י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

"האבא שמע את הבשורה המרה ואמר: ה' נתן וה' לקח"

שכונת רמות שרויה באבל מאז נודע על טביעתו של הבחור פנחס אליהו מרקובסקי ז"ל • יו"ר 'איחוד הצלה', שבישר למשפחה על האסון, משחזר ל'בחדרי חרדים' את ההלם והצער

מפנים את גופת הבחור
מפנים את גופת הבחור



בבית משפחת מרקובסקי בשכונת רמות ד' בירושלים, מתקשים לעכל את העובדה שפנחס אליהו, בנם בן ה-15, לא ישוב יותר הביתה. בכיות בני המשפחה נשמעות כאזעקה עולה ויורדת והבית כולו בהלם מוחלט.

בשעה 13:31 נמסר הדיווח הראשוני לכוחות ההצלה על נער כבן 15 שנמשה מהמים, לאחר שטבע בבריכות המשקפיים בנחל הזוויתן שברמת הגולן. כל האפשרויות להצילו בוצעו, אך לבסוף נאלץ רופא לקבוע את מותו.

מרקובסקי, תלמיד ישיבת 'נתיבות יעקב', נפרד הבוקר מהוריו, ויצא עם מספר חברים ואביו של אחד מהם לטיול בצפון הארץ. על פי התכנון, הם היו אמורים לשוב הביתה עוד הערב, בתום טיול ארוך שתוכנן בקפידה ובאופן אחראי.

אך בניגוד לכל התוכניות נחתה הגזירה על בני המשפחה כרעם ביום בהיר.

עוד בנושא:
טרגדיה ב'בין הזמנים': הבחור פנחס אליהו מרקובסקי מירושלים טבע למוות

זאב קשש, יו"ר 'איחוד הצלה', שוהה בבית המשפחה מאז שעות הצהריים, אז הגיע לבשר את הבשורה הקשה להורים ולשאר בני המשפחה.

בשיחה עם 'בחדרי חרדים' הוא מספר על הצורה בה קיבלו ההורים את הבשורה, התחושות והבכי הנורא.

• איך מבשרים בשורה כזו?

"קשה מאוד, אבל אין ברירה, את הידיעה הקשה חייבים להודיע. ישבנו מול הורים שרק הבוקר נפרדו מהבן שלהם באהבה ושמחה, הוא יצא לטייל באופן מסודר יחד עם חבריו ואביו של אחד החברים- והם כעת לא מאמינים שהוא לא יחזור יותר הביתה.

"השכנים והידידים התחילו לשמוע את השמועות ואת הידיעות שכבר החלו לזלוג החוצה. רק בני המשפחה עדיין לא ידעו את הפרטים. בהתחלה הודענו להם שהילד נפצע והוא במצב לא טוב. לאחר שהחלו לעכל את הבשורה שמשהו קרה, סיפרנו להם שלמרות כל הניסיונות הוא השיב את נשמתו לבורא".

• איך הם הגיבו?

"המילים הראשונות של האבא היו: ה' נתן וה' לקח. התגובה הייתה טבעית, לוקח זמן רב לעכל בשורה קשה כל-כך. מנסים כולם לחזק אותם עד כמה שאפשר, הבית מלא בקרובים, רבנים מהישיבה וחברים שבאו להשתתף בצערה של המשפחה".

אחד מחבריו לספסל הישיבה, סיפר בשיחה קצרה על דמותו: "מדובר בבן עלייה של ממש, מתמיד גדול שהיה יושב בסדרים ולא מרפה מלימוד התורה, בעל מידות מיוחדות. אנחנו לא מצליחים לעכל את הבשורה הקשה הזו".

הלוויתו של הבחור יצאה מבית הלוויות שמגר בשעה 20:00 להר המנוחות
מרקובסקי זוויתן בין הזמנים אסון הלוויה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד