כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
גפני מתעלם מהמצוקה

ההורים מיואשים: "היד שלי תרעד אם אקח פתק של יהדות התורה"

חודש לפני תחילת שנת הלימודים וההורים לילדי החינוך המיוחד החרדי נמצאים על סף ייאוש, במכתב שהם משגרים ליו"ר ועדת הכספים משה גפני, הם מתחננים בפניו שיתקן את האפליה ומאיימים כי לא יצביעו ליהדות התורה • "אני פונה אליך שוב בלב זועק מכאב! על סף יאוש ממש"

ההורים מיואשים: "היד שלי תרעד אם אקח פתק של יהדות התורה"
משה גפני צילום: הדס פרוש, פלאש90

חודש לפתיחת שנת הלימודים ופתרון לילדי החינוך המיוחד עדיין לא נראה באופק. קבוצת הורים לילדים מיוחדים שגרה מכתב זועם במיוחד ליו"ר ועדת הכספים חבר הכנסת משה גפני, שהבטיח לפעול למענם אך בפועל הפתרון נמנע מלהגיע - גם בתקופה הקצרה שנותרה על לפתיחת שנת הלימודים וההורים המיואשים דורשים ממנו לעכב את הצהרונים עד למציאת פתרון לילדי החינוך המיוחד החרדים.

במכתב שכתבה הפעילה החברתית העוסקת בנושא - מרגלית לב טוב ועליה חתומים הורים נוספים נכתב: "אני פונה אליך שוב בלב זועק מכאב! על סף יאוש ממש. לאחר פניתי אליך עם הורים רבים נוספים, בנוגע לילדי החינוך המיוחד שלנו!
ילדים שבמשך שנים רבות נדרסים יחד עם הוריהם, עם הגננות שלהם ועם כל מה שמגיע להם, רק בגלל שהם חרדים. הייתי במשרדך מעט אחרי הבחירות האחרונות ויצאתי מאוד מעודדת שאמרת בביטחון מלא שהחינוך המיוחד בראש סדרי העדיפויות שלך ושל יהדות התורה בכלל".

"נופנפת לי מול העיניים בהסכם הקואליציוני והבטחת שהחינוך המיוחד יהיה מסודר", מוסיפים ההורים בכאב "נכון, ההסכם לא נחתם ואני לא יודעת אם מה שכתוב בו היה באמת מספק, אבל אחר כך הזדמנה מערכה שלמה בועדת הכספים בראשותך, גם אז ראינו את הברק בעיניים שלך וקיבלנו ביטחון מלא שאתה לוקח את הנושא באופן מאוד רציני. אמרת שתעשה הכל על מנת שהאפליה והפגיעה הנוראית הזו תיפסק באופן מידי ואז, אחרי כמה ימים, פתאום הבנתי כמה אני תמימה".

ההורים מתייחסים להעברה התקציבית שהתעכבה על ידי חבר הכנסת משה גפני בסך של 2 מליארד שקל למשרד החינוך, כאשר כפני התחייב לא להעביר את הכסף עד למציאת פתרון לחינוך המיוחד. אלא שהכסף עבר לאחר מספר ימים לאחר שנמצא פתרון לצהרונים. ההורים כותבים לגפני כי "חוסר האמון בכם, נציגי הציבור בלט כמעט בכל תגובה: "את מבזבזת את זמנך, את לא מעניינת אותם, הם אלופים בלדבר אבל לא באמת מתאמצים לעשות, הם יודעים שתצביעי להם גם ככה, את לא מעניינת אותם".

ההורים מוספים ועוקצים את הנציגות החרדית ובראשם את חבר הכנסת גפני כשאומרים כי "בלב כואב ושוטט, אנו רואות שמי שבאמת דואג לנו אלו חברי כנסת מהליכוד, שלמה קרעי וקטי שטרית שכל הזמן מתעניינים ומנסים בכל דרך אפשרית. גם מכחול לבן ניכר שמאוד אכפת להם. חלקם אומרים לנו ולחברי, למרות שאנחנו יודעים שלא תצביעי לנו, אנחנו איתך לאורך כל הדרך! הנושא הזה חשוב לנו".

ההורים מתייחסים במכתבם גם לבחירות הקרובות שכותבת המכתב מציינת בפנייתה לחבר הכנסת גפני: "תדע לך, שאני שומעת את נציגי יהדות התורה מסבירים שצריך לשמור על הכח של המפלגה, שהחינוך שלנו בסכנה, שהישיבות בסכנה ומי יודע מה יקרה.

אבל אני נקרעת מבפנים, אני לא מאמינה שאחרי מה שאני רואה במו עיני ומתאים באופן מדויק למה ששמעתי מהרבה מאוד הורים כמוני וגם אחרים, היד שלי תרעד אם אקח בקלפי את הפתק של יהדות התורה - אנחנו חודש בלבד לפני תחילת שנת לימודים, ונראה שעוד שנה תיפתח עם אותה אפליה ופגיעה אנושה בילדים המיוחדים שלנו".

ההורים ממליצים לחבר הכנסת גפני להודיע לראש הממשלה ושר האוצר "עוד היום שאם אין פתרון מידי ומלא לאפליית ילדי החינוך המיוחד החרדי, אין תקצוב לצהרונים", שלדבריו ״בועדת הכספים הייתה הסכמה מקיר לקיר שדין הצהרונים כדין החינוך המיוחד. למרות זאת, החלטת ממשלה עברה רק עבור הצהרונים! לא מתקבל על הדעת! איפה הרבנים?? לפי הבנתי ואשמח שתתקן אותי אם אני טועה, תקצוב הצהרונים אמור להיות מאושר אצלך בועדה״.

את המכתב מסיימים ההורים החתומים שהם כותבים: "אם תחכה עד שתצטרך להעלות את הנושא להצבעה, יהיה מאוחר מידי, אדע סופית שפיך וליבך לא היו שווים שאמרת בביטחון שתעשה הכל בשביל הילדים שלנו, אבל אם היום, תודיע לראש הממשלה ושר האוצר שאין צהרונים ללא החינוך המיוחד, נוכל להתחיל את השנה עם בשורה אדירה והיסטורית שמתקנת עוול ואפליה גדולים של עשרות שנים".

הן חותמות בשמן את המכתב: מרגלית לב טוב, שרה הורביץ , חגית ביטון, ריקי לוינטל ואמונה נתניאן.

חינוך מיוחד אפליה משה גפני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד