י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
חשש למחירי הכרטיסים

בית המשפט קבע: לא יהיו טיסות לאומן בלילה

המאמינים הרבים דואגים כי לא יוכלו להגיע לאומן בערב ראש השנה תוך ימים ספורים בלבד, לאחר שבית המשפט קבע כי בשעות הלילה לא ימריאו טיסות לקייב

בית המשפט קבע: לא יהיו טיסות לאומן בלילה
ילדים בדרך לטיסה צילום: יעקב נחומי, פלאש 90

בית המשפט המחוזי בלוד הורה לפני שעה קלה (שלישי), על ביטול החלטת מנהל רשות התעופה האזרחי - אשר התיר המראות מנתב"ג בימים הסמוכים לראש השנה בשעות בהן אסורות המראות בין 1:40 ל-5:00 (שעות העוצר).

עיריית ראשון לציון ועיריית חולון, ששטחיהן המוניציפאליים מצויים מתחת ובסמוך לנתיבי ההמראה, עתרו לבית המשפט בעניין וטענו בין היתר כי החלטת רת"א (רשות התעופה האזרחית) פוגעת בזכותם של כחצי מיליון תושבים לשנת לילה רציפה, נטולת הפרעות, לפני ראש השנה.

עוד טענו העותרות, כי העילה להפרת שעות העוצר בסמוך לראש השנה היא מסחרית גרידא: "חברות התעופה מבקשות לנצל את ההזדמנות על מנת להעשיר את קופתן, מבלי לקחת מרווחי זמן נאותים, כשהן מודעות מראש לעיכובים הצפויים. הן מנסות 'לדחוף' כמה שיותר טיסות ביממה ע"מ למקסם את הפוטנציאל, בשיתוף עם רש"ת רשות שדות התעופה הנהנית מביקושים אלה".

השופטת ורדה מרוז, קבעה בהחלטתה, כי מנהל רת"א חרג מסמכותו כאשר התיר הפרה של שעות העוצר שלא על פי הקריטריונים שנקבעו בהחלטת שר התחבורה. לפיכך היא מקבלת את העתירה ומורה על ביטול החלטתו של מנהל רת"א להתיר טיסות בשעות העוצר. "האינטרס הציבורי שתכליתו הקפדה על שעות העוצר, וביתר שאת בסמוך למועד החג, גובר על אינטרס ציבור מאמינים שאינו רב (יחסית) לקיים מנהג" קבעה.

ראש עיריית ראשון לציון, רז קינסטליך:" אני שמח על ההחלטה החשובה שהתקבלה בבית המשפט. לא ייתכן שיפגעו בבריאותם ובאיכות חייהם של תושבי האזור רק משיקולים מסחריים. הפגיעה היא בלתי נסבלת ונעשית תוך התעלמות מוחלטת מהתקנות ותוך פגיעה בזכות הבסיסית של אדם לשינה ואני מוקיר את בית במשפט ששם לזה סוף. אני מקווה שההחלטה היום תיתן רוח גבית להמשך המאבק שלנו להורדת סיפי רעש המטוסים."

ראש עיריית חולון, מוטי ששון: " מזה למעלה משני עשורים שאני עומד בראש פורום הרשויות למאבק ברעש המטוסים והיום רשמנו עוד ניצחון חשוב במאבק זה. אני מברך את בית המשפט שראה לנגד עיניו את זכותם של כחצי מיליון תושבים לישון שנת לילה ראויה, במיוחד לקראת החג. נמשיך לעמוד על המשמר למען איכות חייהם של התושבים ולהיאבק עבורם. "

טיסות לאומן נתב"ג חולון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד