י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

"לא נזוז מכאן" • תפילת ליל שבת המונית ב'שמעון הצדיק'

מאות השתתפו בתפילת קבלת שבת המונית, במתחם שמעון הצדיק בירושלים • התפילה נערכה כמחאה על פיגוע הדקירה במקום ביום חמישי האחרון ואובטחה על ידי המשטרה

זירת הדקירה. צילום: ארכיון
זירת הדקירה. צילום: ארכיון

כ-120 מתפללים השתתפו בליל שבת בקבלת שבת המונית, בזירת הדקירה בשכונת שמעון הצדיק בירושלים. עוד מאות השתתפו בתפילה בקבר שמעון הצדיק.

התפילה נעשתה כמחאה נגד הפיגוע ביום חמישי האחרון, בו נפצע בחור בן 20 ואושפז בבית-החולים.

המשטרה התפרסה בערב שבת בכוחות מתוגברים, כדי למנוע מהומות. מלבד המתפללים במקום הדקירה, התאספו 200 מתפללים נוספים במתחם הקבר עצמו.

במהלך קבלת השבת נערכו ריקודים ונקראו פרקי תהילים לרפואתו של הפצוע המאושפז עדיין בבית החולים 'הדסה הר-הצופים'. ביממה האחרונה הוא עבר ניתוח והמשטרה גבתה ממנו עדות אודות האירוע.

עוד בנושא:
פיגוע דקירה סמוך ל'שמעון הצדיק' • מחבלים דקרו חסיד ברסלב בן 20

קבוצת ערבים עמדה סמוך למקום התפילה, אך הנוכחות המוגברת של משטרת ירושלים מנעה חיכוכים.

ביום שישי האחרון, התקיימה גם הפגנת אנשי השמאל. היא פוזרה לאחר מספר דקות, שכן לפי אומדנה של המשטרה היא התקיימה כפרובקציה בלבד. אחד ממשתתפיה הצדיק את אירוע הדקירה בכך, ש"הדקירה נעשתה כהגנה עצמית".

"מגוחך לומר זאת", אומר יוני יוסף, אחד מהמתפללים הקבועים בשמעון הצדיק בשיחה עם 'בחדרי חרדים'. "אני מכיר באופן אישי את הבחור, הוא עדין נפש, משתייך לחסידות ברסלב, זהו אדם שלא היה נוגע בזבוב".

יוני אף סיפר על מטרת התפילה שנערכה במקום הדקירה בליל שבת, "באנו למחות על ניסיון הרצח ביום חמישי האחרון, להוכיח שאנחנו לא נרתעים מתכתיבים של טרוריסטים שמנסים לגרום לנו להסתלק מהמקום.

"המתפללים באנו לחזק את ידיהם של המתיישבים בשכונת שמעון הצדיק, וזה היה מחזה מדהים לראות כיצד הערבים שרצו לראות אותנו מסתלקים מהשכונה, רואים לנגד עיניהם את ההפוך בדיוק - יהודים שרים תפילת 'לכה דודי'".

בסיום התפילה שנערכה במתחם הקבר בשבת בבוקר, קראו המתפללים פרקי תהילים לרפואתו של הפצוע משה בן אסתר, לפי בקשת הגר"י יוסף. "הוא צריך רחמי שמיים מרובים", אומר יוני יוסף שנמצא בקשר עם משפחתו של הפצוע. "אנחנו מקווים שהוא ישוב אלינו במהרה".
שמעון הצדיק ברסלב שמאל ערבים משטרת ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד