י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
ההסתה האנטישמית

ש"ס עתרה נגד הסרטון - השופט באולטימטום ללפיד

בעקבות סרטון ההסתה האנטישמי מבית יאיר לפיד, בו הוצגו דרעי וליצמן כמי שדורשים לקחת את כל הכסף שיש למדינת ישראל, ש"ס עתרה לוועדת הבחירות המרכזית ודורשת להוציא צו מניעה לפרסומו | השופט מלצר הורה ללפיד להשיב לעתירה עד יום רביעי

ש"ס עתרה נגד הסרטון - השופט באולטימטום ללפיד
דרעי ולפיד צילום: איזק הררי, פלאש 90

ש"ס עתרה לוועדת הבחירות המרכזית להוריד את סרטון ההסתה של לפיד: "מסר גזעני המבקש לפגוע במרקם החיים המשותף".

בעתירה שהגישה היום (שני) ש"ס לוועדת הבחירות המרכזית באמצעות יועצה המשפטי עוה"ד ישראל באך, מבקשת התנועה להוציא צו מניעה לפרסום סרטון ההסתה של מפלגת 'כחול לבן', בה נטען בין השאר שהנציגים החרדיים "מבקשים לעצמם את כל הכסף שיש לישראל".

בנימוקי העתירה, טוענת ש"ס, כי בסרטון מוצגים יו"ר סיעת ש"ס ויו"ר סיעת 'יהדות התורה' "כרודפי בצע אשר אין דבר על ליבם לבד מממון. ובכך, מבטא הסרטון מסר גזעני המבקש לפגוע במרקם החיים המשותף במדינת ישראל בין ה"שבטים" השונים, יש בו פוטנציאל ממשי להסתה ולפגיעה ברגשות הציבור החרדי והוא חורג מהמסר הפוליטי המקובל והמותר".

בעקבות עתירת ש"ס נגד סרטון ההסתה של לפיד, יו"ר ועדת הבחירות השופט חנן מלצר הורה ליאיר לפיד להשיב לעתירת ש"ס עד יום רביעי בשעה 12:00.

ההסתה של יאיר לפיד נמשכת ומחריפה מיום ליום, כשאתמול (ראשון) בסרטון המדמה קבוצת וואטסאפ בשם "השותפים הטבעיים - סופי", מצייר לפיד, את דרעי וליצמן כסחטנים, כשהוא מצטט בשמם דרישות מוגזמות הנובעות משנאה תהומית על גבול האנטישמיות.

יו"ר ש"ס השר דרעי הגיב היום לסרטון הפוגעני של לפיד ואמר, כי חייבים לעצור את שיח השנאה: "בימים שלפני תשעה באב על חורבן הבית והקרע בעם, זה הזמן לעצור את שיח השנאה ולהרבות באהבת חינם", אמר השר.

הסתה נגד חרדים יאיר לפיד תנועת שס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד