י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
סערת סרטון ההסתה

'כחול לבן' לקראת פירוק? גנץ מתנער מלפיד

לא די בכך שכלל חברי הכנסת, מכל קצוות הקשת הפוליטית גינו את סרטון ההסתה של לפיד, כעת הוא מקבל התנערות מבית • נתון זה מצטרף לשורת אירועים שאריעו לאחרונה המעידים על משבר ביחסים • ימשיכו לרוץ יחד, או יודיעו על סיום הקשר?

'כחול לבן' לקראת פירוק? גנץ מתנער מלפיד
לפיד וגנץ צילום: הדס פרוש ותומר נויברג, פלאש 90

חוטף מבית: יאיר לפיד העלה אמש סרטון בחירות שכל כולו הסתה נגד הציבור החרדי, ומכל רחבי הקשת הפוליטית תקפו אותו. גם ראש הממשלה בנימין נתניהו גינה את ההסתה וכתב "ההסתה של המועמד לראשות הממשלה יאיר לפיד, המנוסחת בנימה אנטישמית, מוכיחה פעם נוספת מדוע אסור לתת ליאיר לפיד להיות ראש ממשלה. רק ליכוד גדול ימנע ממשלת שמאל מסוכנת וחסרת אחריות בראשות יאיר לפיד וגנץ".

אך להתנערות מבית, נדמה שגם יאיר לפיד עצמו לא ציפה. 

לאחר שיו"ר סיעת 'כחול לבן' בני גנץ הגיב מוקדם יותר היום לסרטון ולא ממש הגיב לגופם של דברים, הערב חושף הכתב מיכאל שמש ב'כאן11' כי בשיחות סגורות גנץ מותח ביקורת על לפיד והתבטא בימים האחרונים, כי "לצערי לפיד לא מצליח להבין את העובדה שאנחנו צריכים את החרדים ושזו הדרך לנצח".

עוד דווח ב'כאן11', כי גורם במפלגה המקורב לבני גנץ ובוגי יעלון העריך היום (שני) כי השותפות עם לפיד תתפרק מיד אחרי הבחירות.

מוקדם יותר היום התייחס גנץ לסרטון אך לא לגופם של דברים וכתב, "בימים אלה, שבהם אנו זוכרים שחורבן בית המקדש נבע משנאת חינם, אנו צריכים לאמץ סגנון שונה מזה של נתניהו, ולהרבות באהבת חינם. עוצמתה של החברה בישראל טמונה באחדותה על כל חלקיה - חילונים כדתיים, יהודים ושאינם יהודים, שמאל וימין. זו הדרך הראויה למנהיגות ישראלית בעת הזו. מנהיגות ששמה את ישראל לפני הכול".

בכיר 'כחול לבן' ח"כ משה יעלון, התנער מוקדם יותר היום מהסרטון וכתב בחשבון הטויטר שלו, "זה לא הסגנון שלי או של גנץ. אנחנו מדברים על אחדות. נפלט פה משהו שנצטרך לברר בינינו. אנחנו לא בעד שיח של שנאה. עוד לא דיברתי עם לפיד על העניין, אנחנו נלבן את זה – כי זה לא הסגנון שלנו".

גם חבר הכנסת יועז הנדל ממפלגתו של יעלון, הסתייג גם הוא מהסרטון ואמר הבוקר ל'ערוץ 13', "אני לא אוהב את הסרטון. השפה שלי אחרת. יש לנו ויכוח ענייני עם החרדים בענייני דת ומדינה".

חבר הכנסת צבי האוזר, גם הוא מסיעת 'תלם', אמר ל'ערוץ 13', "איני רואה כל תוחלת בשיח המעורר ריב ומדון בין חלקי החברה הישראלית. כפי שאני מדגיש בכל הזדמנות האתגרים העומדים בפני מדינת ישראל מחייבים אחדות ולכידות חברתית שהם מרכיבי ליבה בחוסן הלאומי שלנו . ככלל, יש להתרחק משיח שנאה וזה נכון הן לאישים פוליטיים הן למנהיגי ציבור ורבנים והן לאנשי תקשורת".

נתונים אלו מצטרפים לכך שבכירים ב'כחול לבן' הודיעו בימים האחרונים, כי חוזה המפלגה שונה, והוכנס בו סעיף שסיעות 'תלם' של יעלון ו'חוסן לישראל' של גנץ, מוותרות ל'כחול לבן' על האותיות 'פה' בקלפי, במידה והסיעות ייפרדו. 

האם נתונים אלו מסמנים את תחילת הסוף של הקשר השנוי במחלוקת? ימים יגידו.

בינתיים בסיעות החרדיות השיבו במתקפה באמצעות סרטונים וראיונות לתקשורת וש"ס אף הגדילה לעשות ופנתה לוועדת הבחירות בדרישה שהסרטון המסית יוסר לאלתר מהרשת. יו"ר הוועדה השופט חנן מלצר הורה ללפיד להשיב לעתירה עד ליום רביעי בחצות היום.

יאיר לפיד בני גנץ בוגי יעלון מפלגת כחול לבן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 31 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד