י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
בשל חילוקי דעות

הרב מוטק'ה בלוי הודח ממשמרת הקודש והחינוך

סוער בבני ברק: הרב מוטק'ה בלוי ששימש במשך שנים כמזכיר משמרת הקודש והחינוך, הודח התפקיד, בשל חילוקי דעות בנוגע לאירוע שיועד גם לדתי לאומי וגם לחרדים

הרב מוטק'ה בלוי הודח ממשמרת הקודש והחינוך
הודח מהמשמרת, הרב מרדכי בלוי צילום: נועם דאהן

במשמרת הקודש והחינוך בנשיאות הגר"נ קרליץ ובראשות הגאון רבי יהודה סילמן החליטו להדיח את מזכיר הוועדה המיתולוגי הרב מרדכי (מוטק'ה) בלוי, וזאת לאחר חילוקי דעות בנוגע לאישור אירועים והופעות במגזר החרדי.  

הבוקר ניתן האות בעיתון 'יתד נאמן' שם פורסמה מודעה חריפה של האב"ד הגר"י סילמן נגד אישור שנתן מזכיר הוועדה הרב מרדכי בלוי להופעת ילדים שתתקיים בבין הזמנים הקרוב בבנייני האומה בירושלים.  

למרות שמי שאישר את ההופעה הוא הרב מרדכי בלוי המזוהה עם משמרת הקודש והחינוך, הגר"י סילמן פרסם מודעה בה נכתב "הודעה. למשמרת הקודש והחינוך אין שום קשר או פיקוח על אירוע שיתקיים בשבוע השני של בין הזמנים בבנייני האומה בירושלים".

ל'בחדרי חרדים' נודע כי הרקע לעימות הוא האישור לאירוע של חבורת תרי"ג המיועד לציבור הדתי לאומי והחרדי יחד, ופורסם בעיתונים 'בשבע' ו'יתד נאמן'. רבני הוועדה לא אישרו את האירוע ואין דעתם נוחה מאישור אירועים נוספים עליהם חתם הרב בלוי. 

אחד מחברי מועצת גדולי התורה פנה אף למזכיר הוועדה הרוחנית ביתד נאמן וביקשו שלא לפרסם את האירוע הפורץ את גדרי הצניעות, לצד פנייה לגר"י סילמן שביקשו לשמוע אם מעניק כשרות מה שגרם להוציא מודעה שאין קשר לדבר. 

במשמרת הקודש והחינוך הנשלטת כאמור בידי הגר"י סילמן והרב שלמה לוינשטיין מתנערים מהאישורים של הרב בלוי וימנו בימים הקרובים מזכיר שיהיה נאמן לגדולי הדור ויעמוד מול הארגונים וחברות הפקה בכדי לקבל כשרות.

במקביל הקים מוטק'ה בלוי ארגון לעצמו הנקרא 'משמרת למשמרת' שאין לו שום פיקוח מבית הדין של הגר"נ קרליץ.

  

 

מרדכי בלוי משמרת הקודש והחינוך הרב יהודה סילמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד