ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
"מיצתה את עצמה ודינה להימחק"

בג"ץ מחק את העתירה של רון קובי נגד דרעי

לאחר שהשר דרעי נענה להצעת בג"צ והאריך ב-60 יום את כהונתו של רון קובי, בכדי לתת לו הזדמנות נוספת להעביר את התקציב, בג"צ מחק את עתירתו של ראש עיריית טבריה • מה המשמעות?

בג"ץ מחק את העתירה של רון קובי נגד דרעי
רון קובי/אריה דרעי צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בעקבות החלטתו של שר הפנים אריה דרעי, להאריך את המועד הסופי לאישור התקציב ברשויות מקומיות שטרם עשו כן ל-30 ספטמבר, ובכללן העיר טבריה, בג"ץ מחק לפני שעה קלה (שני) את עתירתו של רון קובי, נגד דרעי ומנכ"ל משרד הפנים מרדכי כהן.

"לנוכח ההתפתחויות שאירעו לאחר הדיון שקיימנו בעתירה ביום 29.7.2019", כתבו השופטים, "ולאחר שעיינו בעמדות שהציגו בעניין זה העותר והמשיב 4, הגענו למסקנה כי העתירה במתכונת כפי שהוגשה מיצתה את עצמה לעת הזו וכי דינה להימחק".

כאשר שופטי בג"ץ מדגישים "למען הסר ספק יובהר כי אין באמור לעיל משום נקיטת עמדה כלשהי מצידנו", ומחקו את העתירה מבלי להטיל הוצאות משפט על מי מהצדדים.

העובדה שהעתירה נמחקה ולא נדחתה, משמעות הדבר שרון קובי יוכל שוב לעתור כנגד החזרת חברי המועצה, בכל מועד שרק יחפוץ. יצוין, כי מי שנעמדו לצד השר דרעי, הוא השלטון המקומי שעד כה היה לצד ראש העיר רון קובי.

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', בתשובה לדיון שהתקיים בתחילת שבוע שעבר בבג"ץ, בו הציעו שופטי בית העליון להעניק לרון קובי הזדמנות נוספת להעביר את התקציב העירוני ולמנוע את הדחתו מראשות עיריית טבריה, שר הפנים אריה דרעי קיבל בסוף השבוע את המתווה והעניק לקובי את האפשרות להעביר את התקציב.

את ההחלטה קיבל שר הפנים אריה דרעי, יחד עם מנכ"ל משרדו מרדכי כהן, שקיימו ישיבה בלשכת היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, יחד עם פרקליט המדינה שי ניצן, המשנים ליועץ המשפטי לממשלה ולפרקליט המדינה וכן מנהל מחלקת הבג"צים, בה הוחלט להאריך את המועד לאישור התקציב הרשויות המקומיות במליאות המועצה עד ה-30 בספטמבר. זו התקופה המירבית הקבועה בחוק.

דרעי העניק את הארכה למספר ערים ובהם גם העיר טבריה, כשמשמעות ההחלטה היא, שחברי המועצה הנבחרים שכבר הודחו מתפקידם לפני כחודש יחזרו וימשיכו בכהונתם בארבע הרשויות, יחד עם ראשי הרשויות עד ה-30 בספטמבר. שר הפנים דרעי הסביר את החלטתו ואמר, "אנו מצפים מראשי הרשויות וחברי המועצה להעביר את התקציב במליאת המועצה ובכך לאפשר מתן שירותים נאותים לתושבים".

בתוך כך, ראש עיריית טבריה לשעבר יוסי בן דוד, אומר הערב כי "היו לקובי את כל ההזדמנויות לנהוג באחריות להקים קואליציה ולאשר את התקציב, הוא לא עשה את זה, את הבור הזה הוא חפר לעצמו והוא צריך לשאת בתוצאות. חברי המועצה נבחרו לשרת את תושבי העיר וכך נעשה לא נבחרנו לשרת אותו. טבריה חשובה יותר מכולנו". את הדברים אמר בראיון למשה גלסנר ב'קול ברמה'.

הוא הוסיף ותקף אותו, "העתירה של קובי מציתה את עצמה, האיש שהחליט לעזוב את העיר לטובת הכנסת, מרשה לעצמו במצח נחושה לדבר באופן בוטה כלפי קהילות בציבור כנגד רבנים, פקידי ממשלה וכנגד חברי המועצה". לדבריו, "הבקשה שלו להתנער מחברי המועצה, היא לא הדבר היחיד הלא חוקי שהוא עושה, זו דרכו, כך הוא פועל חדשות לבקרים", כך בן דוד.

 

אריה דרעי רון קובי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד