י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
כבש את גייטסהד

מתחיל לכבוש: הכירו את האח הצעיר של המשפיע ר' מיילך

הוא בן 46 והוא האח הפחות ידוע והנסתר בשבט האחים המפורסמים לבית בידרמן ובראשם המשפיע ר' מיילך • בשבת האחרונה הוא כבש את ליבותיהם של הבחורים החסידים בגייטסהד שבאנגליה

מתחיל לכבוש: הכירו את האח הצעיר של המשפיע ר' מיילך
רבי שמעלקא בידרמן במוצאי שבת בגייטסהד צילום: באדיבות המצלם

הכירו: האח הצעיר של המשפיע ר' מיילך - הרה"צ רבי שמואל שמעלקא בידרמן – רב קהילת לעלוב בלונדון, שהה בשבת האחרונה בשבת התוועדות לבחורי איחוד החסידים של ישיבת 'בית יוסף' בגייטסהד. 

במהלך השבת נשא ר' שמעלקא דברי חיזוק בפני הבחורים שיצאו מופעמים מכוח עוצמתו, עת הקפיצם טפחיים מעל גבי הקרקע. 

'בחדרי חרדים' משרטט פרופיל קצר על ר' שמואל שמעלקא (46), האח הפחות ידוע בממלכת שבט האחים בידרמן, הוא בנו הצעיר של האדמו"ר רבי אלתר אלעזר מנחם מלעלוב זצ"ל, נולד בשנת תשל"ג. כמו רוב אחיו, גם הוא למד בישיבת פוניבז' בבני ברק, שם התקרב למרן ראש הישיבה ומנהיג היהדות החרדית בעל ה'אבי עזרי' זיע"א, שחיבב את הבן הצעיר למשפחת בידרמן, בעל המוח החריף וחד המחשבה.

במשך שנים רבות למד בחברותא עם ראש הישיבה הגאון רבי שמואל מרקוביץ ונחשב לאחד ממקורביו. בתקופת לימודיו בישיבה נשלח לא פעם על ידי ראש הישיבה לשליחויות חשובות, בהן נדרשה נאמנותו המוחלטת של התלמיד, והוא מילא אחר הוראות המשלח בשלימות ובפיקחות.

לאחר נישואיו נשלח על ידי אביו לכהן כרב חסידי לעלוב בלונדון, תקופה קצרה אחרי עלותו לכהן פאר כרב קהילת לעלוב בלונדון, עלה אביו בסערה השמימה בפתאומיות. רבי שמעלקא הנדהם החליט לאחוז בשליחות אביו כמו צוואה קדושה שהוטלה עליו ונשאר עד היום לעמוד בראשות הקהילה הבריטית של לעלוב.

רבי שמעלקא פיתח את קהילתו מהמסד ועד הטפחות. מלבד לחסידי לעלוב, הוא ידוע כדמות אהודה מאוד בלונדון החסידית. רבים מתייעצים עמו בעניינים שונים ורואים עצמם כתלמידיו ומעריציו. על אף בקשתם של בני קהילתו בלונדון הוא מסרב בכל תוקף לקחת על עצמו תואר אדמו"רות. כמו אחיו האחרים גם הוא רואה עצמו כפוף לחלוטין לאחיו הגדול האדמו"ר רבי דוד צבי שלמה מלעלוב מארה"ב, ואף קשור מאוד לאחיו הגדולים המשפיעים הרה"צ רבי חיים יוסף - רב הקהילה בישראל, הרה"צ רבי אברהם אלימלך (מיילך) והרה"צ רבי נחמן.

רבי אלימלך בידרמן גייטסהד לונדון לעלוב רבי שמואל שמעלקא בידרמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד