקו חסר הפשרות בסמינר הילדסהיימר בעיר שמפלה באופן בוטה בנות ספרדיות, חה"כ משה גפני תוקף את ההוראה שנתן נשיא המועצת לראש העיר ותומך במדיניות האפליה של הסמינר • צפו

נשיא המועצת מגבה; חה"כ גפני תוקף • צפו
הגר"ש כהן / משה גפני צילום: פלאש 90

מאבקו של ראש עיריית פתח תקווה נגד המוסד המפלה נמשך: לאחר ש'בחדרי חרדים' חשף כי ראש העיר רמי גרינברג ביטל את רישיון הסמינר המוכר בעיר בעקבות אפליית הבנות הספרדיות - גפני מוסיף לתקוף ומעניק תמיכה נחרצת למנהל המוסד הרב הילדסהיימר.

בתיעוד שהגיע לידי 'בחדרי חרדים', נשמע יו"ר דגל התורה חה"כ משה גפני אומר בכינוס סמינרים שנערך היום (שני) כי "יש הוראה של גדולי התורה אצלנו וזה ברור לגמרי שלא יכולים להתערב לנו לקבל תלמידות - הם יתקבלו רק על פי המערכת החינוכית באותו מוסד".

"אני על כל פנים גם מבקש מהרב הילדסהיימר לקבל המון בנות, אני והעוזרים שלי, ואפילו לנו הוא לא מקשיב ואינו עושה את מה שאנחנו מבקשים, אבל אנחנו עומדים מאחריו", הוסיף חבר הכנסת גפני כשהוא לא מתייחס לעובדה כי הרב הילדסהיימר אינו מקבל עשרות בנות ספרדיות בעיר באופן מפלה ובוטה.

גפני אף תקף את ראש העיר רמי גרינברג ואמר כי "ראש העיר שמכהן באופן זמני, לא יכתיב לנו. אנחנו מכירים ראשי ערים שכיהנו באופן זמני והיום הם כבר לא נמצאים יותר. המוסד המפואר הזה שנמצא בפתח תקווה כבר שנים רבות, לא יפגע. אנחנו מברכים אותך שכל מי שיקום עליך, לא יצלח".

כזכור, לפני כשבועיים עלה ראש העיר רמי גרינברג למעונו של נשיא המועצת הגר"ש כהן ושטח בפניו את הנושא. הגר"ש כהן גיבה את ראש העיר באופן נחרץ במאבקו מול סמינר הילדסהיימר ואמר "אל תירא ואל תחת ושהשם יהיה בעזרך".

לאחר שגרינברג תיאר בפניו את הפעולות שנקט במאבק נגד אפליית הבנות הספרדיות, בירר חכם שלום אם מנהלי הסמינר יישמעו לראש העיר. כששמע כי לא תהיה בפניהם ברירה אחרת ויחויבו לקבל את הבנות הספרדיות, הביע חכם שלום בתקיפות את פליאתו - "אז למה לא?".

אחד הנוכחים שאל, עד כמה ראש העיר צריך להילחם נגד אפליית הבנות הספרדיות. ראש הישיבה השיב: "עד כמה שהוא יכול".

בנוסף, הבוקר התייחס חבר הכנסת מיכאל מלכיאלי לסערה סביב ראש העיר גרינברג ולמתקפה של חבר הכנסת גפני ואמר בראיון כי "כל מה שעושה ידידי הרב אוריאל בוסו בעיר פ"ת, הכל נעשה על דעת רבותינו. כל המטיל בכך ספק - מתנהג בפטרונות, ואינו מקבל את העובדה שיש לנו גדולי דור שלנו ועל פיהם אנו פועלים"


לדבריו, "אין לאף אחד סמכות להטיל כל ספק בעובדה שש"ס שותפה בכירה בניהול העיר בפ"ת. הרי רשימת הערים עם חילולי השבת בהן יושבת דגל התורה היא ארוכה, אני לא מדבר על בית שמש שם הם נטלו בחלק בהדחת ראש עיר מכהן".

מלכיאלי הוסיף, "ישבתי עם ראש העיר מר גרינברג, כל הדברים שמפורסמים לא ממש מדויקים לשון המעטה. אני מציע לחבריי בדגל להבין ולהפנים שהפסידו בפ"ת, כמו שאנחנו הפסדנו בחיפה, זו פוליטיקה וזה בסדר גמור".

נשיא המועצת סמינר הילדסהיימר רמי גרינברג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד