ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
"אליהו מלאך הברית"

זקן חסידי קרלין וחמיו של הרבי מפינסק הלך לעלמו

רבי אברהם הורוויץ זצ"ל, מיקירי קרתא דירושלים, דמות עתיקה ומיוחדת בעיר הקודש והמקדש - הלך לעולמו בשיבה טובה • 'בחדרי חרדים' עם סיפור חייו של "אליהו מלאך הברית" - החסיד הישיש שלא פספס ברית אחת • בן 93 בפטירתו

זקן חסידי קרלין וחמיו של הרבי מפינסק הלך לעלמו
הרב הצדיק רבי אברהם הורוויץ זצ"ל צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: בבית החולים 'שערי צדק' בירושלים הלך לעולמו בשיבה טובה הרב הצדיק רבי אברהם הלוי הורוויץ זצ"ל מבתי וורשא, זקן חסידי קרלין-סטולין וחמיו של הרבי מפינסק קרלין. בן 93 בפטירתו. 

ר' אברהם ז"ל הוא בנו של הרה"ח רבי משה אהרן הלוי הורוויץ זצ"ל וחתן הרה"ח רבי יצחק אליהו אייזנבך זצ"ל; היה מאלו שנשבו בשבי הירדני בעת מלחמת תש"ח ושהו במחנה אום-אל-ג'מאל תקופה ארוכה - ורק בחסדי שמיים זכה להינצל ולחזור לביתו. 

כשהיו שואלים את ר' אברהם איך שאב את הכוחות להחזיק במצב כזה קשה במדבר מעבר לירדן? ענה ר' אברהם שבזכות הספר 'בית אהרן' לאדמו"ר הזקן מקרלין זיע"א, זה החזיק אותו ותמך בו לאורך כל התקופה הקשה. 

בחסידות קרלין-סטולין היה המנוח לדמות מיוחדת ונערצת, וכן היה בעל המספר בטישים שנערכו בחסידות. לפרנסתו ניהל מטחנה של קמח והיה מספק קמח למצות בכל רחבי הארץ, בכל יום היה הולך להתפלל בכותל המערבי והיה מגיע לכל ברית וברית בירושלים. היה נקרא בפי כל - "אליהו מלאך הברית". 

הותיר אחריו את בנו יחידו ר' יוחנן הורוויץ ושלוש בנות: בתו הנשואה לרבי מפינסק קרלין, בתו אשת העסקן ר' יחיאל רבינוביץ ז"ל מגדולי עסקני ירושלים, ובתו אשת ר' שמה גוטפרב. 

מסע הלוויה יתקיים היום בשעה 13:30 בצהריים ויצא מבית הלוויות שמגר בירושלים דרך בית המדרש 'היכל דרבינו יוחנן' קרלין סטולין ברחוב אבינועם ילין להר המנוחות - שם ייטמן. 

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

קרלין סטולין פינסק קרלין רבי אברהם הלוי הורוויץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד