י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
ההלוואה, וההבטחה לגן עדן

ויהי לפלא: הנגיד החסיד נטמן עם שטר בידו

מעשה מופלא: החסיד הישיש שמורו ורבו הבטיח לו גן עדן בגלל הלוואה גדולה, נטמן עם שטר ההבטחה בידו • 'בחדרי חרדים' עם הסיפור המלא 

ויהי לפלא: הנגיד החסיד נטמן עם שטר בידו
אהל אדמו"רי בית באבוב בניו גרז'י צילום: באדיבות המצלם

לפני שבוע הסתלק לבית עולמו החסיד הישיש ר' יענקל קמפלר ז"ל, מחשובי וזקני חסידי באבוב. הוא נפטר בשם טוב ובשיבה טובה בגיל 92.

במהלך הקבורה אירע דבר מעניין, בעת שהורידו את גופתו לקבורה, הכניסו אנשי החברה קדישא פתק בידו של המנוח וכך הוא נטמן.

אחד מאחייניו כתב וסיפר לחסידים את אשר אירע והדברים הגיעו לידי 'בחדרי חרדים', "ראיתי בקבורה שאחרי שהשכיבו אותו בקבר, החברא קדישא שמו לו ביד איזה שטר: לפלא המעשה שנגלה לעיני שאלתי אח"כ מאי האי? כאן מתברר שהשטר הוא משום מעשה שהיה עם הרבי הקודם מבאבוב המהרנ"צ ר' נפתולצ'ה, שהוא היה משך השנים אחראי על הכספים של המוסדות עוד קודם שמונה לאדמו"ר". 

"ר' יענקל קמפלר ז"ל היה תורם גדול למוסדות, מעבר לתרומות הוא נתן הלוואות שהצטברו לסכומי עתק, המשפחה לא רצתה להגיד את הסכום המדויק אבל כן אמרה שמדובר בסכומים שהם הרבה יותר ממאות אלפי דולרים ר' יענקל דרש את הכסף כמה פעמים אבל למוסדות היה קשה להחזיר לו את ההלוואה". 

"בזמן שר' נפתולצ'ה כבר היה רבי אמר לו ר' יענקל שהוא מוכן לוותר על ההלוואה בתנאי שהרבי יבטיח לו גן עדן הרבי אמר לו כמה פעמים ובכמה הזדמנויות שהוא לא יכול להבטיח לו גן עדן, ר' יענקל המשיך לדרוש את הכסף עד שהרבי הסכים להבטיח לו גן עדן  הרבי כתב שטר שלם עם הבטחה לגן עדן בעבור וויתור החוב".  

וכן מגיע סוף הסיפור: "ר' יענקל כתב בצוואה שהוא מבקש שיקברו אותו עם השטר ויכניסו לו את זה לתוך היד".

חסידות באבוב גן עדן קבורה חברא קדישא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד