י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
צרות של עשירים

הפסידו עשרות מליארדי דולרים, אך הם עדיין העשירים בתבל

היריבות בין סין לארה"ב שהגיע לשיאה אמש, גרמה לירידת ערך המניות הגדולה ביותר מתחילת השנה • גם המהומות האלימות בהונג קונג השפיעו על המצב • מי נפגע, ובכמה

הפסידו עשרות מליארדי דולרים, אך הם עדיין העשירים בתבל
דולרים מתעופפים. אילוסטרציה צילום: pixabay

היריבות בין סין לארה"ב שהגיעה לשיאה אמש (שני), גרמה לכך שהמניות האמריקאיות רשמו את הירידות החדות ביותר מאז תחילת 2019. בעקבות כך, 500 מהאנשים העשירים בעולם לפי מדד בלומברג הפסידו אתמול (שני) 2.1% מהונם. 21 האנשים העשירים ביותר במדד המיליארדרים של בלומברג הפסידו כמיליארד דולר כל אחד לאחר שהמשקיעים הגיבו לעלייה במתיחות בין ארה"ב לסין ומשכו את השקעותיהם.

אירועי אמש, יחד עם גורמים נוספים הפעילים בשבועות האחרונים, גרמו לירידה ראשונה בשווי הונם של המליארדרים, לאחר תקופה ארוכה של עלייה רציפה.

לדוגמא, מייסד ומנכ"ל ענקית הקניות ברשת 'אמזון' ג'ף בזוס, שהוא האדם העשיר בעולם,  איבד 3.4 מיליארד דולר מהונו בעקבות ירידת מניית ענקית הקמעונות. אבל אל תדאגו לו. הוא עדיין האדם העשיר בעולם עם הון מוערך של 110 מיליארד דולר. ברנאר ארנו, מייסד ומנכ"ל יצרנית מוצרי היוקרה LVMH, איבד 3.2 מיליארד משווי הונו. המליארדר היהודי מארק צוקרברג, מייסד ומנכ"ל פייסבוק , הפסיד 2.8 מיליארד דולר בעקבות ירידת מניית הרשתות החברתיות. ביל גייטס, מייסד מיקרוסופט, איבד 2 מיליארד דולר משווי הונו.

אך לא רק זה גרם לפגיעה במליארדרים. המהומות האלימות בהונג קונג, שגרמו לשיתוק של רובע העסקים בעיר, פגעו אף הן במליארדרים המקומיים. שווי הונם של 10 הטייקונים העשירים בהונג קונג, שכספם מגיע מהחברות הרשומות למסחר בהונג קונג, ירד ב-19 מיליארד דולר מאז ה-23 ביולי.

גם לאחר הירידות החדות אמש, שווי הונם של 500 האנשים שמופיעים במדד המיליארדרים של בלומברג מוערך ב-5.4 טריליון דולר - עלייה של 11% מאז ה-1 בינואר.

ג'ף בזוס צוקרברג אמזון כלכלת סין דונאלד טראמפ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד