ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
שכונת רמות פולין

צעיר בן 18 הפליל את החשודים בגידול סמים

התפתחות בחקירת השניים משכונת רמות בפולין בירושלים, החשודים כי הקימו מעבדה לגידול וייצור סמים: חשוד שלישי נעצר - צעיר בן 18 - גם הוא תושב השכונה המואשם כי הפעיל את שני החשודים הנוספים 

צעיר בן 18 הפליל את החשודים בגידול סמים
גבעולים צילום: unsplash

שבוע וחצי לאחר שנעצרו שני תושבי שכונת רמות פולין הירושלמית בחשד שהקימו מעבדה לגידול וייצור סמים - במקלט של בית משותף וכמו"כ חשודים בניסיון לסחר, "חלה התפתחות משמעותית בתיק החקירה" כלשון טוען המעצרים של המשטרה.

ההתפתחות שחלה בשבוע שעבר, היא מעצרו של חשוד שלישי בתיק, צעיר בן 18, אף הוא תושב השכונה - שהפעיל לכאורה את החשודים הנוספים. בדיון שנערך היום (שלישי) בבית המשפט, הוגשה הצהרת תובע ובקשה למעצר עד תום ההליכים המשפטיים, נגד השלושה, א' בן 18, ד' בן 46 וג' בן 34. כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', במעבדה אותרו כ-36 שתילים של סמים.

ביום שישי האחרון השופטת מרים קסלסי אמרה באשר לד', שעל פי החשד היה המשקיע, חלקו בפרשה קטן יותר, אך עדיין היה שותף לתכנון וביצוע העבירות הפליליות. באשר לג' בן ה-34, שבמקלט הבניין בו הוא מתגורר אותרה מעבדת הסמים, לגביו התחזקו החשדות. עם זאת, מצד חוקרי ימ"ר ירושלים, אין הבדל בין השלושה.

עו"ד עופר רשו, פרקליטו של ד' אב ל-6 ילדים ובנו של דיין מוכר שפרש לפני מספר שנים לגמלאות, אמר היום בדיון כי מדובר בכ-40 שתילים קטנים כ-600 גרם סם, מעבדה הכי לא מתוחכמת בעולם, ככל הנראה מיזם ראשוני פיראטי. באשר לא' שהפליל את ד' אמר "יש לו מניע לחלץ עצמו מעונש כבד מאוד, טוען כלפי הלקוח שלי, שמכחיש הכרות איתו, טוען שהוא היה מממן והיה קשור למעבדה פעמיים". לדבריו "יש כרסום מהותי בראיות הלכאוריות נגד מרשי".

פרקליטו של ג' עו"ד שלום בן שבת, הסכים שקיים חשד סביר בנוגע לעבירת הגידול. עם זאת, לדבריו "אפשר כבר בשלב זה לקבוע שלא יכולה וגם לא תהיה עבירה של ניסיון סחר". לדבריו, ג' לא ביצע שום מעשה פוזיטיבי כדי למכור סם.

החשוד ג' שהפליל את האחרים, סיפר כי בעת ששהה בכלא ניצן, הוכה על ידי אסירים אחרים. "אני לא רואה טעם בלהחזיק אותו במעצר, הרי אין יותר מה לשבש, החקירה הסתיימה וגם המסוכנות שלו, אפשר לאיין בחלופת מעצר, יש מפקחים שיכולים לשמור עליו וערבויות" אמר פרקליטו עו"ד ריאהם חליחל.

השופטת מרים קסלסי התייחסה לטענה שהעלה עו"ד שלום בן שבת ואמרה כי בעניין הניסיון לסחר בסם, "ישנן ראיות לעניין השקעות כספיות וציפייה להחזר שלהן בריבית דריבית". עם זאת הוסיפה, כי ככל וכתב האישום לא יכלול עבירת ניסיון סחר, ניתן יהיה לשקול את שחרורם בתנאים גם ללא תסקיר.

"בשלב זה איני יכולה לשלול את עבירת הניסיון" אמרה והאריכה את מעצרם של השלושה עד למחרתיים יום חמישי, עד אז צפויים להגיש נגד השלושה כתב אישום.

מעבדת סמים רמות פולין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד