כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

בתמיכת ארגוני הסביבה: אושר חוק המכרות

החוק קובע כי הרוכש סחורה ממחצבה שאינה מאושרת יענש בחומרה • אורי אריאל: "חג לשוחרי הסביבה" • עמותת 'ירוק עכשיו': "מדובר במחצבות פיראטיות הפוגעות בכולנו"

מחצבה. צילום אילוסטרציה: מנחם קוליץ
מחצבה. צילום אילוסטרציה: מנחם קוליץ

הישג משמעותי הושג היום (ד) בכנסת לתומכי איכות הסביבה, עם אישורו של חוק המכרות בוועדת הכלכלה לקריאה שניה ושלישית. את החוק יזם ח"כ אורי אריאל בשיתוף עמותת 'ירוק עכשיו', והוא נהנה מהסכמה רחבה מצד משרד המשפטים, משרד האנרגיה וכן איגוד המחצבות, המייצג מחצבות חוקיות ומוסדרות.

במהלך הדיון הגיעו נציגי המחצבות ומשרדי הממשלה להסכמה בעניין התייחסות החוק למחצבות חוקיות אשר רישיונם פג ונמצאות בהליך חידוש האורך זמן עקב הבירוקרטיה. באותו עניין אמר ח"כ אריאל במהלך הדיון כי הוא מבקש שהוועדה תזמן דיון מיוחד על מנת לפתור בעיות מהותיות הנגרמות עקב הבירוקרטיה הארוכה של המינהל ובכך לסייע לאפקטיביות החוק החדש, על מנת שמחצבות וותיקות וחוקיות לא ייפגעו בעתיד.

על פי הצעת החוק מי שרוכש או מקבל סחורה ממחצבה מבלי לוודא מראש שהמחצבה היא חוקית יידון לחצי שנת מאסר או קנס בסך 75 אלף שקלים. מדובר בהצעה שנועדה להגביר את האכיפה כלפי תופעת הכרייה והחציבה הבלתי חוקיות במחצבות, ולקבוע איסורים נוספים על אלה הקבועים בחוק, לאחר שהאיסורים הקבועים כיום בחוק לא הביאו לצמצום מספק של היקף החציבה הבלתי חוקית.

ח"כ אורי אריאל אומר כי "מדובר ביום חג לכל שוחרי הסביבה במדינת ישראל. היום עשינו צעד משמעותי במלחמה במחצבות הפיראטיות בישראל ובפגיעה הנרחבת בטבע. להצעת החוק נרתמו כל הגורמים הנוגעים בדבר בצורה משותפת וכעת נשאר לקוות שלאחר שהמליאה תאשר את החוק, תתבצע גם אכיפה כראוי".

עופר ענבר מ"מ מנכ"ל עמותת 'ירוק עכשיו' בירך אף הוא על העברת החוק ואמר: "עמותת ירוק עכשיו מודה לח"כ אורי אריאל שהעביר את הצעת החוק. מדובר במחצבות פיראטיות אשר פוגעות בטבע, זיהום אוויר ובמי התהום שבסופו של דבר פוגעים בכל אחד ואחת מאיתנו".
חוק המכרות ועדת הכלכלה אורי אריאל ירוק עכשיו עופר ענבר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד