י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
מתעדכן

לקול מזמורי התהילים: דמעות בישיבת "מאור התלמוד" לאור המצב הקשה

הרבנית מרים זליבנסקי, הנושאת בעולה הכספי של ישיבת 'מאור התלמוד' הודיעה היום כי הצליחה להשיג הכפלה חלקית לתרומות •  "אני בטוחה, שבמאמץ של כולנו נוכל לגייס סכומים גבוהים להציל את הישיבה אחת ולתמיד. אני מתפללת עבור כולכם" • כתבה מתעדכנת

לקול מזמורי התהילים: דמעות  בישיבת "מאור התלמוד" לאור המצב הקשה
הקליפ של מאור התלמוד צילום: מתוך הסרטון

20:00 - 4 שעות לסיום מגבית החירום להצלת ישיבת "מאור התלמוד" עולם התורה בארץ ישראל ובעולם כולו עוקבים בדאגה נוכח המצב הקשה בו נותרו רק עוד 4 שעות לסיום המגבית והצג לא זז מספיק ועדין אין התקדמות משמעותית בתרומות, כאשר המגבית זוכה לגיבוי ומעורבות חסרת תקדים של גדולי ישראל שליט"א ונוכח יעדי הקמפיין להצלת הישיבה, דרוש מאמץ אדיר להגיע אל היעד. בהנהלת הישיבה הוחלט בעקבות המצב לאסוף את הציבור לאמירת פרקי תהילים למען הצלחת המערכה.

18:00 - הגר"ש קוק "רואים עכשיו שהעיר היא לגמרי עיר אחרת" • צפו

נשיא. ישיבת 'מאור התלמוד' ורבה של רחובות, הגאון הגדול רבי שמחה הכהן קוק, בדברים מיוחדים בשעות האחרונות למגבית החירום למען הצלת הישיבה שהפריחה את השממה בעיר: "כל אדם שעוזר לקיים את הישיבה ולבנות אותה, זה דבר שיוצא מן הכלל. רואים עכשיו שהעיר היא לגמרי עיר אחרת, גדלים תלמידי חכמים. אני מאוד מבקש לבוא ולתת לישיבה במיוחד".

15:00- עקב המצב הקשה: 9 שעות לסיום מגבית החירום ראש הישיבה הגאון רבי אברהם יצחק קוק ירד לחפ"ק וזעק עם ההמונים פרקי תהילים לישועת הישבה והצלתה

9 שעות לסיום מגבית הצלת ישיבת ,מאור התלמוד" ראש ישיבת "מאור התלמוד" הגאון רבי אברהם יצחק קוק שליט"א הפסיק את לימודו והגיע במיוחד לחפ"ק והורה לקרוא לבקש רחמי שמים למען הצלחת המערכה הגדולה ומבקש מכל תלמידיו לזעוק איתו פרקי תהילים.

ראש ישיבת "מאור התלמוד" הגאון ר' אברם יצחק קוק הפסיק את לימודו והגיע במיוחד לחפ"ק מגבית "להאיר מתוך חשכה", צפה בנתוני התרומות ונדהם מהקצב האיטי ותמונת המצב. ההגעה לשעות אחרונות של הקמפיין, יוצרת לחץ על הפעילים בחמ"ל וראש הישיבה זעק לבקש ולהתפלל לרחמי שמיים שהקמפיין יצליח.

12:00 - חבר מועצת חכמי התורה של ש"ס הפתיע הבוקר את מקורבו: "לך תמסור את זה עכשיו בשמי"

הבוקר הפתיע הגאון הגדול רבי דוד יוסף חבר מועצת חכמי התורה את מקורבו הרב אבינועם עידן וביקש ממנו למסור עכשיו תרומה על סך 1,000 שקלים לישיבה הליטאית, לאחר מס' דקות הסביר הגאון הגדול רבי דוד יוסף חבר מועצת חכמי התורה למקורבו שהוא רואה זכות גדולה לתרום דווקא לישיבת "מאור התלמוד" אשר נמצאת במשבר כלכלי מאוד קשה ונלחמת בימים אלה על המשך קיומה.

במכתב למקורבו הרב אבינועם עידן הוא כותב הגאון הגדול רבי דוד יוסף חבר מועצת חכמי התורה , "נא להעביר תרומה אישית ממני בסך אלף ש"ח לישיבת 'מאור התלמוד' רחובות".
במכתבו הוא מדגיש כי תרומה זו היא לכבודם של ראש הישיבה ונשיאה, "לכבוד הג"ר שמחה הכהן קוק שליט"א ולכבוד הג"ר אברהם יצחק הכהן קוק שליט"א".
את המכתב אותו כתב בכתב ידו חותם הגר"ד יוסף בשמו ובשם אביו זצוק"ל, "דוד יוסף, בלאאמו"ר מרן הגר"ע יוסף זצוק"ל".

מכתב חבר המועצת • קרדיט: יח"צ

יום הקמפיין 09:00 - 

בעת נעילת שער: 12שעות אחרונות למגבית החירום 'להאיר' להצלת ישיבת 'מאור התלמוד'

לאחר יממה של היענות עצומה וחסרת תקדים מכל רחבי הארץ והעולם, נותרו שעות אחרונות עד לסיום המגבית להצלת הישיבה ולהוריד את עול החובות האדירים שהשתרגו על צווארה • התורה הקדושה מתחננת בבקשה מתיחות רבה ועצומה על עתיד אורה של תורה, לקראת סיום מגבית החירום "להאיר" עבור ישיבת מאור התלמוד ברחובות, כאשר שעות אחרונות נותרו עד היום הערב, סיום המועד שהוקדש למגבית ההמונים להצלת הישיבה ממצבה הקשה.

ביממה האחרונה ניכרה התעוררות והיענות חסרת תקדים כאשר אלפי בני ישראל ובתוכם אלפי בוגרי הישיבה הקדושה נענו בחפץ לב והתגייסו כאיש אחד להתייצב לאור קריאתם והוראתם החריגה של מרנן ורבנן גדולי ישראל שליט"א, ודברי האש של רבותינו באופן שאיננו זכור, בקריאה של חרדה למען גורל הישיבה הנמצאת בסכנה כלכלית עצומה.

אך למרות היות עם ישראל נתבעין ונותנין, עדיין היעד ההכרחי רחוק עד מאוד, יעד קיומי אותו הציבו מומחים כלכליים לייצוב מצב הגרעון ויציאת הישיבה מן המצר אל המרחב בס"ד. ואכן, בקרב כל שדרות בני התורה והיכלי עמליה בארץ ובעולם, נשמעת ביום זה הזעקה הנרגשת להצלת ישיבת "מאור התלמוד": "להאיר מתוך חשכה", למען יציאת הישיבה מן המשבר התקציבי שהגיעה לפתחה בפתע פתאום.

הדריכות והמתיחות הגיעו לשיא אתמול בשעות הבוקר עם פתיחת מוקדי ההתרמה, מהחפ"ק המרכזי בקרית הישיבה בעיר רחובות, משם לריכוזים המרכזים ברחבי ארץ הקודש בירושלים, בני ברק ומודיעין עילית, כאשר אלפים נוטלים על עצמם יעדיי התרמה אישיים מיוחדים ואחריות אישית לפעול ולהפעיל לכבודה של תורה למען הצלת הישיבה הקדושה..

ביממה שחלפה מאז נאסף כמעט חצי מהסכום אותו קבעו ראשי הישיבה כיעד כאשר תחושת השליחות והחיבור הנדירים אופפים את כל בני התורה די בכל אתר ואתר, לקיים מצוות מרנן ורבנן שקראו מעומק ליבם להיחלץ חושים ומי יאמר זיכיתי ליבי לעת אשר כזאת.

במוקד המיוחד שנפתח כבר בתחילת השבוע עבור המעוניינים להקדים תרומתם ולהיות מהזריזין המקדימין למצוות מדווחים על עומס רב על קווי הטלפון, כאשר התורמים זוכים לקיים דברי חכמים אשר קראו לקיים מקום תורה מפואר זה, תל תלפיות של עמל, מידות ויראת שמים.

ראש הישיבה הגרא''י קוק שליט''א פנה בהתרגשות לכל בני הישיבה והודה להם על התגייסותם לעמוד לימין הישיבה ובירכם בברכה המשולשת בתורה הכוללת את כל עניני החיים. כמו''כ הועבר בין בני הישיבה דבריה של הרבנית זליבנסקי תליט''א הנושאת את משא הדאגה היום יומי בתקווה לישועת ה' להוריד עול משא החובות מעל כתפי הישיבה.

לתרומות ולצפיה בנתונים בזמן אמת, הכנסו לכאן>>>

18:00- הרבנית זליבנסקי, אשת חבר לראש הישיבה הגאון רבי חיים זצ"ל הנושאת בעולה הכספי של ישיבת 'מאור התלמוד' הנלחמת בימים אלו עלה המשך קיומה במגבית חירום, עדכנה היום את תלמידי הישיבה כי הצליחה להשיג הכפלה חלקית לתרומות: "בסיעת דשמיא נפתח הקמפיין בהצלחה גדולה ואני שמחה לבשר לכולם שתורמי הישיבה חזרו אלי עם תשובה שהם יתנו לנו הכפלה כזו, על כל 2.500,000 שקל שאנחנו נגייס - הם יתנו לנו לישיבה כנגד 1,000,000 שקל נוספים".

הרבנית, הנקראת על ידי התלמידים 'אם הישיבה', מוסיפה בקריאתה הנרגשת, "רבותי אני מבקשת ומתחננת צאו בכל הכוח והביאו את זעקת הישיבה וזעקתי, אני בטוחה, שבמאמץ של כולנו ובצירוף המליון שנקבל על כל 2.5 מליון נוכל לגייס סכומים גבוהים להציל את הישיבה אחת ולתמיד. חזקו ואמצו. אני מתפללת עבור כולכם שיהיה לכם נשיאת חן ותצליחו במשיממה הקדושה".

אלמנת הגאון הגדול רבי חיים זלבנסקי זצ"ל קבעה אתמול בהקלטה מיוחדת שהופצה לכלל תלמידי ובוגרי ישיבת 'מאור התלמוד', כי יעד המגבית נקבע לעשרה מיליון שקלים.

"אני יודעת עד כמה כולם עובדים ועמלים בכל הכוח לגייס עבור הישיבה הקדושה את הכסף, שהקדוש ברוך הוא יברך את כולכם בהצלחה גדולה ותזכו לשפע ברכה והצלחה ובעזרת ה' נוכל לברך על המוגמר בסיום המגבית. בשם ה' נעשה ונצליח", סיימת הרבנית זליבנסקי את דבריה.

 

16:00- מגבית 'להאיר מתוך חשכה' למען הצלת ישיבת 'מאור התלמוד' יצא הבוקר לדרך בהתגייסות המונית למענה של הישיבה המאירה את רחובות. בדרך פתע הופתעו אנשי החפ"ק המרכזי לראות את דמותו המאירה של ראש הישיבה הגאון רבי אברהם יצחק קוק שליט"א אשר הפסיק את לימודו והגיע במיוחד לחפ"ק.

לתרומות ולצפיה בנתונים בזמן אמת, הכנסו לכאן>>>

☎ היום הזה, מאירים וזוכים לאורה!! לתרומתך האישית חייג כעת: 6739*
לתרומות ולצפיה בנתונים בזמן אמת, הכנסו לכאן>>>

 

מאור התלמוד מאצ'ינג ראש הישיבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד